Gjest ambrose Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Hvorfor er det slik at om en har den ene diagnosen, så er det ikke uvanlig å ha den/de andre (i samme cluster altså)? Jeg har lurt litt på det der, men når jeg tenker meg om så blir vel de ulike diagnosene innenfor samme cluster en slags underdiagnose av en fellesdiagnose (eller hva jeg skal kalle det)? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 ... eller er jeg helt på bærtur? (Hvis noen skjønner hva jeg mener, det er litt vanskelig å forklare det) 0 Siter
serenity777 Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 ... eller er jeg helt på bærtur? (Hvis noen skjønner hva jeg mener, det er litt vanskelig å forklare det) Dette har jeg lest om. gruppe A er de eksentriske paranoid, schizoid, schizotyp gruppe B de dramatiske eupf, antisocial, histronisk gruppe C unnvikende, tvangspreget, bare grovt det jeg husker. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Dette har jeg lest om. gruppe A er de eksentriske paranoid, schizoid, schizotyp gruppe B de dramatiske eupf, antisocial, histronisk gruppe C unnvikende, tvangspreget, bare grovt det jeg husker. Fant dette på nettet jeg også: Eksentriske personlighetsforstyrrelser (cluster A) omfatter paranoide (svært mistenksomme) og schizoide (svært innadvendte og eksentriske) forstyrrelser Dramatiske personlighetsforstyrrelser (cluster omfatter histrioniske, narsissistiske, antisosiale og emosjonelt ustabile forstyrrelser Engstelige personlighetsforstyrrelser (cluster C) omfatter de unnvikende, avhengige, tvangspregede og passivt/aggressive forstyrrelsene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.