Gå til innhold

Ønsker kjæreste...

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen schizo
Skrevet

”Kjærlighetsvisa”, den slo meg rett i magen. Skulle ønske at jeg hadde en kjæreste. Noen ganger kjenner jeg det i hele meg. Skulle ønske jeg klarte å være så nær et annet menneske. Gi meg hen til en annen. Tørre å tro at noen kan bli glad i meg. Føler meg umoden og keitete. Jeg har problemer med å regulere grensene mellom meg og andre. Er det slik at schizofrene sjelden klarer seg i forhold? At det er et slags typisk trekk at vi ikke klarer å takle følelser på en gjensidig måte. Gi og ta. Jeg tenker at diagnosen i seg selv vil kunne skremme fanden på flatmark. Jeg klarer ikke å få et naturlig forhold til min psykiske lidelse, i alle fall ikke nå. Derved heller ikke noe godt forhold til meg selv. Det er akkurat som om min personlige utvikling stoppet opp i tenårene en gang. Jeg føler meg ikke voksen, jeg føler meg ikke hel. Mange rundt meg er godt etablert i forhold og har barn og jobb. Jeg henger liksom ikke helt med føler jeg. Hva er cluet? Hvordan finner jeg meg en kjæreste tro? Jeg tror at jeg ville bli ganske frisk av å etablere meg i et forhold. Finnes det noen gode råd der ute?

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, men jeg skulle ønske det fantes. Det er så trist at folk er ensomme som følge av en diagnose..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, men jeg skulle ønske det fantes. Det er så trist at folk er ensomme som følge av en diagnose..

De er vel ikke ensomme pga diagnosen, men pga sykdommen.

Gjest ambrose
Skrevet

De er vel ikke ensomme pga diagnosen, men pga sykdommen.

Det var det jeg mente da jeg skrev "som følge av" :-)

Gjest hilsen schizo
Skrevet

Takk for svar fra deg :o) Ja, det er ikke noe stas når en ikke "får til" det en gjerne vil og ønsker seg.

Jeg har ønsket og ønsket så lenge, og nå holder jeg på å gi opp prosjektet.

Når jeg ser folk rundt meg gå inn i det ene forholdet etter det andre så spør jeg meg hvordan i alle dager de får det til.

Skrevet

Beveger du deg i sosiale omgivelser der en kan finne en kjærest?

Det er svært sjelden de bare kommer og ringer på dørklokken.

Gjest ambrose
Skrevet

Takk for svar fra deg :o) Ja, det er ikke noe stas når en ikke "får til" det en gjerne vil og ønsker seg.

Når jeg ser folk rundt meg gå inn i det ene forholdet etter det andre så spør jeg meg hvordan i alle dager de får det til.

''Når jeg ser folk rundt meg gå inn i det ene forholdet etter det andre så spør jeg meg hvordan i alle dager de får det til''

Akkurat det har jeg også lurt på :-)

Gjest hilsen schizo
Skrevet

For et svar?

Tror du at jeg sitter stille i sofaen og venter på at noen skal ringe på døren?

Hva slags undervurdering er det?

Du er jo ikke nødt til å svare, så jeg regner med at det ligger en vurdering bak de svarene du velger å bidra med.

Min henvendelse var seriøs.

Det er ingen grunn til å tro at jeg er initiativløs og handlingslammet eller naiv for den del.

Skrevet

For et svar?

Du er jo ikke nødt til å svare, så jeg regner med at det ligger en vurdering bak de svarene du velger å bidra med.

Det er ingen grunn til å tro at jeg er initiativløs og handlingslammet eller naiv for den del.

Det var et helt normalt og fornuftig spørsmål som NHD kom med.

Hvorfor reagerer du på den måten?

Skrevet

For et svar?

Ok. Da vet jeg det.

Du er ofte i kontakt med personer som kan være en potensiell kjæreste. Hvor i prosessen er det du mener det stopper opp?

Gjest hilsen schizo
Skrevet

Det var et helt normalt og fornuftig spørsmål som NHD kom med.

Hvorfor reagerer du på den måten?

''Det er svært sjelden de bare kommer og ringer på dørklokken.''

Hvilket fornuftig menneske lever i den tro at kjæreste-emner bare ringer på døren?

Gjest hilsen schizo
Skrevet

Ok. Da vet jeg det.

Du er ofte i kontakt med personer som kan være en potensiell kjæreste. Hvor i prosessen er det du mener det stopper opp?

Overgangen fra hyggelig samtale og samvær til det å flirte/klare å gi seg hen til nærkontakt. Klare å ikke synes synd på dem for å ha havnet i en situasjon der de må forholde seg til meg. Ikke overveldes av tanken om at jeg fører dem bak lyset.

Skrevet

''Når jeg ser folk rundt meg gå inn i det ene forholdet etter det andre så spør jeg meg hvordan i alle dager de får det til.''

Hvis en og samme person går inn i det ene forholdet etter det andre så viser da det med all mulig tydelighet nettopp at vedkommende ikke får det til... ;o)

Gjest Venninna hennes
Skrevet

''Det er svært sjelden de bare kommer og ringer på dørklokken.''

Hvilket fornuftig menneske lever i den tro at kjæreste-emner bare ringer på døren?

''

''

Jeg har ei venninne på 42 år som aldri har hatt kjærest. Hun ønsker seg veldig en mann og et familieliv, og de siste ti årene har hun snakket mye om dette, og virkelig lengtet etter en å være glad i.

Men hun gjør ingenting selv for å finne en mann. Ikke noe kurs, ikke noen reiser for single, ikke noen annonser (verken på nettet eller i aviser eller blader) - fritida bruker hun enten alene eller sammen med venninner.

Om ikke hun virkelig tror at Mannen med stor M kommer av seg selv og ringer på døra hennes, så virker det i alle fall som om hun tror det.

Dersom hun virkelig hadde prøvd å treffe hyggelige menn, blitt kjent med dem og gjort en innsats, og så ikke funnet noen, så hadde jeg virkelig forstått at hun var skuffet og lei. Men slik det er nå, så tenker jeg at hun må takke seg selv i alle fall til en viss grad.

Gjest hilsen schizo
Skrevet

''

''

Jeg har ei venninne på 42 år som aldri har hatt kjærest. Hun ønsker seg veldig en mann og et familieliv, og de siste ti årene har hun snakket mye om dette, og virkelig lengtet etter en å være glad i.

Men hun gjør ingenting selv for å finne en mann. Ikke noe kurs, ikke noen reiser for single, ikke noen annonser (verken på nettet eller i aviser eller blader) - fritida bruker hun enten alene eller sammen med venninner.

Om ikke hun virkelig tror at Mannen med stor M kommer av seg selv og ringer på døra hennes, så virker det i alle fall som om hun tror det.

Dersom hun virkelig hadde prøvd å treffe hyggelige menn, blitt kjent med dem og gjort en innsats, og så ikke funnet noen, så hadde jeg virkelig forstått at hun var skuffet og lei. Men slik det er nå, så tenker jeg at hun må takke seg selv i alle fall til en viss grad.

De arenaene jeg har brukt er: omgang med venner og tidvis venners venner, singelturer, singeldans, nettdating, kor og sportsforeninger. Jeg merker imidlertid at jeg er ved å gi helt opp. Jeg har ikke vært så aktiv annet enn i sosiale sammenkomster med venner og bekjente den senere tid. Det er som om jeg mangler noe viktig - the missing link?

Skrevet

Overgangen fra hyggelig samtale og samvær til det å flirte/klare å gi seg hen til nærkontakt. Klare å ikke synes synd på dem for å ha havnet i en situasjon der de må forholde seg til meg. Ikke overveldes av tanken om at jeg fører dem bak lyset.

''Klare å ikke synes synd på dem for å ha havnet i en situasjon der de må forholde seg til meg. Ikke overveldes av tanken om at jeg fører dem bak lyset.''

Bak lyset: Så lenge du er åpen om dine utfordringer, er det ingen som føres bak lyset.

Synd på: Det er deres valg og deres ansvar. Den som vil være kjærest med deg, gjør det fordi den ser dine kvaliteter og synes du er den beste.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

he he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...