Gjest can be me Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er friskere og har en planlagt innleggelse foran meg. Får dårlig samvittighet hvis jeg tar denne plassen. Føler jeg tar opp ressurser, tid og plass for de som er psykere enn meg. Hva synes du om innleggelse (for å arbeide kognitivt) i friskere perioder? Fortjener jeg det, eller bør jeg si nei til dette tilbudet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Jeg synes du skal holde deg til avtalen. Prioriteringer er ikke ditt ansvar. 0 Siter
Merlenoi Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Enig med NHD. jeg har tidligere hatt et opplegg der jeg hadde jevnlige planlagte innleggelser, med forebyggende hensikt. Nesten hver eneste gang stilte jeg meg selv de spørsmålene du stiller her, men jeg fikk stadig presisert det NHD skriver fra andre. Så da så! 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 La meg prøve å stille deg noen "kognitive" spørsmål: Tror du at du ville hatt like god nytte av en innleggelse om du var i dårligere form? Ville du fortjent det mer da? Er det ditt ansvar å forvalte ressursene innenfor psykisk helsevern? Du sliter kanskje litt med (unødvendig) dårlig samvittighet og liten selvtillit? 0 Siter
Gjest can be me Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg synes du skal holde deg til avtalen. Prioriteringer er ikke ditt ansvar. Takk, jeg sliter med å se at jeg kan være like mye verdt som alle andre. Jeg fortjener liksom ikke dette. Men takk skal du ha. 0 Siter
Gjest can be me Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 La meg prøve å stille deg noen "kognitive" spørsmål: Tror du at du ville hatt like god nytte av en innleggelse om du var i dårligere form? Ville du fortjent det mer da? Er det ditt ansvar å forvalte ressursene innenfor psykisk helsevern? Du sliter kanskje litt med (unødvendig) dårlig samvittighet og liten selvtillit? Lav selvtillit er nok noen av mine hovedproblemer. 0 Siter
Gjest can be me Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Enig med NHD. jeg har tidligere hatt et opplegg der jeg hadde jevnlige planlagte innleggelser, med forebyggende hensikt. Nesten hver eneste gang stilte jeg meg selv de spørsmålene du stiller her, men jeg fikk stadig presisert det NHD skriver fra andre. Så da så! Skal prøve å riste dette av meg og gå inn for å jobbe med meg selv. Takk for svar .-) 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Takk, jeg sliter med å se at jeg kan være like mye verdt som alle andre. Jeg fortjener liksom ikke dette. Men takk skal du ha. Det er klart at du fortjener det! Dessuten kan det være en enda nyttigere opplevelse å jobbe med deg selv når du er innlagt og friskere. Sukehuset tar helt sikkert høyde for at pasienter kan være friskere under planlagte innleggelser of tenker kanskje at pasienten kan ha stort utbytte av det allikevel. Jeg slutter jo ikke hos psykologen selv om jeg har friske perioder. Jeg jobber tvertimot veldig godt da (med terapien). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.