Reddharen-75 Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Vil du si at noe er alvorlig galt om jeg har det "perfekt" hjemme til enhver tid? Altså helt strøkent?? Alltid ryddig, alltid rent, ikke ett fingermerke verken på glassbord, speil, servantkran eller vindu, når alt er organisert og strukturert... særlig når man har to små barn (5 år og 9 mnd)? Hva tenker du? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Jeg tenker at jeg blir sliten bare av tanken på å ha det sånn. Vet hva jeg snakker om, for jeg hadde det likedan jeg også, helt til kroppen og psyken ikke orket mer. Da måtte jeg jobbe med meg selv for å snu det. Det er mulig. Men hva tenker du selv, synes du selv at dette er "sykt"? 0 Siter
serenity777 Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Nei, det er ikke sykt. Mange har det slikt, jeg har det motsatt. I noen ekstreme tilfeller så kan det være tegn på tvangmessig personlighet. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Tenker på Bree i frustrerte fruer, en smule nevrotisk. 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Skrevet 28. januar 2012 Jeg tenker at jeg blir sliten bare av tanken på å ha det sånn. Vet hva jeg snakker om, for jeg hadde det likedan jeg også, helt til kroppen og psyken ikke orket mer. Da måtte jeg jobbe med meg selv for å snu det. Det er mulig. Men hva tenker du selv, synes du selv at dette er "sykt"? Jeg jobber med meg selv ang dette, jeg trenger jo ikke være så nøye! Min behandler på psyk sa at hun hadde tenkt at noe var alvorlig galt dersom hun hadde kommet inn i ett slikt hjem! Glemte å spørre hva hun mente! Har alltid gitt uttrykk for at jeg er perfekt og har ett perfekt hjem, noe som er langt fra sannheten... 0 Siter
mrxx Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Om det er noe galt vet jeg ikke om jeg hadde tenkt, men jeg hadde lurt litt på hvordan ungene har det, de må antagelig ikke få lov til noe som helst og at mor løper rundt etter dem med vaskekluten og kjefter. Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Om det er noe galt vet jeg ikke om jeg hadde tenkt, men jeg hadde lurt litt på hvordan ungene har det, de må antagelig ikke få lov til noe som helst og at mor løper rundt etter dem med vaskekluten og kjefter. Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-) ''Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-)'' Det var en fin ting å si mrxx :-) Enig - og i tillegg er snutemerker hyggelig. Og kloremerker på dørlistene... 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Om det er noe galt vet jeg ikke om jeg hadde tenkt, men jeg hadde lurt litt på hvordan ungene har det, de må antagelig ikke få lov til noe som helst og at mor løper rundt etter dem med vaskekluten og kjefter. Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-) ''Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-)'' Så søtt :-))) Jeg husker, da mine barn var små, så hadde en helsesøster sagt til en annen at hun var mer bekymret for barn som vokste opp i strøkne hjem, enn for barna som vokste opp med rot. For i de hjemmene det var rot, syntes det at barna fikk lov til å røre seg... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Det må da være meget bra om det ikke har andre store negative konsekvenser. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Det spøes vel helt på i hvilken grad reste av familien, og særlig barna, lider under dette? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Det spøes vel helt på i hvilken grad reste av familien, og særlig barna, lider under dette? Han skriver "om det ikke har andre store negative konsekvenser." Og da går vel det også under dette, tenker jeg.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Har du tid til å være sammen med ungene dine, leke med 5-åringen, lese for h*n, ligge på golvet på babyen, være ute med dem og slikt? Eller driver du kun med rydding og vasking? Det høres litt ekstremt ut med to småunger i huset synes jeg, men det er sikkert fordi det er langt fra sånn hos meg. ) 0 Siter
mrxx Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 ''Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-)'' Så søtt :-))) Jeg husker, da mine barn var små, så hadde en helsesøster sagt til en annen at hun var mer bekymret for barn som vokste opp i strøkne hjem, enn for barna som vokste opp med rot. For i de hjemmene det var rot, syntes det at barna fikk lov til å røre seg... Helt enig, det er slik jeg tenker også. 0 Siter
mrxx Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 ''Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-)'' Det var en fin ting å si mrxx :-) Enig - og i tillegg er snutemerker hyggelig. Og kloremerker på dørlistene... Snutemerker er også veldig koselig:-) 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Skrevet 28. januar 2012 Har du tid til å være sammen med ungene dine, leke med 5-åringen, lese for h*n, ligge på golvet på babyen, være ute med dem og slikt? Eller driver du kun med rydding og vasking? Det høres litt ekstremt ut med to småunger i huset synes jeg, men det er sikkert fordi det er langt fra sånn hos meg. ) Jeg leker med begge barna, leser, ser barnetv, går på trilleturer, de får utfolde seg fritt, rote osv, de lider ingen nød. Men jeg bruker mye tid hver kveld på å rydde, prøver å la det flyte litt, det behøver jo ikke å være perfekt her for enhver tid... Jobber som sagt med saken! 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Skrevet 29. januar 2012 Det spøes vel helt på i hvilken grad reste av familien, og særlig barna, lider under dette? Ingen lider, det er kun meg det går utover... 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Skrevet 29. januar 2012 Om det er noe galt vet jeg ikke om jeg hadde tenkt, men jeg hadde lurt litt på hvordan ungene har det, de må antagelig ikke få lov til noe som helst og at mor løper rundt etter dem med vaskekluten og kjefter. Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-) Barna får lov til det meste, og jeg løper ikke rundt å kjefter, jeg blir sjelden sint og jeg løper heller ikke rundt etter dem og vasker, tar en runde hver kveld etter de har lagt seg. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Barna får lov til det meste, og jeg løper ikke rundt å kjefter, jeg blir sjelden sint og jeg løper heller ikke rundt etter dem og vasker, tar en runde hver kveld etter de har lagt seg. ''tar en runde hver kveld etter de har lagt seg'' Da blir det jo noe annet enn slik du fremstilte det i første innlegget ditt. Høres ganske normalt ut. 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Skrevet 29. januar 2012 Om det er noe galt vet jeg ikke om jeg hadde tenkt, men jeg hadde lurt litt på hvordan ungene har det, de må antagelig ikke få lov til noe som helst og at mor løper rundt etter dem med vaskekluten og kjefter. Forresten, tenk så fint det er å se merker etter ett par små barnehender på vinduet, det er lykke det:-) Det var jo en ny måte å se på det med barnehender på vinduet, har ikke tenkt på det på den måten første, takk for tilbakemelding 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Skrevet 29. januar 2012 Tenker på Bree i frustrerte fruer, en smule nevrotisk. Shit, jeg fikk noe å tenke på der, behandler på psyk sier at til og med håret mitt ser perfekt ut, ikke ett hårstrå på vidda... Fikk absolutt noe å tenke på ja... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.