Gjest ambrose Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Har hørt ordet brukes negativt i forbindelse med psykoterapi. Men om det er det jeg tenker på så er det jo positivt: endring av tanker/tankemønstre. Hva legger du i dette ordet? 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hjernevasking er jo negativt når det bruker som terrorisering. Men positivt hvis de kunne brukt det til å forandre, å forbedre tankemønstre til det positive for personen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg legger absolutt ikke noe positivt i ordet "hjernevasking". For meg er det synonymt med at noen "vasker" ens hjerne for alle ens egne tanker og ideer og får en til å adlyde vedkommende og tro at alt vedkommende sier og gjør er fint og riktig samme hvor forskrudd det egentlig er. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hjernevasking er jo negativt når det bruker som terrorisering. Men positivt hvis de kunne brukt det til å forandre, å forbedre tankemønstre til det positive for personen. Det blir stort sett brukt i filmer som "Sammensvergelsen" fra 1997 Med M.Gibson og J.Roberts.Ens egen personlighet blir slettet,og man blir en drapsmann eller en spion uten å vite det. Tror også dette var tilfelle i filmen "A long kiss goodnight" Med Geena Davies og Samuel L.Jackson. Elsker spionfilmer,men hater private hærer slik som "Blackwater" og andre.Black ops er en type taktikk hvor man bruker hjernevask.Vanlige CIA agenter blir ikke brukt til dette men mennesker som ikke vil bli savnet slik siom kriminelle og psykiatriske pasienter uten familie. Tror også Jason Bourne ble hjernevasket.Eller hans egentlige navn..David Webb? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Hjernevasking er jo negativt når det bruker som terrorisering. Men positivt hvis de kunne brukt det til å forandre, å forbedre tankemønstre til det positive for personen. Det var det jeg også tenkte på 0 Siter
FGT Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Tenker ikke på vaske vekk egne tanker, for igen kan klare det, men påvirke holdninger og innstilinger, slik at du selv begynner å tenke annerledes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.