Gå til innhold

Ute på tur?

Anbefalte innlegg

Gjest sorte øyne
Skrevet

Jeg føler alltid et veldig stort ubehag når jeg er ute og går tur, eller jeg må oppholde meg utendørs. Det gjør at jeg isolerer meg veldig mye og holder meg inne. Dette er synd da jeg egentlig elsker naturen og det å være ute.

Det som hindrer meg er at jeg ser "øyne" overalt. Noen følger med meg og jeg blir veldig redd. Dette kan sitte i flere dager etter at jeg har utfordret dette. Jeg har prøvd å gå til tross for dette, men blir bare verre. Til slutt tror jeg det kommer noen etter meg.

Er det noen som vet hva som kan hjelpe på dette? Dette er et stort hinder for meg i hverdagen :(

Skrevet

Dette er sykdomstegn. Du bør oppsøke din fastlege og fortelle ham dette, der finnes medisin og hjelp.

Gjest ingelill
Skrevet

Jeg tror antipsykotika kan hjelpe deg. Gå til legen din og fortell hvordan du har det.

Gjest sorte øyne
Skrevet

Jeg tror antipsykotika kan hjelpe deg. Gå til legen din og fortell hvordan du har det.

Dette kommer og går. Jeg bruker AP og det hjelper meg litt. Det verste er å ha lyst til å gå ut i solskinnet og finværet, og så bli stoppet av dette. Føler meg avkledd og utrygg når jeg går ut.

Gjest sorte øyne
Skrevet

Dette er sykdomstegn. Du bør oppsøke din fastlege og fortelle ham dette, der finnes medisin og hjelp.

Jeg har og får hjelp, men det virker ikke som om det tar bort dette. Derfor lurer jeg på om det er en måte å tenke seg ut av dette på? Er veldig utrygg på mennesker og er mistenksom. Tror ikke folk vil meg noe godt. Det er kanskje ting som jeg har opplevd, men dette generaliseres i hodet mitt til å gjelde de fleste. Når jeg blir riktig ille ser jeg at folk har sorte øyne, jeg ser skygger, drømmer mye om blod og døden.

Skrevet

Jeg har og får hjelp, men det virker ikke som om det tar bort dette. Derfor lurer jeg på om det er en måte å tenke seg ut av dette på? Er veldig utrygg på mennesker og er mistenksom. Tror ikke folk vil meg noe godt. Det er kanskje ting som jeg har opplevd, men dette generaliseres i hodet mitt til å gjelde de fleste. Når jeg blir riktig ille ser jeg at folk har sorte øyne, jeg ser skygger, drømmer mye om blod og døden.

Snakker du om dette med behandler?

Jeg tenker at du kanskje trenger to former for hjelp; noe bedre medisinering samt kognitive strategier til å møte opplevelsene med. Begge deler er viktig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...