Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Gallerier og utstillinger er tingen min... Det er tingen for meg også 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Mannen min elsker krigsmuseum - og jeg var med på et par i sommer, og det var helt greit, selv om jeg ikke er like fascinert og interessert som ham. Teknisk museum tror jeg vi ville vært like interessert i begge to - så det må vvi få med oss på neste familietur til Oslo ''Mannen min elsker krigsmuseum'' I sånne tilfeller prøver jeg å finne meg en kafe og sette meg på. Det samme med flymuseum. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 ''teknisk museum, historisk museum, geologisk museum, naturhistorisk museum og botanisk museum, samt av og til Folkemuseum'' Ja til alt bortsett fra teknisk museum:) Hei! da har du ikke vært der! der kan du ta på ting og undersøke ting og føle ting mer enn på de andre stedene 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 ''Det første jeg gjorde med min mann var å gå på museum, da på historisk museum, jeg tror det gjorde meg mer forelsket.'' Kan skjønne det:). Jeg husker godt da vi var på vår første biltur nedover europa. Det var i påsken. Vi traff hverandre i januar, så vi hadde ikke kjent hverandre så lenge, men husker at jeg synes han var som en historiebok, at dette var veldig spennede og ikke gjorde han noe mindre interesant. Hei! Da har vi samme erfaring 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 ''Mannen min elsker krigsmuseum'' I sånne tilfeller prøver jeg å finne meg en kafe og sette meg på. Det samme med flymuseum. Hei! På teknisk museum har de både fly og biler og båter, samt utstillinger, nå feks en om psykiatri, så der er det mye forskjellig. Jeg er ikke mest interessert i flyene heller, men i sånne forstå-seg-på-ting og puslespill. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Da gir du meg et hint, OK? Greit! Så faktisk på kalenderen nå. Temmelig fullbooket, men pinsehelga er ledig, da er det jo fri på mandagen og. Ellers går det jo på sommeren og, men da er det sikkert vanskeligere å få ordnet overnatting til en ok pris. Får ta en prat med min kjære i kveld og høre om han vil gå på museer med oss i pinsen :-) Vi snakket om Oslotur i fjor, men det ble ikke noe av. Vi var innom byen såvidt sommeren for to år siden, og fikk med oss Holmenkollen, Karl Johan og Rådhusplassen, men det var bare noen timer. Og så hadde vi en fullstappet dag for 6-7 år siden i forbindelse med en konfirmasjon. Hadde vært gøy med 2-3 dager og ikke stress. dette fikk jeg lyst til :-))) 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Hei! da har du ikke vært der! der kan du ta på ting og undersøke ting og føle ting mer enn på de andre stedene ''da har du ikke vært der! der kan du ta på ting og undersøke ting og føle ting mer enn på de andre stedene :)'' Jo, jeg har vært der, men jeg liker bedre å ta og føle på andre ting i et kjærlighetsforhold, hø hø. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 ''da har du ikke vært der! der kan du ta på ting og undersøke ting og føle ting mer enn på de andre stedene :)'' Jo, jeg har vært der, men jeg liker bedre å ta og føle på andre ting i et kjærlighetsforhold, hø hø. Hei! Hø hø der er vi jammen forskjellig 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Greit! Så faktisk på kalenderen nå. Temmelig fullbooket, men pinsehelga er ledig, da er det jo fri på mandagen og. Ellers går det jo på sommeren og, men da er det sikkert vanskeligere å få ordnet overnatting til en ok pris. Får ta en prat med min kjære i kveld og høre om han vil gå på museer med oss i pinsen :-) Vi snakket om Oslotur i fjor, men det ble ikke noe av. Vi var innom byen såvidt sommeren for to år siden, og fikk med oss Holmenkollen, Karl Johan og Rådhusplassen, men det var bare noen timer. Og så hadde vi en fullstappet dag for 6-7 år siden i forbindelse med en konfirmasjon. Hadde vært gøy med 2-3 dager og ikke stress. dette fikk jeg lyst til :-))) Hei! Ja oslo er en fin by. Jeg bodde i en annen by en stund, men da skjøønte jeg plutselig hvor mye museumene betyr for meg, og gatene jeg pleier gå på og de små blå skiltene som byantikvaren henger opp, der de faste tingene alltid står, og jeg liker alt som alltid er sånn. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Det er åpenbart fo rmeg at det er vanskeligere å få et kjærlighetsforhold til å fungere om en eller begge har en psykisk lidelse. Jeg kan ikke finne noe moment som gjør det lettere. 0 Siter
ethodeforan Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Skrevet 1. februar 2012 Det er åpenbart fo rmeg at det er vanskeligere å få et kjærlighetsforhold til å fungere om en eller begge har en psykisk lidelse. Jeg kan ikke finne noe moment som gjør det lettere. Det er også hva jeg ser for meg. At det er vanskeligere. Men har også tro på at det hjelper å jobbe med det i terapi, det man sliter med i en relasjon. Bli klare over fallgruver og kognitive feller.. Men betyr vel ikke at det blir noe lettere av den grunn. Vanskelig.. For man vil jo gjerne ha en som er spesiell for en og en som man har et kjæreste forhold til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Jeg og. Mannen min og jeg deler absolutt ikke museumsinteresse. Da vi var i Paris i sommer, gikk vi alle fem inn på Pompidou-museet. jentene og pappaen forsvant ut igjen etter maks en halvtime, mens jeg og guttungen motvillig måtte gå ut til dem etter ca to timer... ;-) Men vi har felles interesser altså - men da på andre plan enn kulturelle ting. Han vil heller ikke være med meg på konserter - men det vil sønnen - heldigvis :-) Så på lørdag skal vi høre Leif Ove Andsnes! ''Mannen min og jeg deler absolutt ikke museumsinteresse.'' *fnis* Like etter at kjæresten og jeg ble i lag fortalte ham om eksen (som han aldri snakker om, bare så det er sagt) at "Hun ville ha meg med på kunstmuseum!" med stooore, nesten skremte øyne! *hehe* 0 Siter
Gjest kårken Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Jeg og. Mannen min og jeg deler absolutt ikke museumsinteresse. Da vi var i Paris i sommer, gikk vi alle fem inn på Pompidou-museet. jentene og pappaen forsvant ut igjen etter maks en halvtime, mens jeg og guttungen motvillig måtte gå ut til dem etter ca to timer... ;-) Men vi har felles interesser altså - men da på andre plan enn kulturelle ting. Han vil heller ikke være med meg på konserter - men det vil sønnen - heldigvis :-) Så på lørdag skal vi høre Leif Ove Andsnes! Hvilken type museum er dette? 0 Siter
Gjest bedrag Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Det er åpenbart fo rmeg at det er vanskeligere å få et kjærlighetsforhold til å fungere om en eller begge har en psykisk lidelse. Jeg kan ikke finne noe moment som gjør det lettere. Jeg har en psykisk lidelse og min mann opplevde selv for en del år siden depresjon og innleggelse. Vi har et kjærlighetsforhold basert på åpenhet, respekt og forståelse for hverandres dårlige dager. Det gjør samlivet godt! Det blir ikke noe stress selv med en dårlig dag fordi det føles trygt at den andre forstår. Humor i hverdagen er viktig. Kall der gjerne galgenhumor. Hadde vi ikke hatt noe av de samme opplevelsene ville det nok ikke fungert så bra. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Hvilken type museum er dette? Pompidou-senteret er museum for moderne kunst i Paris: http://www.nrk.no/programmer/radio/kunstreisen/1.6115717 0 Siter
ethodeforan Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Jeg har en psykisk lidelse og min mann opplevde selv for en del år siden depresjon og innleggelse. Vi har et kjærlighetsforhold basert på åpenhet, respekt og forståelse for hverandres dårlige dager. Det gjør samlivet godt! Det blir ikke noe stress selv med en dårlig dag fordi det føles trygt at den andre forstår. Humor i hverdagen er viktig. Kall der gjerne galgenhumor. Hadde vi ikke hatt noe av de samme opplevelsene ville det nok ikke fungert så bra. Høres ut som et fint forhold. Nå vet jo ikke jeg hva du har slags psykisk lidelse eller om din mann fortsatt er deprimert... Men har dere snakket om at han "merker" at du har et "tungt" sinn og det påvirker deres relasjon ? Hehe, har også tro på galgen humor i de mørkeste stunder... Le litt av det hele.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.