Gjest minni_78 Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har et problem. Jeg har overhode ikke utseende med meg og dette kan jeg jo ikke noe for siden jeg gjør mitt beste for utseende mitt. Men problemet er at jeg har opplevd flere ganger at unger roper etter meg at jeg er stygg. Og jeg takler det ikke, selv om jeg er over 30. Jeg har en spiseforstyrrelse, paradoksalt nok så trives jeg med å ha den, jeg vet at jeg ikke blir penere av å ha den, men da føler jeg meg sterkere enn de som måtte mobbe meg. Er jeg barnslig som tar meg så nær av dette her?. Alle mister jo mye av utseende sitt når de når en viss alder. Og man får kreft, hjerte problemet og det ene og det andre som er mye verre enn min situasjon. Blir dere såret over sånt?. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Roper de at de syns du er stygg? Og ingen griper inn? Jeg ville heller ikke følt meg høy i hatten dersom unger hadde rot at jeg var sygg etter meg, det tror jeg de fleste ville mislikt. 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Roper de at de syns du er stygg? Og ingen griper inn? Jeg ville heller ikke følt meg høy i hatten dersom unger hadde rot at jeg var sygg etter meg, det tror jeg de fleste ville mislikt. Har en følelse av at unger i dag får gjøre som de vil. At det er ok å mobbe/være stygg mot andre. Kan ikke huske at jeg var sånn. 0 Siter
Gjest klem til deg Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Nei jeg synes ikke du er barnslig. Det er ikke greit at barn eller andre roper etter folk på den måten. Og det er heller ikke vanlig, selv om man mister noe av sin "ungdommelige skjønnhet", at man blir kalt for stygg, selv om man passerer både 30, 40, 50 og 80 år. Er du _veldig_ tynn, forbinder mange det med alvorlig sykdom, og det kan vekke vonde tanker i den forbindelse. Men det er ingen unnskylding for at folk kaller deg stygge ting. Så vil jeg selvsagt oppfordre deg til å skaffe behandling for spiseforstyrrelsen din, det kan medføre alvorlig sykdom, det vet du sikkert. Med god hjelp kan du finne styrke i andre sider ved deg selv enn i følelsen av å ha full kontroll over sult og kropp. men dette skal du gjøre for din egen helses skyld, ikke for at andre skal slippe å se deg som tynn. 0 Siter
Gjest DOLine Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Nei, du er ikke barnslig. Men disse barna fortjener god gammeldags ris på blanke messingen. 0 Siter
Gjest ikke bedre av å slå Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Nei, du er ikke barnslig. Men disse barna fortjener god gammeldags ris på blanke messingen. Jeg tror ikke barn (eller andre)blior snillere av å bli slått. Og jeg tror heller ikke det var mindre slike kommentarer før, det jeg har hørt er at folk i mye større grad kommenterte de som så annerledes ut i "gamledager". Så personen som var kjempetykk eller kjempetynn eller hadde krokete rygg eller var psykisk utviklingshemmet, fikk ropt stygge ord etter seg da også. Vi må bare fortsette arbeidet med å få slutt på slik oppførsel. men jeg tror ikke at det blir noe bedre av å slå hverandre. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Har en følelse av at unger i dag får gjøre som de vil. At det er ok å mobbe/være stygg mot andre. Kan ikke huske at jeg var sånn. Nå feier du alle over en kam. Jeg har en gutt på 16 og har mye sammen med barn og unge. Jeg har aldri i noen sammenheng hørt et barn eller en ungdom si til noen at de er stygge i løpet av disse 16 årene. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Å bli ropt etter på denne måten høres ekstremt ubehagelig ut. Selv ville jeg ropt noe stygt tilbake. Å ta igjen (innafor visse grenser) er sunt — både for deg selv og de som roper. En gang spytta ei rasende og sannsynligvis psykotisk kvinne etter meg på gata. Da spytta jeg tilbake. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Synes ikke du er barnslig nei... Jeg husker selv fra tidlig tenårene, da jeg var ganske overvektig, og opplevde flere ganger at ukjente unger/ungdommer (som jeg aldri hadde sett før) ropte etter meg om hvor feit jeg var og kommenterte at jeg burde slutte å spise så mye... Det var utrolig sårende, jeg føler med deg... 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 For meg høres dette helt fjernt ut. At unger roper til deg at du er stygg. Høres ut som miljøet der du bor/ferdes er veldig spesielt. Vet du hvem det er? Kan du si fra til foreldre, skole eller noe? Er det slik at du heller bør vekk fra det miljøet hvis du ikke får hjelp? Håper du finner en løsning! 0 Siter
Gjest SiriKari Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Nå feier du alle over en kam. Jeg har en gutt på 16 og har mye sammen med barn og unge. Jeg har aldri i noen sammenheng hørt et barn eller en ungdom si til noen at de er stygge i løpet av disse 16 årene. Jeg også føler for å forsvare de unge/ unger. Jeg har aldri hørt noen, hverken barn eller ungdom gjøre noe slikt, uten at jeg forsvarer de få som må være en minoritet som gjorde dette mot trådstarter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.