Gjest ungmorlivredd Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har helt fra jeg var liten hatt dødsangst, jeg er livredd for å dø, og tror ofte jeg skal dø av de merkeligste ting. Jeg har opplevd en del som gjør at jeg tenker så negativt som jeg gjør, jeg har ved flere tilfeller vært den lille prosenten som opplever det som ikke skal skje. Det har preget meg på mange måter. Nå skal jeg gjennomgå en operasjon, en helt enkel og grei laparaskopi, har vært gjennom dette før også, men jeg er altså overbevist om at jeg kommer til å dø av narkosen. Jeg har en liten sønn, og jeg er så redd for å dø fra han. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver, og hva jeg er ute etter, men jeg er livredd, og operasjonen skal skje om få dager. Jeg er vel ute etter noen beroligende svar, men vil det hjelpe? Logisk tenkning har lite å stille opp med føler jeg. Teoretisk sett kan jeg dø, statistisk sett er sjangsen veldig veldig liten. På den andre siden har jeg vært på den siden av statistikken opptil flere ganger. Hjertesukk fra ung mor. 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Gjør som jeg gjorde da jeg slet med sykdomsangst. Prøv å tenk tilbake, har det du har fryktet skjedd noen av de mange gangene du har tenkt på det? Hørte jeg et nei? Ja, da er det LITE sansynelig at akkuratt det du tenker på skal skje. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Jeg tror at det (eneste) som kan hjelpe deg er metakognitiv terapi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.