Gå til innhold

Vedvarende forkjølelse

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet forkjølet
Skrevet

Jeg er en kvinne i midten av 40-årene og er normalt svært sjelden syk. I midten av oktober ble jeg syk i form av hoste, hodepine, svimmelhet, litt feber og forkjølelse. Holdt meg hjemme fra jobb 3 dager, men har siden jobbet. Men, forkjølelsen og hosten slapp ikke tak. Var hos legen i midten av november. Hun antok det var mykoplasma lungebetennelse og muligens bronkitt. Jeg fikk antibiotika (Erimax), men merket ingen bedring. Håpet det skulle gå over av seg selv, men det har det ikke gjort. Dvs. hosten forsvant, men forkjølelsen er der stadig. Jeg veksler mellom å være potte tett i nesa til at det renner stadig. Det er verst fra morgenen av, og blir alltid bedre om kvelden. Blir fortsatt litt ør i hodet av all blåsing og tetthet og føler meg innimellom litt svimmel og kan kjennes som jeg har litt feber i ny og ne, men ellers er allmenntilstanden forholdsvis god. Men hvorfor blir jeg ikke frisk, og hva skal til for å bli det? Kan det være noe helt annet? Støvmiddsallergi eller annen form for allergi? Nå har det gått over 3 måneder, og jeg er fryktelig lei og til tider deprimert over ikke å være helt meg selv. Prøver å spise sunt, kler meg fornuftig (men har Renaulds syndrom, så blir lett kald uansett), drikke og sove nok, selv om jeg alltid er stuptrøtt om morgenen når jeg må stå opp. Jobbet alt for mye månedene før jeg ble syk, men har nå mer normale arbeidsdager. Har dere noen råd som kan hjelpe meg, hadde jeg blitt veldig glad...

Skrevet

Kanskje du må ta en tur tilbake til legen og få en annen antibiotika? Er ikke all antibiotika som "treffer"...

motorPrøysen
Skrevet

For å få en indikator på om det kan skyldes allergi eller ikke: Kjøp Zyrtec (reseptfri allergimedisin) og ta det noen dager. Hvis du merker en tydelig bedring er vel sannsynligheten stor for at det er allergi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...