Gjest medisin medisin med det samme Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Hei Jeg har følgende diagnoser: - unipolar, tilbakevendende depresjon (første gang når jeg var 13) - GAD (Hatt så lenge jeg kan huskek) - SAD (startet for fire år siden) - Tvangstanker om å skade meg selv/andre (mest i samband med depresjon) Jeg har prøvd mye ulike medisiner - Cipralex (ingen bedring) - Lamictal (måtte slutte på 50 mg pga utslett) - Cipramil (lite bedring) Bruker nå 150 mg efexor + 150 mg Wellbutrin. Denne kombinasjonen gir en viss bedring .men ikke tilstrekkelig. (+ at jeg sover 12-15 timer i døgnet med de) Så da er spørsmålet: Er det noe igjen jeg ka prøve? Skal til utredning hos dps mtp medisiner nå, men vil gjerne hente inn litt info først. Har du feks noen erfaring med aurorix? Kan jeg prøvve lamictal igjen? Andre medisiner? 0 Siter
Psykojenta Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Hva med å prøve litt høyere doser på de medisinene du allerede går på? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Det mest nærliggende må være å øke dosene på de medisiner du bruker nå. 0 Siter
Gjest medisin medisin med det samme Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Det mest nærliggende må være å øke dosene på de medisiner du bruker nå. Dette burde jeg så klart ha sagt. Jeg prøvde 225 mg efexor tidligere, men fikk trøbbel med høye leververdier. De ble normale igjen så snart jeg kuttet efexormengden. Er kanskje verdt et nytt forsøk 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Dette burde jeg så klart ha sagt. Jeg prøvde 225 mg efexor tidligere, men fikk trøbbel med høye leververdier. De ble normale igjen så snart jeg kuttet efexormengden. Er kanskje verdt et nytt forsøk Da får du forsøke å øke Wellbutrin til 300 mg evt 450 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.