Gå til innhold

Medisinert

Anbefalte innlegg

Gjest Matariki
Skrevet

Er det vanlig at det blir ekstremt kjedelig når psykosesymptomer forsvinner?

Vet ikke om alt er borte men det føles tomt og kjedelig, samt at jeg har en uro i meg. Er det vanlig?

+ en ekkel følelse i magen som ikke går over. Og har lite initiativ til å gjøre ting, men ekstremt kjedelig å ikke gjøre noe og. Vet ikke hva jeg skal ta meg til eller hvor jeg skal gjøre av meg, har behov for å smelle hendene i veggen. Men tror ikke naboene syns det er så artig.

Er iallefall roligere om ikke "alt" er borte, og det er kjedelig.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Høres meget normalt ut. Opplevd det samme selv når jeg har vært syk lenge og blir frisk, da kan jeg kjede meg en del ja. Er jo noe som har opptatt deg lenge som blir borte. Mitt råd er å finne ting å drive med som engasjerer deg, hobby eller ett eller annet. Trenger ikke være så mye. Bare noe som gir deg noe annet å tenke på.

Utnytt de gode periodene!

Gjest Matariki
Skrevet

Høres meget normalt ut. Opplevd det samme selv når jeg har vært syk lenge og blir frisk, da kan jeg kjede meg en del ja. Er jo noe som har opptatt deg lenge som blir borte. Mitt råd er å finne ting å drive med som engasjerer deg, hobby eller ett eller annet. Trenger ikke være så mye. Bare noe som gir deg noe annet å tenke på.

Utnytt de gode periodene!

Så dettte er frisk, da må folk ha det forferdelig kjedelig. God periode kan diskuteres da. Tenkte jeg skulle bake kake, men da må jeg jo spise den og. Jaja, ikke hele.

Gjest javedia
Skrevet

Så dettte er frisk, da må folk ha det forferdelig kjedelig. God periode kan diskuteres da. Tenkte jeg skulle bake kake, men da må jeg jo spise den og. Jaja, ikke hele.

Jeg har opplevd det samme som deg når jeg fikk injeksjoner med trilafon engang i tiden. Før og etter dette har jeg en ganske så stor interesse for overnaturlige ting. Fornemmer og føler noen i min nærhet bla.

Dette kom bort når jeg fikk så mye medisiner og det ble et flatt liv. På et vis var det også godt at det ble så stille. Jeg fikk jo mye bedre tid til å gjøre og tenke på andre ting.

Gjest Matariki
Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg når jeg fikk injeksjoner med trilafon engang i tiden. Før og etter dette har jeg en ganske så stor interesse for overnaturlige ting. Fornemmer og føler noen i min nærhet bla.

Dette kom bort når jeg fikk så mye medisiner og det ble et flatt liv. På et vis var det også godt at det ble så stille. Jeg fikk jo mye bedre tid til å gjøre og tenke på andre ting.

Minner meg om når jeg fikk trilafon og dette, men er ikke sååå bedøvd på en måte. Vil ikke bli helt bedøvd heller. Får prøve å fylle tiden med andre ting ja.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg synes det bel fantastisk å bli kvitt stemmen!

Den var kun negativ. Sa stygge ting til meg. Veldig stygge ting.

Jeg tenker heller ikke lenger at jeg kan lese tankene til spesielt små barn og dette er også deilig å bli kvitt.

Gjest Matariki
Skrevet

Jeg synes det bel fantastisk å bli kvitt stemmen!

Den var kun negativ. Sa stygge ting til meg. Veldig stygge ting.

Jeg tenker heller ikke lenger at jeg kan lese tankene til spesielt små barn og dette er også deilig å bli kvitt.

Vet ikke alt jeg har blitt kvitt jeg men hos meg var det/er det ikke bare negativt. Har ikke lyst å bli kvitt alt, men mer ro er det jo og det gjør meg urolig. Vet ikke hvorfor.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vet ikke alt jeg har blitt kvitt jeg men hos meg var det/er det ikke bare negativt. Har ikke lyst å bli kvitt alt, men mer ro er det jo og det gjør meg urolig. Vet ikke hvorfor.

Det er jo noe som er blitt "borte" og da blir det vel en slags tomhetsfølelse tilbake.

Gjest Matariki
Skrevet

Det er jo noe som er blitt "borte" og da blir det vel en slags tomhetsfølelse tilbake.

Ja, og uro.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, og uro.

Ok. Jeg ble ikke urolig, men mer rolig. Det er nok fordi min stemme og "synene" kun var negativt.

Når noe av det din psykose innehold positive ting så skjønner jeg ihvertfall at det blir en tomhet.

Uroen har jeg vanskeligere for å forstå...

Men det er mulig innholdet i psykosen har betydd noe spesielt for deg, det gjør jo gjerne det, og når du mister denne "evnen til kommunikasjon" så kan du mulgens bli urolig.

Kanskje du skal forsøke å tenke over og tolke psykosens innhold.

For å få fatt i det i frisk tilstand.

Jeg ser på psykose som å drømme. Den har gjerne et budskap/mening.

Min hadde ihvertfall det.

Gjest Matariki
Skrevet

Ok. Jeg ble ikke urolig, men mer rolig. Det er nok fordi min stemme og "synene" kun var negativt.

Når noe av det din psykose innehold positive ting så skjønner jeg ihvertfall at det blir en tomhet.

Uroen har jeg vanskeligere for å forstå...

Men det er mulig innholdet i psykosen har betydd noe spesielt for deg, det gjør jo gjerne det, og når du mister denne "evnen til kommunikasjon" så kan du mulgens bli urolig.

Kanskje du skal forsøke å tenke over og tolke psykosens innhold.

For å få fatt i det i frisk tilstand.

Jeg ser på psykose som å drømme. Den har gjerne et budskap/mening.

Min hadde ihvertfall det.

''og når du mister denne "evnen til kommunikasjon" så kan du mulgens bli urolig.''

Tror det. Vet ikke hvordan jeg kan analysere det heller, men husker fra sist at jeg kan ikke leve helt uten "enkelte ting". Så da blir det å trappe ned på medisin. Får se det an.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''og når du mister denne "evnen til kommunikasjon" så kan du mulgens bli urolig.''

Tror det. Vet ikke hvordan jeg kan analysere det heller, men husker fra sist at jeg kan ikke leve helt uten "enkelte ting". Så da blir det å trappe ned på medisin. Får se det an.

Lykke til :) Håper det går bra.

Gjest Matariki
Skrevet

Lykke til :) Håper det går bra.

Takk :)

Må finne en balansegang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...