Gjest jen_1993 Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Hei. Jeg er en jente på 18 år som i det siste har merket smerter i magen. Etter kjæresten min og jeg har hatt sex får jeg veldige smerter i magen, i et område under navlen, og da er det ofte sånn at jeg må unngå å stå oppreist eller endre sitte/ligge-stilling. Etter vi har hatt sex gjør det også vondt å gå på do et par dager etterpå, da er det fremdeles vondt i området under navlen. Her om dagen hadde jeg så vondt i magen at jeg måtte legge meg ned på gulvet og begynte å kaldsvette, men det gikk over etter et kvarters tid. Jeg går ikke på p-piller, og har ikke unormal blødning under mensen, jeg har dog ofte veldig vondt men da er det mest korsryggen og ikke i magen. Jeg har søkt litt på nettet og det som for det meste har kommet opp er en sykdom som heter endometriose. Hva er sannsynligheten for at jeg har dette? Og burde jeg sjekke meg hos legen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Det er ikke utenkelig at du har endometriose og ja, jeg synes absolutt du skal gå til legen. Både for å utelukke at det er noe annet og alvorligere og for evt. å bekrefte at det er endometriose. Det kan være greit å vite når/om du en gang vil prøve å bli gravid. 0 Siter
Rosavina Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Jeg ville ha sjekket meg for klamydia. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Har du bare vondt etter sex? Ved endometriose er det gjerne smertefulllt ved andre anledninger også, spesielt når cystene brister. Da er det så vondt at man kan besvime. Uansett årsak, så må du gå til lege når du har så kraftige smerter etter samleie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.