rose23 Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Jeg er veldig glad i fastlegen min. Han er snill og bryr seg virkelig... Forrige time begynte han å snakke om at jeg burde vurdere en gynekologisk undersøkelse med tanke på celleprøver, og sa at han kunne bestille time med en kvinnelig lege... Jeg fikk hetta og sa at jeg vil heller dø av kreft enn å ta en GU. Jeg har vært plaget med bateriell vaginose hele mitt voksne liv. Medisiner mot dette funker kun noen dager :-/ Hvordan opplever dere GU? Har deree hatt det med deres mannelige fastlege? På en måte ville jeg foretrukket å gjøre det med fastlegen som jeg kjenner godt og stoler på, framfor en ukjent kvinne.... Faen. Dette er vanskelig? Er det noen som kan gjøre dette i narkose? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Et nødvendig onde som gir trygghet. Mye celledeling i familien, så jeg tar prøve årlig, ikke hvert tredje år som er anbefalt. Legg fram dine kvaler for legen din, så får du sikkert tips om hvordan du kan komme deg gjennom en GU. Lukke til rose! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Husker da jeg skulle ha min første GU, da hadde jeg mannlig fastlege. Jeg gruet meg noe helt forferdelig, hadde hørt at det var vondt og ubehagelig. Legen min var veldig forsiktig, og det var ikke vondt. Selvsagt ingen drømmesituasjon, men jeg overlevde. Da jeg flyttet året etter, fikk jeg kvinnelig lege. Hun var veldig ok, men jeg tror faktisk hun var litt mer brå i bevegelsene enn det han forrige var. Jeg hadde henne i flere år mens jeg studerte. Da jeg flyttet hit jeg bor nå, hadde jeg først mannlig fastlege. Han var velidg forsiktig når jeg hadde GU, ingenting å grue seg for. De siste 13 årene har jeg hatt kvinnelig fastlege. Hun er veldig forsiktig, og det er ikke noe ubehagelig eller vondt å ta GU hos henne. Hopp i det, og få tatt prøvene - det går helt sikkert fint :-) 0 Siter