Gå til innhold

Cipralex vs Remeron og Seroquel vs Imovane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er deprimert og sliter med søvn. Sover maks 2-3 timer om natten med uendelig mange oppvåkninger pga mareritt og flash-backs (dreier seg om misbruk/overgrep/omsorgssvikt).

Ble først anbefalt Remeron fordi den også kan regulere søvnen, fikk så mye vann i kroppen av den, så startet opp med Cipralex istedet.

Cipralex og Seroquel gir meg blodtrykksfall og syncope, så dette tør jeg ikke mer. Har fått Imovane for en kort tid eller ved behov.

Orker ikke mer av disse marerittene og søvnløse netter, vil bare sove... Finnes det andre alternativer?

Skrevet

Glemte å si at Imovane tar jo ikke drømmene slik Seroquel gjør, men jeg har færre oppvåkninger, så sover jo noe bedre, men absolutt ikke slik jeg burde... Har bare ett par-tre oppvåkninger istedet. Håper du kan hjelpe meg...

Gjest fruitcake
Skrevet

Tolvon? Vallergan? Phenergan? Truxal? Nozinan?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. I svært vanskelige perioder orker jeg ikke legge meg fordi jeg ikke orker marerittene.

Jeg har ikke funnet noen løsning.

Leste i en tråd for litt siden at NHD ga råd om at man kunne trene seg på å vekke seg selv når man hadde mereritt. Det har jeg IKKE greid.

Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. I svært vanskelige perioder orker jeg ikke legge meg fordi jeg ikke orker marerittene.

Jeg har ikke funnet noen løsning.

Leste i en tråd for litt siden at NHD ga råd om at man kunne trene seg på å vekke seg selv når man hadde mereritt. Det har jeg IKKE greid.

''Leste i en tråd for litt siden at NHD ga råd om at man kunne trene seg på å vekke seg selv når man hadde mereritt. Det har jeg IKKE greid.''

Den oppskriften vil jeg gjerne ha. Jeg har veldig mye mareritt for tiden og er livredd om natta pga dette.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Leste i en tråd for litt siden at NHD ga råd om at man kunne trene seg på å vekke seg selv når man hadde mereritt. Det har jeg IKKE greid.''

Den oppskriften vil jeg gjerne ha. Jeg har veldig mye mareritt for tiden og er livredd om natta pga dette.

Huff det er grusomt! Grøss.

Han skrev ikke noe om hvordan man skulle gjøre det...

Jeg har nå en periode med ekle drømmer som forfølger meg (følelsen jeg hadde i drømmen) og har bestemt meg for at jeg trenger en pause fra marerittene i natt så jeg skal sitte oppe.

Kan heller sove en time eller tre i morgen på dagen når det er lyst.

Sjansen for mareritt er mye mindre på dagtid.

Men dette er selvsagt ingen løsning som kan brukes på sikt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vallergan, Truxal, Nozinan er alternativer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...