Gå til innhold

Sovepiller

Gjest Mamma til verdens beste

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til verdens beste
Skrevet

Etter forrige fødsel fikk jeg foreskrevet sovepiller (innsovningspiller) av legen min. Dette var pga at jeg ikke klarte sove etter en traumatisk fødsel og sammensying uten tilstrekkelig bedøvelse, og en fødselsdepresjon på grunn av dette og andre ting. Saken er at de første gangene funket det. Jeg sovnet etter 30 min og sov gjennom natten, foruten en amming (legen mente det var ok å amme, så lenge det ikke var snakk om mange ganger). Men etter de tre første gangene sovnet jeg ikke de fleste gangene jeg tok dem. Lå våken i tre timer, ør i hodet, og når jeg endelig sovnet, våknet jeg groggy og uvel, og ganske trøtt fordi jeg ikke sovnet før tre-fire og våknet i åttetida. Det var heller ikke snakk om overforbruk, jeg brukte seks måneder på ti tabletter. Er det flere som har det sånn? Hva er grunnen til at det ikke virker? Overstyrer hjernen den fysiske innvirkningen tablettene har på kroppen? Jeg skal snart føde mitt andre barn, og ønsker sovepiller som backup. Jeg har gått i terapi for fødsel og andre ting som kom opp da jeg ble mamma og får oppfølging ifht fødsel, men ønsker likevel å kunne få noe å sove på dersom det samme gjentar seg. Jeg kan ikke utsette min førstefødte for en slik fødselsdepresjon som jeg hadde en gang til. For lite søvn var en del av det, og gjorde det værre. Men om det ikke hjelper, så er jeg jo like langt.. Selv om jeg har tro på at det VIL bli bedre denne gangen, medisiner eller ikke..

Gjest Lykke til
Skrevet

Jeg kan varmt anbefale avslapningscd for å få sove. Se på Yogaskolen i Oslo(dansk innlesing) eller søk på hypnose sandefjord. Disse gjør en meget avslappet slik at man sover, og man merker at det er bra for kroppen.

Sovepiller vet jeg ikke noe om.

Skrevet

De virkelig effektive sovepillene som apodorm og flunipam brukes nesten aldri lengre, fordi de er så populære hos narkomane. Derfor er det vanlig å få mildere sovepiller som Imovane eller Stilnoct. De er ikke like kraftige. Og begge de to nevnte har litt psykiske bivirkninger. Jeg fikk i allt utdelt 160 stilnoct, og måtte ta høyere og høyere doser (jeg gikk over det anbefalte), og den eneste virkningen ble etterhvert rørete hode.

Skrevet

Kanskje du har fått "feil" medisin? Det finnes jo mange forskjellige tabletter man kan forsøke (folk kan reagere veldig forskjellig på samme medisin). Du får si ifra til legen om at de du har fått før ikke hjalp så bra. Da får du sikkert noe annet som kanskje hjelper bedre for deg. (Får håpe du ikke må prøve så mye forskjellig før du får noe som hjelper da)

Skrevet

De virkelig effektive sovepillene som apodorm og flunipam brukes nesten aldri lengre, fordi de er så populære hos narkomane. Derfor er det vanlig å få mildere sovepiller som Imovane eller Stilnoct. De er ikke like kraftige. Og begge de to nevnte har litt psykiske bivirkninger. Jeg fikk i allt utdelt 160 stilnoct, og måtte ta høyere og høyere doser (jeg gikk over det anbefalte), og den eneste virkningen ble etterhvert rørete hode.

Hei.

Er Apodorm værre enn andre sovetabletter?

Det er Apodorm jeg får foreskrevet mot søvnløshet.

Men nå gidder jeg nesten aldri be om dem lenger, for de har det jo med å slutte å virke, så da ser jeg ikke noe poeng i det.

Hvertfall ikke når jeg har kroniske søvnproblemer.

Nå ber jeg bare om resept hvis jeg VET jeg ikke får sove, og er NØDT til å sove. Da er de jo gode å ha.

Skrevet

Problemet med de vanlige innsovningstablettene er at om de brukes over tid mister de effekten og i tillegg blir det da enda vanskeligere å sove enn det var i utgangspunktet. Det absolutt beste er å klare seg uten, og bare ta de en gang iblant om en har gått søvnløs lenge. Jeg kan ikke ta imovane. Blir hyperaktiv i hodet av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...