Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest dilemma
Skrevet

Tok på meg et ansvarsområde på jobb, var så stolt over å ha blitt tildelt denne oppgaven osv. Det gjorde så mye med meg.

Men jeg innser at jeg ikke er i stand til å ha slikt ansvar fordi jeg har for dårlig konsentrasjon. Det var en mer omfattende sak enn jeg først trodde, og jeg har korte frister. Det er mye som skjer rundt meg, og jeg er veldig stresset og glemsk.

Skal ha et møte på jobben idag kl 4, hvor jeg skulle presentere ting, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg er dårlig forberedt, dessuten har jeg ikke hatt så god tid heller. Har også jobbet fullt.

Jeg har mest lyst til å si at jeg ikke kan ta på meg oppgaven likevel, men da må den personen på kurs, og de har ikke slike kurs mer heller. Det var to dager med kurs som var for hele østlandet.

Dilemma. Hva ville du gjort eller presentert dette?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville ha ventet til den akutte emosjonelle reaksjonen hadde lagt seg og du får igjen dine vanlige ressurser.

Jeg ville dessuten tatt helt fri fra internett en god stund.

Gjest dilemma
Skrevet

Jeg ville ha ventet til den akutte emosjonelle reaksjonen hadde lagt seg og du får igjen dine vanlige ressurser.

Du tar feil. Dette er tenkt langsiktig.

Gjest dilemma
Skrevet

Jeg kan ikke vente med dette, møtet er i dag, om 1,5 time, og det kan dessverre ikke utsettes.

Det er også ordnet slik at det er andre fra andre steder som jobber for den som skulle ha jobbet pga dette møtet.

Det var det jeg spurte om og du tar derfor feil.

Skrevet

Jeg kan ikke vente med dette, møtet er i dag, om 1,5 time, og det kan dessverre ikke utsettes.

Det er også ordnet slik at det er andre fra andre steder som jobber for den som skulle ha jobbet pga dette møtet.

Det var det jeg spurte om og du tar derfor feil.

Det er når det blir sånn man må trekke pusten dypt, rydde bort unødvendigheter i avtalekalenderen og bare sette i gang med det man har sagt ja til å gjøre, selv om det tar imot.

Du har 1,5 time på deg. Det burde holde til å kladde ned noe fornuftig å si for å presentere framgangen eller prosjektet eller hva det nå var du skulle gjøre.

Gjest dilemma
Skrevet

Det er når det blir sånn man må trekke pusten dypt, rydde bort unødvendigheter i avtalekalenderen og bare sette i gang med det man har sagt ja til å gjøre, selv om det tar imot.

Du har 1,5 time på deg. Det burde holde til å kladde ned noe fornuftig å si for å presentere framgangen eller prosjektet eller hva det nå var du skulle gjøre.

Takk for råd. Jeg har aldri gjort noe sånt før.

Skrevet

Takk for råd. Jeg har aldri gjort noe sånt før.

Det er vel derfor du kvier deg, kanskje. Hopp i det! Det går som regel bedre enn man frykter:)

Gjest dilemma
Skrevet

Det er vel derfor du kvier deg, kanskje. Hopp i det! Det går som regel bedre enn man frykter:)

Har allerede begynt, og gjør mitt beste, noe annet kan jeg ikke gjøre. Takk - igjen :)

Skrevet

Har allerede begynt, og gjør mitt beste, noe annet kan jeg ikke gjøre. Takk - igjen :)

Så bra! Nå er du flink:) Lykke til!

Gjest dilemma
Skrevet

Ps. Hva er "en god stund" for deg, forresten?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi har en viss mengde energi vi kan bruke per dag. I utfordrende perioder bør vi bruke tid og energi på det som er viktig å få gjennomført. Når en bruker så mye tid på nett, tar det tid og energi fra det viktige.

En god stund er så lang tid som du trenger på å få ordnet det som nå er viktigst å ordne.

Gjest dilemma
Skrevet

Vi har en viss mengde energi vi kan bruke per dag. I utfordrende perioder bør vi bruke tid og energi på det som er viktig å få gjennomført. Når en bruker så mye tid på nett, tar det tid og energi fra det viktige.

En god stund er så lang tid som du trenger på å få ordnet det som nå er viktigst å ordne.

Ok. Er et par timer samlet på nett mye pr dag?

Skrevet

Ok. Er et par timer samlet på nett mye pr dag?

Hei!

Det er ganske mye syns jeg.

I perioder med mye skriving har jeg ikke den tiden.

Nå blir det snart travelt for meg.

Gjest dilemma
Skrevet

Hei!

Det er ganske mye syns jeg.

I perioder med mye skriving har jeg ikke den tiden.

Nå blir det snart travelt for meg.

Det er varierende hvor mye tid jeg bruker på nettet, en dag kan det være 10 min, andre dager 2 timer.

Skrevet

Det er varierende hvor mye tid jeg bruker på nettet, en dag kan det være 10 min, andre dager 2 timer.

Hei!

Ja sånn er det med meg også

er det ikke et program jeg skal se sitter jeg gjerne på nettet ekstra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...