Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Begynner å bli trist, er mye for meg selv og treffer ikke folk. Ting er tungt å gjøre, kan det være depresjon? AP hjelper vel ikke mot depresjon? Går på veggen.... 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det kan vaere depresjon. Snakk med lege/behandler. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det kan vaere depresjon. Snakk med lege/behandler. Har ikke lyst å snakke med legen, de tar meg ikke seriøst. Kan det utløse depresjon? At jeg føler meg mindre verdt og som luft og ingenting? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Har ikke lyst å snakke med legen, de tar meg ikke seriøst. Kan det utløse depresjon? At jeg føler meg mindre verdt og som luft og ingenting? Det er vel heller motsatt; depresjonen gjoer at du lett foeler deg mindre verdt. Det er, saa vidt jeg vet, uproblematisk aa kombinere AP og AD, saa snakk med legen din. AD er et forholdsvis lavterskel-tilbud naar det kommer til depresjon. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det kan vaere depresjon. Snakk med lege/behandler. Hva hjelper det å gå til legen for å få AD? Livet mitt er det samme fordet. Da hjelper vel ikke AD? Og går det når jeg tar AP? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hva hjelper det å gå til legen for å få AD? Livet mitt er det samme fordet. Da hjelper vel ikke AD? Og går det når jeg tar AP? Det kan hjelpe, selv om livssituasjonen ikke er ideell. Selvfoelgelig er det beste om man kan forandre en situasjon man ikke trives i, men som oftest er det jo lettere aa gjoere det om man ikke har en kjemisk ubalanse i hjernen samtidig. Legen kan avgjoere om du er deprimert og om du kan ha nytte av AD. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det er vel heller motsatt; depresjonen gjoer at du lett foeler deg mindre verdt. Det er, saa vidt jeg vet, uproblematisk aa kombinere AP og AD, saa snakk med legen din. AD er et forholdsvis lavterskel-tilbud naar det kommer til depresjon. ''depresjonen gjoer at du lett foeler deg mindre verdt.'' Det er reelt. Det er legen og systemet ellers som får meg til å føle meg lite verdt, de forsterker mine mørke tanker. Eksisterer men lever ikke. Jeg har stakt ut en hånd men ingen tok den, så derfor går jeg på veggen og får mindreverdighetskomplekser. 0 Siter
serenity777 Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Lavterskeltilbud som mental helse, kommunale møteplasser o.l, er ett alternativ for folk som er ensomme. Personlig er jeg alene men ikke ensom, men fikk alikevel tilbud om ett sånn møte på ett slik treffsted for psykiatriske pas. Personlig like aktuell som å se maling tørke, men for den utadvendte er det sikkert bra. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det kan hjelpe, selv om livssituasjonen ikke er ideell. Selvfoelgelig er det beste om man kan forandre en situasjon man ikke trives i, men som oftest er det jo lettere aa gjoere det om man ikke har en kjemisk ubalanse i hjernen samtidig. Legen kan avgjoere om du er deprimert og om du kan ha nytte av AD. Hvis jeg fyller ut et sjema gir han meg sikkert AD. Ærlig så lurer jeg på hva vondt jeg kan gjøre meg selv når jeg er alene, leeeenge siden jeg hadde slike tanker. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Lavterskeltilbud som mental helse, kommunale møteplasser o.l, er ett alternativ for folk som er ensomme. Personlig er jeg alene men ikke ensom, men fikk alikevel tilbud om ett sånn møte på ett slik treffsted for psykiatriske pas. Personlig like aktuell som å se maling tørke, men for den utadvendte er det sikkert bra. Var veldig motivert for hva som helst, ringte psykisk helse mandag og de skulle ringe meg opp. Har ikke gjort det, tror faktisk det er en slags sammensvergelse mot meg. Ikke sikkert de er obs på det, men de kan ikke hjelpe meg. Ikke når Universets ikke vil det, sterke krefter det. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Var veldig motivert for hva som helst, ringte psykisk helse mandag og de skulle ringe meg opp. Har ikke gjort det, tror faktisk det er en slags sammensvergelse mot meg. Ikke sikkert de er obs på det, men de kan ikke hjelpe meg. Ikke når Universets ikke vil det, sterke krefter det. Sikkert ingen som tror meg, men det er altså reelt. Jeg er usyndlig hvis ikke de kan straffe meg, da er jeg en stor synlig grå elefant. 0 Siter
Gjest javedia Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hei. Min erfaring er at AP også virker mot depresjon. AP og AD kan kombineres, det gjør jeg og jeg synes det går bedre nå. Ihvertfall i litt lengre perioder. Gjør noe med dette, når du er deprimert kommer det også mere "rare" forestillinger. Ihvertfall er det sånn hos meg. Det er bare du som kan ringe legen og søke hjelp. Bestem deg for det og gjør det imorgen. Klem fra 0 Siter
Gjest javedia Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hva er AP? Har det slik som deg. AP= anti-psykotika 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 ''depresjonen gjoer at du lett foeler deg mindre verdt.'' Det er reelt. Det er legen og systemet ellers som får meg til å føle meg lite verdt, de forsterker mine mørke tanker. Eksisterer men lever ikke. Jeg har stakt ut en hånd men ingen tok den, så derfor går jeg på veggen og får mindreverdighetskomplekser. Det virker på meg som du trenger hjelp med en gang. Desverre er det kun helsevesenet som kan hjelpe deg.Og ikke vent for lenge er du snill.Depresjon er ganske farlig om den får lov til å utvikle seg over tid.Jeg snakker av ærfaring.Jeg er selv Manisk-Depressiv! Kom deg til lege så fort som mulig.Du trenger både medisiner og samtale-terapi.Kontakt gjerne ditt nærmeste DPS.Eller din fastlege. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 AP= anti-psykotika Er Zoloft det? Jeg er bipolar. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hei. Min erfaring er at AP også virker mot depresjon. AP og AD kan kombineres, det gjør jeg og jeg synes det går bedre nå. Ihvertfall i litt lengre perioder. Gjør noe med dette, når du er deprimert kommer det også mere "rare" forestillinger. Ihvertfall er det sånn hos meg. Det er bare du som kan ringe legen og søke hjelp. Bestem deg for det og gjør det imorgen. Klem fra Takk.Får se hva det blir til, hvordan denne dagen blir. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hva er AP? Har det slik som deg. Antipsykotika. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Det virker på meg som du trenger hjelp med en gang. Desverre er det kun helsevesenet som kan hjelpe deg.Og ikke vent for lenge er du snill.Depresjon er ganske farlig om den får lov til å utvikle seg over tid.Jeg snakker av ærfaring.Jeg er selv Manisk-Depressiv! Kom deg til lege så fort som mulig.Du trenger både medisiner og samtale-terapi.Kontakt gjerne ditt nærmeste DPS.Eller din fastlege. Er ikke så lett å kontakte dem når de ikke tar det på alvor, og har vært gjennom mange depresjoner jeg og. Det er tungt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Kan du ikke gå ut å treffe noen mennesker da? Eller har du sosial angst også? Det fins sånne steder man kan gå i bydelene, man kan treffe andre og lage ting der, jeg har sett det en dame viste meg det og jeg tenkte "dit skal jeg ikke gå" virket slitsomt, mennesker lager ting og snakker ikke om noe som interesserer meg, det er en form for aktiviseringskafeer. Jeg sa til damen det er kanskje 6-7 år siden at jeg ikke ville gå inn det virket forferdelig sosialt og rotete. Det var en sykepleier som viste meg det og det var rotete i vunduene og sånn forsøk på å gjøre det hjemmekoselig, hvordan skal man sitte på sånne steder, når man sitter bedre hjemme hos seg selv? men fordi som er ensomme er det sikkert fint. Håper du har det bedre i dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.