Gå til innhold

NHD Håper du svarer.

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Alt fungerer greit for tiden, men likevel sliter jeg ofte med tomhetsfølelse og uro i kroppen. Ser ikke vitsen med å leve lenger. Mye trett. Orker ikke å gjøre noe. Hobbyer som jeg likte før orker jeg ikke å holde på med. Har ofte behov for å skade meg igjen, men har ikke gjort det på lenge. Tomhetsfølelsen merkes mest når jeg er alene. Har vanskelig for å være for mye alene. Det hjelper lite med trim og gå tur. Forsterker bare tomhetsfølelsen. Innimellom har jeg det bra og synes livet er greit. Husarbeidet går lettere og jeg klarer å kose meg med hobbyene mine.

Jeg bruker fluoxetin, fluanxol og wellbutrin så jeg tror ikke det er mer å hente på medisinering.

Er jeg fremdeles deprimert, selv om jeg fungerer greit og har bedre tider?

Opplever du at en del pasienter med selvskadingsprobelmatikken har behov for å skade seg selv om ikke alt er så veldig ille? Det er mye trettheten, uroen og tomhetsfølelsen som skaper behovet. for å skade meg.

Er det mer jeg kan gjøre selv for å få det bedre? Har tenkt litt på kostholdet om det kan hjelpe å endre på noe der. Blir anbefalt å prøve lavkarbo diett.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg svarer mens du venter på svar fra NHD :)

Går du i behandling? Hvis ikke er det mye å hente der...

Gjest bølger
Skrevet

Jeg svarer mens du venter på svar fra NHD :)

Går du i behandling? Hvis ikke er det mye å hente der...

Jeg har gått i behandling i mange år. Nå har jeg bare kontakt med psykologen et par ganger i året.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har gått i behandling i mange år. Nå har jeg bare kontakt med psykologen et par ganger i året.

Kanskje du bør starte med terapi igjen?

Gjest bølger
Skrevet

Kanskje du bør starte med terapi igjen?

Jeg vet ikke om det er så mye mer å hente der. Jeg ble mye bedre. Noe som også skyldes en mye bedre livssituasjon, men så stoppet det der. Ingen mere fremgang. Har mest kontakt på grunn av tryggheten jeg føler med det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet ikke om det er så mye mer å hente der. Jeg ble mye bedre. Noe som også skyldes en mye bedre livssituasjon, men så stoppet det der. Ingen mere fremgang. Har mest kontakt på grunn av tryggheten jeg føler med det.

Ok..det høres ille ut slik du har de. Så hvis du mener det ikke er noe å hente på medisinsiden så tenker jeg at da bør det kanskje være mer terapi som skal til...

Men du kjenner deg selv best :)

Du får høre hva NHD sier.

Gjest bølger
Skrevet

Ok..det høres ille ut slik du har de. Så hvis du mener det ikke er noe å hente på medisinsiden så tenker jeg at da bør det kanskje være mer terapi som skal til...

Men du kjenner deg selv best :)

Du får høre hva NHD sier.

Det jeg tenker mest på nå er om det er noe å hente med å endre kostholdet. Burde nok iallefall kutte ut søtsaker, men det er ikke så enkelt. Det er iallefall vanskelig å kutte ut en liten kakebit til kaffen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det jeg tenker mest på nå er om det er noe å hente med å endre kostholdet. Burde nok iallefall kutte ut søtsaker, men det er ikke så enkelt. Det er iallefall vanskelig å kutte ut en liten kakebit til kaffen.

Ja, du kan forsøke. Jeg ville vel ikke satset på lavkarbo, men sundt vanlig kosthold slik at du naturlig får i deg alt du trenger.

Har du sjekket B12 og D-vitamin hos legen? Hvis ikke kan det være en ide.

Gjest bølger
Skrevet

Ja, du kan forsøke. Jeg ville vel ikke satset på lavkarbo, men sundt vanlig kosthold slik at du naturlig får i deg alt du trenger.

Har du sjekket B12 og D-vitamin hos legen? Hvis ikke kan det være en ide.

Jeg har tatt mye blodprøver, men vet ikke hva. Har tenkt en del på om det kan være stoffer i kroppen jeg har for lite av. Burde kanskje begynne med omega 3 eller tran.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har tatt mye blodprøver, men vet ikke hva. Har tenkt en del på om det kan være stoffer i kroppen jeg har for lite av. Burde kanskje begynne med omega 3 eller tran.

Det skader ikke med omega 3.

Men sjekk opp om de har testet b12 og d-vitamin.

Les på nettet om symptomer man kan få hvis man har for lite!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er fotsatt depresjonssymptomer her. Tydeligst er det for anhedoni.

Det er sikkert mer å gå på med medisiner. Tiden er også en viktig faktor.

Gjest bølger
Skrevet

Det er fotsatt depresjonssymptomer her. Tydeligst er det for anhedoni.

Det er sikkert mer å gå på med medisiner. Tiden er også en viktig faktor.

Jeg har prøvd mange forskjellige kombinasjoner med medisiner. De klarer å gjøre meg bedre, men ikke helt bra. Hvilke medisinendringer kan i tilfelle være aktuelle. Jeg bruker 3mg fluanxol, 20mg fluoxetin og 300mg wellbutrin

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har prøvd mange forskjellige kombinasjoner med medisiner. De klarer å gjøre meg bedre, men ikke helt bra. Hvilke medisinendringer kan i tilfelle være aktuelle. Jeg bruker 3mg fluanxol, 20mg fluoxetin og 300mg wellbutrin

Jeg har skrevet dette før til andre.

På dette detaljeringsnivået kan jeg ikke gi råd på nett til en person jeg ikke har truffet.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg har skrevet dette før til andre.

På dette detaljeringsnivået kan jeg ikke gi råd på nett til en person jeg ikke har truffet.

Ok. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...