Gjest Konemora Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har en snill, trofast og smart mann. Og helt siden vi ble sammen for snart 5 år siden så skjønte jeg at dette var en kar som ikke var akkurat en duracell kanin. Han trives når han får ta det med ro, men fikk absolutt gjort det som trengtes når det var noe. Men nå siste par årene har det blitt verre når det kommer til manglende initiativ og ork. Husarbeidet er en stadig tilbakevendende irritasjon. Jeg prøver å få planlagt ting slik at hverdagen vår med et lite barn skal gå litt glattere. Men han sier ja og så skjer ikke noe som helst. Alt fra å lage ukemeny til å planlegge litt mer fornuftig bruk av penger. Han virker helt tafatt. Han er ikke så opptatt av å være velstelt i tøyet og nydusjet hver dag. Det er mulig at det er bare slik han er, men jeg synes det er frustrerende. Han bryr seg ikke om å sjekke om det er flekker på tøyet osv. Jeg er redd at han skal bli baksnakket på jobb pga dette. Han har en god jobb som er godt betalt. Hva kan det være når noen har fullstendig mangel på initiativ i store deler av tiden? Han virker ikke deppa heller egentlig. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe han? Han har fått tilbakemelding på jobb også at i det siste har han virket litt uinteressert(noe som han også er siden han ønsker å finne jobb et annet sted). 0 Siter
EnolaGay Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Lavt stoffskifte? Jeg tror en del menn sliter med dette men får ikke hjelp/finner ikke ut fordi det er en "typisk kvinnesykdom". 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Kanskje han virkelig er ordentlig lei jobben og dette farger resten av livet... Også er det fristende å svare det sammen jeg svarte en annen her i dag med liknende innlegg; kan han ha en depresjon? Det ligner veldig... 0 Siter
Gjest fsgsdgnh Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Han kan ta noen blodprøver hos legen i det minste, sjekke b12, stoffskifte, jernlager...osv.. Menn har oftere enn litt annen type depresjon enn kvinner. Kan feks være mer av depresjon uten tristhet. Virker han bare treg eller er han mer aggresiv også? Har det gradvis blitt slik? Blitt slik nylig? Hvordan er søvnen hans? Er han plaget selv? Har han hatt perioder der han har mer energi og kreativitet og mindre søvnbehov? Hvordan tenker han om ting? På samme måte som før? Eller er det mer negativt? Feks om det er uhell som skjer han, - tenker han at det er hans feil automatisk og klandrer seg selv? Hva tror han selv da? Tror han at det feiler han noe? Kan være at det har sammenheng med situasjonen på jobben, men kan jo også være at han ikke trives fordi han er deprimert - eller at andre reagerer på han og at de dermed gir negativ feedback til han som igjen blir en negativ spiral. 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Han kan ta noen blodprøver hos legen i det minste, sjekke b12, stoffskifte, jernlager...osv.. Menn har oftere enn litt annen type depresjon enn kvinner. Kan feks være mer av depresjon uten tristhet. Virker han bare treg eller er han mer aggresiv også? Har det gradvis blitt slik? Blitt slik nylig? Hvordan er søvnen hans? Er han plaget selv? Har han hatt perioder der han har mer energi og kreativitet og mindre søvnbehov? Hvordan tenker han om ting? På samme måte som før? Eller er det mer negativt? Feks om det er uhell som skjer han, - tenker han at det er hans feil automatisk og klandrer seg selv? Hva tror han selv da? Tror han at det feiler han noe? Kan være at det har sammenheng med situasjonen på jobben, men kan jo også være at han ikke trives fordi han er deprimert - eller at andre reagerer på han og at de dermed gir negativ feedback til han som igjen blir en negativ spiral. Han har aldri vært noen energibunt, men nå virker han så veldig tiltaksløs. Ting blir ikke gjort. Han har noe småtteri som skal pusses opp som han har startet på, men "aldri" avslutter. Jeg må si til han det meste som må gjøres i huset. Han er absolutt ikke aggressiv. Jeg har aldri sett han oppføre seg aggressivt. Er verdens snilleste mann omtrent. Han har ikke negative tanker om ting etter hva jeg skjønner. Men han er mer lat i hodet. Jeg tror han gjerne kunne sittet og spilt på tvspill og telefonen sin hele kvelden etter at barnet vårt har lagt seg. Vet ikke hva jeg skal gjøre Må oppfordre han å ta noen tester hos legen ja. Det var en god ide. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.