Gjest Opphengt Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Jeg lurer på om det er typisk borderline å bli helt opphengt i noe og som ikke forsvinner før man får det som man vil? I dag overhørte jeg at psykologen min hadde henvist en av sine andre pasienter til innleggelse. Og da ble jeg umiddelbart sjalu og likte ikke at han gjorde noe sånt for andre og ikke for meg. Så nå har jeg blitt helt opphengt i tanken på dette og har bestemt meg for å be om innleggelse. Og hvis jeg ikke får det som jeg vil så må jeg vel gråte meg til det eller noe. Vet ikke engang hva jeg kan få ut av en innleggelse men. Er bare en av lignende sånne hendelser dette. Husker fra mitt forrige forhold også at jeg bestemte meg for å være sur og kjefte en dag. Selv om det egentlig ikke var noen grunn. Er det typisk sånne som meg eller? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Det er typisk for de umodne å regagere slik. Noen av disse har også borderline. 0 Siter
Gjest Opphengt Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Det er typisk for de umodne å regagere slik. Noen av disse har også borderline. Vil det da være forverrende for min progresjon å sørge for innleggelse fordi jeg og vil ha det andre får? Eller kan det være det beste? Jeg føler meg som barnehagebarnet som vil ha like mye oppmerksomhet fra barnehagetantene som de andre får. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Vil det da være forverrende for min progresjon å sørge for innleggelse fordi jeg og vil ha det andre får? Eller kan det være det beste? Jeg føler meg som barnehagebarnet som vil ha like mye oppmerksomhet fra barnehagetantene som de andre får. Enhver vil tjene på å få optimal behandling for SIN sykdom. Hvordan andre behandles er helt irrelevant. Den beste behandlingen for borderline er regelmessig, fast poliklinisk behandling over noe tid. 0 Siter
Gjest Opphengt Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Enhver vil tjene på å få optimal behandling for SIN sykdom. Hvordan andre behandles er helt irrelevant. Den beste behandlingen for borderline er regelmessig, fast poliklinisk behandling over noe tid. Hva slags psykdommer bør man legges inn for da, sånn generelt? 0 Siter
Gjest foretrekker n.n. Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Det er typisk for de umodne å regagere slik. Noen av disse har også borderline. Er det typisk for borderline å lett og gjerne urimelig å føle seg krenket av behandleren sin, eller er dette også noe som følger med andre pf, evt bare umodenhet? 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Er det typisk for borderline å lett og gjerne urimelig å føle seg krenket av behandleren sin, eller er dette også noe som følger med andre pf, evt bare umodenhet? Jeg tror svaret kan være likt det første svaret NHD gir i denne tråden. 0 Siter
Gjest foretrekker n.n. Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tror svaret kan være likt det første svaret NHD gir i denne tråden. Det var det jeg tenkte meg ja. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Det var det jeg tenkte meg ja. Nå er ikke jeg ekspert! Men har hatt borderline selv og svarte ut fra de forutsetningene. 0 Siter
Gjest foretrekker n.n. Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Nå er ikke jeg ekspert! Men har hatt borderline selv og svarte ut fra de forutsetningene. Jeg forsto det. Du er ekspert på borderline fordi du har hatt denne lidelsen selv, slik jeg ser det. Men følte du det ofte slik at terapeuten din var lei av deg og slike ting? 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Jeg forsto det. Du er ekspert på borderline fordi du har hatt denne lidelsen selv, slik jeg ser det. Men følte du det ofte slik at terapeuten din var lei av deg og slike ting? Å gosh, ja. Tror jeg brukte tre år bare på å bli trygg på at hun ikke skulle si meg opp eller be meg finne en annen psykolog. Jeg var livredd for at hun skulle bli lei meg og problematikken som gikk så utrolig sent å ordne opp i. Men som hun selv sier, det tar tid med borderlinere. Og de trenger å vite at psykologen er der for dem uansett hva som skjer. Og det har hun vært for meg, helt til jeg ble frisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.