DoleMari Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hva skal man gjøre når man merker det koker innvendig..... Jeg sitter i kontorlandskap og det er et par stykker som skravler høylytt hele dagen, konstant. Dette går utover min evne til å gjøre jobben min, og jeg kjenner at jeg blir skikkelig irritert! Og så kan jeg plutselig tenke på kjæresten, venninne etc. og kjenne at jeg er skikkelig irritert på dem også!?? Huff, det er vel ikke bra.... er det typisk EUPF? 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Forsøk, (og også tving) degselv til å flytte fokuset. Lær deg avspenningsteknikker og puste teknikker. Strekk på bena i 5 minutter og hent deg en kopp kaffe. Når du kommer hjem drar du ut i skogen og går på ski eller går en tur. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Har du forsøkt et headset som demper lyder utenfra? Jeg fikk et slikt dekket av arbeidsgiveren min da jeg fortalte at jeg har vanskelig for å konsentrere meg i kontorlandskapet. 0 Siter
DoleMari Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Har du forsøkt et headset som demper lyder utenfra? Jeg fikk et slikt dekket av arbeidsgiveren min da jeg fortalte at jeg har vanskelig for å konsentrere meg i kontorlandskapet. Jeg har på en måte et "headset", dvs. jeg sitter og skriver diktatet etter diktafon hele dagen, og da er det så forstyrrrende med all bakgrunnsstøy når man prøver å høre hva den som dikterer sier......Må skru opp lyden på det høyeste, og det er vel ikke bra for ørene heller ? Utrolig slitsomt... men problemet er at jeg blir så frustrert og sukker og stønner høyt isteden for å si ifra..... og da koker det innvendig og jeg blir kjempeirritabel og deretter får jeg angst og blir nedstemt og vondt i skuldrene..... 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Ingen mulighet for lukket kontor? Kontorlandskap er noe dritt på linje med åpne klassearealer. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har på en måte et "headset", dvs. jeg sitter og skriver diktatet etter diktafon hele dagen, og da er det så forstyrrrende med all bakgrunnsstøy når man prøver å høre hva den som dikterer sier......Må skru opp lyden på det høyeste, og det er vel ikke bra for ørene heller ? Utrolig slitsomt... men problemet er at jeg blir så frustrert og sukker og stønner høyt isteden for å si ifra..... og da koker det innvendig og jeg blir kjempeirritabel og deretter får jeg angst og blir nedstemt og vondt i skuldrene..... Jeg tenkte på et headset som har spesiell støyreduserende funksjon. Dette skal være noe av det beste på markedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638844 Men det finnes flere andre også. Jeg har kjøpt meg et rimeligere et til å ha hjemme i tillegg til det jeg fikk på jobb. Bruker det f.eks. når jeg støvsuger. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg tror ikke det er typisk EUPF. 0 Siter
DoleMari Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Jeg tenkte på et headset som har spesiell støyreduserende funksjon. Dette skal være noe av det beste på markedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638844 Men det finnes flere andre også. Jeg har kjøpt meg et rimeligere et til å ha hjemme i tillegg til det jeg fikk på jobb. Bruker det f.eks. når jeg støvsuger. Jeg kunne jo hatt det utenpå det andre headsettet..hehe.... da bør vel de andre ta hintet :-) God ide det faktisk... 0 Siter
DoleMari Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Ingen mulighet for lukket kontor? Kontorlandskap er noe dritt på linje med åpne klassearealer. Nei, det er ikke det:( Det hadde vært det beste.. samlet de som vil prate og ikke jobbe ett sted, og oss andre et annet sted... da kunne de jo se hvem som er på jobb for å jobbe også! 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Nei, det er ikke det:( Det hadde vært det beste.. samlet de som vil prate og ikke jobbe ett sted, og oss andre et annet sted... da kunne de jo se hvem som er på jobb for å jobbe også! Du kan jo kline et digert, knallgrønt hørselvern utenpå headsettet? ;o) Er det ikke mulig å ta opp dette med verneombudet eller med damene selv? Eller daglig leder eller noen? 0 Siter
Tonette Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg synes det hjelper å stoppe opp litt og tenke over hva irritasjon/sinne egentlig er et uttrykk for. Sinne og irritasjon er egentlig et uttrykk for at du føler du mister kontroll over situasjonen, eller at du er redd for å miste kontroll over situasjonen. Er det noen måter du kan gjenvinne kontrollen på uten å måtte bli sint? Eller kan du på noen måte greie å koble ut forstyrrelsen? Er det mulig at de som prater kan gå å prate et annet sted? Hos oss er det sånn at hvis vi skal prate mer enn 5 min, går vi til masekroken, for å ikke forstyrre de andre så mye. 0 Siter
brunnera Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Ang. jobbsituasjonen. Sukking, stønning ,skulende blikk o.l er ike løsningen for å få en bedre arbeidshverdag. Solide hørselvern i knallfarge er en god idé, men ikke trekk det fram i triumf som et kraftig hint. Si fra når du tar det fram at du blir så lett forstyrret av bakgrunnsstøy, og at det ikke er meningen å provosere. Folk blir vennligere innstilt og ønsker i større grad å ta hensyn når du legger det fram på den måte, er min erfaring. I tilegg er det nok på sin plass å ta opp temaet "regler for stemmenivå i åpent landskap" ved en passende anledning. Kanskje er det flere enn du som plages av støy. Lykke til:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.