Gå til innhold

Bare tragisk.

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Les nedover.....

Som det fremgår nedover i tråden er det litt uklart akkurat hva du mente var tragisk.

Skrevet

Les nedover.....

Har gjort det, og får ikke helt tak i hva du egentlig vil diskutere.

Skrevet

Som det fremgår nedover i tråden er det litt uklart akkurat hva du mente var tragisk.

Tråden er: folk tar livet av seg pga. gjeld. Var det vanselig ?

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja, det var vanskelig. For du la bare ut en link, uten å kommentere. Det artikkelen handler om, er at inkassobyråene ikke tar ansvar overfor de de krever inn penger fra. Så lenken sammen med tittel på tråden virket det som om det var inkassobyråene du var opptatt av, ikke at folk tar livet av seg pga gjeld.

To vidt forskjellige temaer.

Skrevet

For noen er det tragisk, for andre er det høyst selvforskyldt. Om man lever fullstendig over evne og ikke gidder betale regningene sine burde det ikke komme som noen overraskelse at inkassokravene etterhvert dumper ned i postkassen.

Om man har havnet uforskyldt i dette er det noe annet.

Er det selvforskyldt å ønske og ta livet av seg?

Skrevet

Ut fra artikkelen trodde jeg temaet var at innkrevnings-selskapene ikke "tar ansvar", og at det var dette du syntes var tragisk. Derfor svarte jeg slik jeg gjorde.

Skrevet

Ja, jeg tror det.

Skrevet

''Er det selvforskyldt å ønske og ta livet av seg?''

Det var ikke akkurat det jeg mente da...

Skrevet

''Mange av dem er menn som har levd over evne over lang tid, men innkrevingsselskapene mener dette ikke er deres ansvar.''

Nei, det er vel ikke deres ansvar. Men kanskje det skulle bli obligatorisk for dem å innmelde slike personer til psykiatrien?

Mennesker som lenge lever over evne og ikke betaler regnigene sine, må jo feile et eller annet. Tipper de minst har en pf. +++

Skrevet

Tenk på alle de etniske nordmenn, som må fordedre seg til å gå til Flersesarmeen - for å få til dagens opphold..pga. kanskje gjeld de ikke kan betale..

Hvorfor er det kun synd på etniske nordmenn som må gå til et slikt skritt?

Skrevet

Men å bli tynget av gjeld er da ikke bare noe som uforskyld skjer med en, det er da som regel helt og holdent ens egen skyld. Det er mye annet jeg syns er mer tragisk. Hvorfor er det de "etniske nordmennene" du framhever? Fordi det er de som føler de "fornedrer seg"? I så fall syns jeg enda mindre synd på dem.

''Men å bli tynget av gjeld er da ikke bare noe som uforskyld skjer med en, det er da som regel helt og holdent ens egen skyld.''

Er ikke helt enig i det. Det finnes faktisk mennesker med ubehandlede psykiske lidelser som nok ofte kan havne i en slik situasjon. Og kanskje skulle det vare en plikt for kreditorene å få en lege til å henvise dem til psykiatrien? Alle som havner i en sånn situasjon bør undersøkes av psykiater. Mange vil nok da få en eller flere diagnoser og tilbud om behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...