Gå til innhold

NHD-Unnskyld maset...

Gjest litt sliten kvinne

Anbefalte innlegg

Gjest litt sliten kvinne
Skrevet

Unnskyld at jeg maser på deg, men jeg lurer bare på om det er greit at jeg spør det om noe ang. medisin?

Psykiateren min tror meg ikke i forhold til Lamictal og mareritt.. :-( Han tror at min traumatiske bakgrunn er grunnen til marerittene. Jeg tror han tar feil..

Mitt spm. er: Er det uforenelig og ikke anbefalt å bruke Litium under graviditet?

Skrevet

''http://en.wikipedia.org/wiki/Lamotrigine''

''Side-effects include loss of balance or coordination, double vision, crossed eyes, blurred vision, dizziness and lack of coordination, drowsiness, insomnia, anxiety, vivid dreams or nightmares, dry mouth, mouth ulcers,[citation needed] memory and cognitive problems, mood changes, runny nose, cough, nausea, indigestion, abdominal pain, weight loss, missed or painful menstrual periods, and vaginitis. The side-effect profile is different for different patient populations.[24]

Side-effects such as rash, fever, and fatigue are very serious, as they may indicate incipient Stevens–Johnson syndrome, toxic epidermal necrolysis, DRESS syndrome or aseptic meningitis.[24]''

Her står nightmares listet som bivirkning, så legen din burde oppdatere seg litt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når en som trenger psykofarmaka ønsker å bli gravid, tar en dette opp med behandlende psykiater. Så planlegger en hvordan dette skal følges opp i samarbeid med fastlege og gynekolog/jordmor.

Litium bør ikke brukes i første trimester. Vi finner alltid en løsning. Det kan bli noen skifter av medisin i løpet av svangerskap, fødsel, barseltid og amming. Med god planlegging har jeg aldri opplevd annet enn at dette går bra når alle parter samarbeider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...