Gå til innhold

Psykologen utfordrer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos psykologen min på onsdag og jeg pratet i vei. Plutselig sa han: Skal du sitte her og prate om det samme når du er 80 år? Jeg ble helt paff. Jeg tenkte meg litt om og så spurte jeg ham om det hele dreide seg om beslutninger? Ja sa han. Nå må du handle. Take action! Så begynte vi å snakke om hva det er jeg skal beslutte og så gjøre. En handlingsplan med andre ord. Jeg satte opp noen mål som er enkle men som allikevel krever mot. Så ble vi enige om at dette skal være tema de neste gangene. Jeg er både begeistret og redd. Begeistret fordi jeg vil ha forandring og allikevel redd for forandring. Det dreier seg om å komme seg ut av komfortsonen. Spennende.

Det var siste nytt fra denne kanten.

Skrevet

Neimen så bra da :-) Jeg gruer meg til psykologen min begynner å puffe meg ut av komfortsonen. Hater å lage lister om utfordringer. Grøss. Prøver å underholde henne såpass at hun ikke skal finne på noen glupe ideer for å få meg ut til samfunnet igjen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Wow!! Superbra!

Jeg er kommet dit i min behandling også.

Det eneste vi snakker om nå er hvor lenge jeg skal sitte på gjerdet før jeg tør å begynne å leve livet og begynne å jobbe.

Alt jeg kommer med av vondter, grøss og gru blir bare besvart med ett ord fra min psykolog: motstand.

Motstand fordi jeg er redd.

Nå er det kun meg det står på, jeg er ifølge psykologen gjennomanalysert, frisk og ferdig behandlet.

Jeg får velge selv når jeg vil slutte, men hun sier at vi må bruke lang tid på det. Gjerne 6 til 12 mnd. Vi skal sette en dato.

Du har kommet langt i terapien når psykologen utfordrer deg på denne måten.

Men jeg lurer litt på om du har tatt opp dette med pf diagnosene dine?

Skrevet

Wow!! Superbra!

Jeg er kommet dit i min behandling også.

Det eneste vi snakker om nå er hvor lenge jeg skal sitte på gjerdet før jeg tør å begynne å leve livet og begynne å jobbe.

Alt jeg kommer med av vondter, grøss og gru blir bare besvart med ett ord fra min psykolog: motstand.

Motstand fordi jeg er redd.

Nå er det kun meg det står på, jeg er ifølge psykologen gjennomanalysert, frisk og ferdig behandlet.

Jeg får velge selv når jeg vil slutte, men hun sier at vi må bruke lang tid på det. Gjerne 6 til 12 mnd. Vi skal sette en dato.

Du har kommet langt i terapien når psykologen utfordrer deg på denne måten.

Men jeg lurer litt på om du har tatt opp dette med pf diagnosene dine?

Nei det har jeg ikke. Jeg føler at bp og pf er underordnet terapien. Er litt flau over å komme inn på tema. Føler at jeg skyver psykdommene mine foran meg som et skjold. Men kanskje jeg burde? Jeg lovet jo at jeg skulle gjøre det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei det har jeg ikke. Jeg føler at bp og pf er underordnet terapien. Er litt flau over å komme inn på tema. Føler at jeg skyver psykdommene mine foran meg som et skjold. Men kanskje jeg burde? Jeg lovet jo at jeg skulle gjøre det.

Det er absolutt IKKE underordnet terapien, tvert imot.

Og ja, du lovte å gjøre det ;)

Seriøst, jeg mener det er kjempeviktig at du gjør det!

Skrevet

Det er absolutt IKKE underordnet terapien, tvert imot.

Og ja, du lovte å gjøre det ;)

Seriøst, jeg mener det er kjempeviktig at du gjør det!

Nå har jeg skrevet ned i agendaen min at jeg skal gjøre det neste onsdag. Det er en avgjørelse.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nå har jeg skrevet ned i agendaen min at jeg skal gjøre det neste onsdag. Det er en avgjørelse.

Gratulerer!

Jeg vet hvor vanskelig det er for deg å ta det opp med psykologen din.

Du kommer til å føle deg stolt og lettet etterpå.

Jeg er stolt av deg allerede!

Skrevet

Gratulerer!

Jeg vet hvor vanskelig det er for deg å ta det opp med psykologen din.

Du kommer til å føle deg stolt og lettet etterpå.

Jeg er stolt av deg allerede!

Takk. God natt og sov inderlig godt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Takk. God natt og sov inderlig godt.

Takk og sov godt du også :)

Gjest ambrose
Skrevet

Så utrolig bra! Da er du på god og riktig vei .-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...