Gjest Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Nå har jeg siden i begynnelsen av desember slitt med panikkangst og uro inni meg. Dette har lammet meg og jeg har fått alvorlig panikkangst. Jeg tør ikke kjøre langt unna fra der jeg bor. Sliter og med angst for sterk vind. Julen og nyttårsaften var et mareritt for meg. jeg klarte såvidt å få i meg mat, bare satt og bekymret meg for alt som har med angsten å gjøre. Jeg har fått vival som jeg tar når den den værste angsten kommer, Jeg har slitt med angst og depresjoner i mange år, og har gått på efexor i mange år, så ville jeg prøve en ny medisin, og i samråd med legen trappet jeg ned på efexor. Da jeg var ned i 36, 5 mg. så begynte jeg å bli dårligere av angsten. da begynte jeg å trappe opp på efexor igjen. Nå står jeg på 300 mg, og har gjort det noen uker, jeg føler angsten har roet seg noe, men jeg får angst når jeg kjører for langt hjem i fra. Er redd for at jeg ikke skal få hjelp hvis jeg får alvorlig angst. og at angsten skal være sterk i timevis. Kan panikkangsten vare så lenge? Jeg har fått kontakt med psykiatrisk sykepleier, og det hjelper å prate, selv om det er vondt å prate og. Men håper noen vet dette. for jeg vil virkelig komme meg ut av dette. angsten har lammet meg nok. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 ''og at angsten skal være sterk i timevis. Kan panikkangsten vare så lenge?'' Ja. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Du har panikklidelse med agorafobi. Medisiner blokkerer panikkanfall, men ikke agorafobien. For å kurere denne trenger du kvalifisert kognitiv/metakognitiv terapi. Dette er agorafobi: ''men jeg får angst når jeg kjører for langt hjem i fra. Er redd for at jeg ikke skal få hjelp hvis jeg får alvorlig angst. og at angsten skal være sterk i timevis'' 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.