Madelenemie Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hei! sa min psykiater og jeg ble GLAD. Og nå når jeg hører ordene igjen og igjen så blir jeg enda gladere:) Hun tror på meg, at jeg skal få jobb og at en uføretrygd kun må være noe midlertididg, det uttrykte hun flere ganger, og jeg ble glad og stolg og følte meg flink og stolt. De ordene der ble for meg en oppmutring, nå skal jeg stå på enda litt mer, for min psykiater TROR på evnene mine. Jeg er så glad 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Så bra :-). Hei! Takk, det er fint du er glad på mine vegne Jeg ble så glad i dag skjønner du, Det var en trøst i min søknadsprosess, for jeg vil ha jobb og da er det fint å høre min psykiater si det så tydelig hva hun mener og håper. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Det var godt å høre. Hei! Tusen takk for at du deler min glede og lettelse 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Så bra Hei! takk. Jeg ble så lettet i dag, følte jeg fikk en vitamininnsprøytning til å se på en evt uføretrygd som et kort forløp frem til jobb, og det ble mer tydelig når min psykiater sa hva hun håpet, 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hei! takk. Jeg ble så lettet i dag, følte jeg fikk en vitamininnsprøytning til å se på en evt uføretrygd som et kort forløp frem til jobb, og det ble mer tydelig når min psykiater sa hva hun håpet, Bra det går rette veien og at du blir forstått og tatt på alvor. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det var fint å høre. Jeg håper også at du etterhvert får en jobb du kan trives med. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Så utrolig flott!!! Nå ble jeg inderlig glad jeg også, på dine vegne 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Skrevet 3. februar 2012 Så utrolig flott!!! Nå ble jeg inderlig glad jeg også, på dine vegne Hei! Takk Fint dere skjønner hva dette betyr for meg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Skrevet 3. februar 2012 Det var fint å høre. Jeg håper også at du etterhvert får en jobb du kan trives med. Hei! Ja jeg nevnte laboratorium og det syns min psykiater hørtes utmerket ut. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Skrevet 3. februar 2012 Veldig bra :-) Hei! takk 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Takk Fint dere skjønner hva dette betyr for meg. Ja, har fulgt deg en stund her inne pluss at det er lett for meg å sette meg inn i din situasjon. Jeg var lenge sikker på at jeg aldri ville bli frisk og at jeg måtte uføretrygdes. Men psykologen ga meg aldri opp, sluttet aldri å tro på meg, og nå er jeg frisk og på veg ut i jobb 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Skrevet 3. februar 2012 Ja, har fulgt deg en stund her inne pluss at det er lett for meg å sette meg inn i din situasjon. Jeg var lenge sikker på at jeg aldri ville bli frisk og at jeg måtte uføretrygdes. Men psykologen ga meg aldri opp, sluttet aldri å tro på meg, og nå er jeg frisk og på veg ut i jobb Hei! Ja da er vi i samme båt (selv om det er en komisk ting å si) Ja for jeg også har en psykiater som ikke gir meg opp, og i dag ble jeg så glad pga av det i går at jeg kjøpte en liten ting jeg skal sende til henne. Bare noe symbolsk denne gang for er så glad for å ha en så snill psykiater som til og med skal sende meg bilde av seg. Tror du nhd ville gjort sånt mot sone pasienter? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Ja da er vi i samme båt (selv om det er en komisk ting å si) Ja for jeg også har en psykiater som ikke gir meg opp, og i dag ble jeg så glad pga av det i går at jeg kjøpte en liten ting jeg skal sende til henne. Bare noe symbolsk denne gang for er så glad for å ha en så snill psykiater som til og med skal sende meg bilde av seg. Tror du nhd ville gjort sånt mot sone pasienter? ''Tror du nhd ville gjort sånt mot sone pasienter?'' Nå har du vel en psykiater som har spesialisert seg på Asperger syndrom og som veldig lett forstår deg? Dessuten kunne det lett blitt misforståelser og tullball ut av at en mannlig lege ga en kvinnelig pasient et bilde, så det er nok også av hensyn til seg selv at jeg tror de fleste ikke ville ha gjort det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Skrevet 3. februar 2012 ''Tror du nhd ville gjort sånt mot sone pasienter?'' Nå har du vel en psykiater som har spesialisert seg på Asperger syndrom og som veldig lett forstår deg? Dessuten kunne det lett blitt misforståelser og tullball ut av at en mannlig lege ga en kvinnelig pasient et bilde, så det er nok også av hensyn til seg selv at jeg tror de fleste ikke ville ha gjort det. Hei! ja jeg skjønner. Det er nok også en forskjell på om man jobber med vanlig psykisk syke, dvs de som kan behandles/kureres og oss med utviklingsforstyrrelser som mer får andre tilnærminger i behandlingen. Dessuten kan det jo hende det der med at ting jeg ikke ser føles skummelt borte vekk er noe som er mer vanlig ved autisme enn ved andre psykiske lidelser. Men en stor forskjell som nå morer meg, før gjorde meg irritert, er at nhd ser på asperger syndrom som en psykisk lidelse noe min psykiater fnyser av (hvis du skjønner hva jeg mener med fnyser) Fnyser er vel en blanding mellom nyse og bli oppgitt, satt sammen = fnyser. Vet du noe som er rart? Fikk vite det i går, min psykiater skals krive om down syndrom, ja det forundret meg, syns hun burde holdt seg til autismefeltet, men mulig hun klarer å ha mange tanker i hodet på en gang. Jeg ble så overrasket over dette at jeg glemte å stille oppfølgingsspørsmål til min psykiater av typen: Er det en studie du skal gjøre? Er det flere varianter av down syndrom? det er det jo ikke, men ulike type komorbiditet, da noen jo er mye mer dårligfungerende enn andre. Faktisk fikk jeg selv en test min psykiater vil jeg skal ta, en gentest og jeg ble glad, syns sånt er spennende. Men jeg ble forundret for hadde ikke ventet dette nå, men kan hende hun syns det er lite å gjøre med meg nå. Men lurer på om hun har glemt oksytocinen, men vil ikke mase, jeg har sjelden dårlig tid. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hei! ja jeg skjønner. Det er nok også en forskjell på om man jobber med vanlig psykisk syke, dvs de som kan behandles/kureres og oss med utviklingsforstyrrelser som mer får andre tilnærminger i behandlingen. Dessuten kan det jo hende det der med at ting jeg ikke ser føles skummelt borte vekk er noe som er mer vanlig ved autisme enn ved andre psykiske lidelser. Men en stor forskjell som nå morer meg, før gjorde meg irritert, er at nhd ser på asperger syndrom som en psykisk lidelse noe min psykiater fnyser av (hvis du skjønner hva jeg mener med fnyser) Fnyser er vel en blanding mellom nyse og bli oppgitt, satt sammen = fnyser. Vet du noe som er rart? Fikk vite det i går, min psykiater skals krive om down syndrom, ja det forundret meg, syns hun burde holdt seg til autismefeltet, men mulig hun klarer å ha mange tanker i hodet på en gang. Jeg ble så overrasket over dette at jeg glemte å stille oppfølgingsspørsmål til min psykiater av typen: Er det en studie du skal gjøre? Er det flere varianter av down syndrom? det er det jo ikke, men ulike type komorbiditet, da noen jo er mye mer dårligfungerende enn andre. Faktisk fikk jeg selv en test min psykiater vil jeg skal ta, en gentest og jeg ble glad, syns sånt er spennende. Men jeg ble forundret for hadde ikke ventet dette nå, men kan hende hun syns det er lite å gjøre med meg nå. Men lurer på om hun har glemt oksytocinen, men vil ikke mase, jeg har sjelden dårlig tid. ''Det er nok også en forskjell på om man jobber med vanlig psykisk syke, dvs de som kan behandles/kureres og oss med utviklingsforstyrrelser som mer får andre tilnærminger i behandlingen'' Det vil jeg tro ja og mye av det finnes det medisiner som kan hjelpe. ''Dessuten kan det jo hende det der med at ting jeg ikke ser føles skummelt borte vekk er noe som er mer vanlig ved autisme enn ved andre psykiske lidelser'' Det tror jeg også. ''Men en stor forskjell som nå morer meg, før gjorde meg irritert, er at nhd ser på asperger syndrom som en psykisk lidelse noe min psykiater fnyser av (hvis du skjønner hva jeg mener med fnyser) '' Jeg skjønner hva du mener med fnyser, men tenker at asperger er asperger og at det ikke er så nøye om det er en psyksik lidelse eller utviklingsforstyrrelse:) ''Fnyser er vel en blanding mellom nyse og bli oppgitt, satt sammen = fnyser'' Det var en god beskrivelse. ''Vet du noe som er rart? Fikk vite det i går, min psykiater skals krive om down syndrom, ja det forundret meg, syns hun burde holdt seg til autismefeltet, men mulig hun klarer å ha mange tanker i hodet på en gang. Jeg ble så overrasket over dette at jeg glemte å stille oppfølgingsspørsmål til min psykiater av typen: Er det en studie du skal gjøre? Er det flere varianter av down syndrom? det er det jo ikke, men ulike type komorbiditet, da noen jo er mye mer dårligfungerende enn andre.'' Det høres spennende ut. Du kan jo spørre henne mer neste gang. ''Faktisk fikk jeg selv en test min psykiater vil jeg skal ta, en gentest og jeg ble glad, syns sånt er spennende. Men jeg ble forundret for hadde ikke ventet dette nå, men kan hende hun syns det er lite å gjøre med meg nå. Men lurer på om hun har glemt oksytocinen, men vil ikke mase, jeg har sjelden dårlig tid'' Du maser ikke om du spør om det, synes jeg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Skrevet 4. februar 2012 ''Det er nok også en forskjell på om man jobber med vanlig psykisk syke, dvs de som kan behandles/kureres og oss med utviklingsforstyrrelser som mer får andre tilnærminger i behandlingen'' Det vil jeg tro ja og mye av det finnes det medisiner som kan hjelpe. ''Dessuten kan det jo hende det der med at ting jeg ikke ser føles skummelt borte vekk er noe som er mer vanlig ved autisme enn ved andre psykiske lidelser'' Det tror jeg også. ''Men en stor forskjell som nå morer meg, før gjorde meg irritert, er at nhd ser på asperger syndrom som en psykisk lidelse noe min psykiater fnyser av (hvis du skjønner hva jeg mener med fnyser) '' Jeg skjønner hva du mener med fnyser, men tenker at asperger er asperger og at det ikke er så nøye om det er en psyksik lidelse eller utviklingsforstyrrelse:) ''Fnyser er vel en blanding mellom nyse og bli oppgitt, satt sammen = fnyser'' Det var en god beskrivelse. ''Vet du noe som er rart? Fikk vite det i går, min psykiater skals krive om down syndrom, ja det forundret meg, syns hun burde holdt seg til autismefeltet, men mulig hun klarer å ha mange tanker i hodet på en gang. Jeg ble så overrasket over dette at jeg glemte å stille oppfølgingsspørsmål til min psykiater av typen: Er det en studie du skal gjøre? Er det flere varianter av down syndrom? det er det jo ikke, men ulike type komorbiditet, da noen jo er mye mer dårligfungerende enn andre.'' Det høres spennende ut. Du kan jo spørre henne mer neste gang. ''Faktisk fikk jeg selv en test min psykiater vil jeg skal ta, en gentest og jeg ble glad, syns sånt er spennende. Men jeg ble forundret for hadde ikke ventet dette nå, men kan hende hun syns det er lite å gjøre med meg nå. Men lurer på om hun har glemt oksytocinen, men vil ikke mase, jeg har sjelden dårlig tid'' Du maser ikke om du spør om det, synes jeg. Hei! Takk det var et ryddig og fint svar da skal jeg si deg hvis de finner genfeil , ja jeg vil nesten at de finner noe for så er alt litt mer konkret. Jeg leser nå, men nå må jeg legge meg tror jeg. takk for svaret ditt. Skal lese litt til, for noe gjorde meg opprørt og må få tankene på rett spor:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.