Gå til innhold

Plutselige fysiske reaksjoner på det psykiske...

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Jeg har den siste tiden av en eller annen grunn opplved fysiske reaksjoner når ting har toppet seg psykisk eller stressnivået har gått i taket. Jeg fikk et tonisk klonisk epileptisk anfall før jul. Den siste tiden har det blitt sånn at når jeg blir veldig dårlig psykisk så kaster jeg opp, må springe på badet som om jeg har omgangssyke... I tillegg er øynene knusk tørre hele tiden og må ha på kunstig tåregele... Har plagdes i mange år og aldri opplevd sånne ting før. Er heller _aldri_ fysisk syk. Ingen skikkelig influemsa på 18 år, omgangssyke en 3-4 ganger i løpet av samme tidsrom og kun forkjølet ved bruk av aircondition i syden (skjer alltid)... Noen som opplever lignende.. Merkelige greier...

Skrevet

Kropp og sjel henger sammen, mye mer enn vi tror. Dersom du opplever dette mer enn "ofte" ville jeg dratt til legen og tatt en god sjekk for å utelukke at du mangler noe. Strever man psykisk er ikke immunforsvaret på topp og man er lettere mottagelig for fysisk sykdom, grunnen kan være så enkel. Dersom alt ser bra ut hos legen ville jeg sett på hva jeg kan gjøre med livet mitt for å roe ned, skaffe meg pauser og ta vare på kroppen min. Se også på hva slags mat du bør spise som styrker kroppens forsvar og hva mer du kan gjøre for å bli mer motstandsdyktig (feks fys.aktivitet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...