Gå til innhold

NHD-psykiateren tok meg ikke på alvor...

Anbefalte innlegg

Gjest litt sliten kvinne
Skrevet

Spurte her for noen dager siden om fæle mareritt hver natt var en bagatell i den store sammenhengen. Noe du svarte nei til.

Jeg har bipolar lidelse og bruker 250 mg Lamictal og 30 mg Cisordinol..

Er temmelig sikker på at marerittene kom etter jeg kom opp i en voksen dose Lamictal. ( Har også lest om flere med samme problemstilling ved Lamictal bruk)

Tok dette opp med psykiateren min sist time og fortalte om mine mareritt hver natt. h*n bare avfeide dette og sa at Lamictal var ikke kjendt for å gi slike bivirkninger og at "du hadde jo mareritt før også"..

Føler meg litt fortvila... Hva bør-kan jeg gjøre NHD?

Skrevet

Har selv noen traumatiske mareritt som jeg aldri glemmer. Men bruker du å lese når du skal sove? Kanskje om du leser til øynene glipper igjen, så vil du ikke få mareritt? En drømmer gjerne om det siste en tenker på før en sovner helt... Men husk at mareritt er ikke farlig. Har du det varmt på soverommet? Jeg innbiller meg at det er lettee å få mareritt om en svetter om natta...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det var trist å høre :(

Du bør si til psykiateren din neste gang hvor viktig dette er for deg og at du følte at du ble avfeid.Si det bare rett ut!

Kan du, til neste gang du skal til psykiateren, bruke nattlys?

Slik som settes rett inn i stikkontakten som barn bruker.

Det har funket for meg noen få ganger.

Det blir liksom litt uskyldig og koselig opplyst på soverommet av det.

Jeg forsøker forskjellige ting. Noen ganger blir jeg uvel og får angst av bare å gå inn på soverommet.

Jeg forsøker å ommøblere litt, har forsøkt duftlys/duftposer.Det er alltid ryddig og rent (kanskje jeg skal forsøke å rote litt??)

På sommeren plukker jeg lavendel fra hagen og tørker det på soverommet.

Det er egentlig aldri noe som hjelper i lengden. Selv om jeg har verdens koseligste soverom. Synes jeg selv da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan jo prøve å endre medisin. Har du BP 1 eller 2?

Gjest litt sliten kvinne
Skrevet

Du kan jo prøve å endre medisin. Har du BP 1 eller 2?

Jeg har hovedsaklig tunge depresjoner og har hatt noen få ganger i livet hypomane episoder. Det er vel bipolar 1?

Hvilken medisin kan jeg bytte til da?

Skrevet

Jeg har hovedsaklig tunge depresjoner og har hatt noen få ganger i livet hypomane episoder. Det er vel bipolar 1?

Hvilken medisin kan jeg bytte til da?

Dette er bipolar 2. BP1 krever minst en mani.

Seroquel eller Lamictal er førstevalg.

Gjest litt sliten kvinne
Skrevet

Dette er bipolar 2. BP1 krever minst en mani.

Seroquel eller Lamictal er førstevalg.

Har prøvd Quitiapin, men den kunne jeg ikke bruke pga vanvittig hjertebank... Lamictal gir meg fæle mareritt...

Er det noe håp-andre valg?

Skrevet

Har prøvd Quitiapin, men den kunne jeg ikke bruke pga vanvittig hjertebank... Lamictal gir meg fæle mareritt...

Seroquel? ;) (Hvis ikke det er det samme som Quitiapin, da)

Gjest fruitcake
Skrevet

Hei! Jeg hadde også mareritt på Lamictal, men de forsvant da jeg jeg la til en liten dose Remeron. Kanskje det kan være noe å forsøke?

Skrevet

Neste på lista er litium /Lithionit

Gjest litt sliten kvinne
Skrevet

Hei! Jeg hadde også mareritt på Lamictal, men de forsvant da jeg jeg la til en liten dose Remeron. Kanskje det kan være noe å forsøke?

interessant det du skriver, kanskje det kan hjelpe meg også.. Hvor stor dose Remeron bruker du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...