Gå til innhold

Psyke drømmer.

Gjest Best å være anonym.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer så mye og jeg husker nesten alltid drømmene mine. Ofte er jeg helt utslitt når jeg våkner. Av og til er drømmene spennende og jeg har ikke lyst å våkne fordi det så mye mer spennende enn livet mitt.

Noen tilbakevendende drømmer er om moren min som døde da jeg var ung... drømmer hver gang at hun ikke ser meg. Hun overser meg. Hun har dratt fra oss og forlatt oss og lever et annet liv et annet sted..kanskje jeg følte meg avvist av henne??

Drømmer også mye om fly ( luftballonger, sånne gammeldagse fly som jeg aldri har sett i virkeligheten før jeg så bilde av det en gang), og at det styrter. Drømmer myye om å fly og nødlanding..

Jeg kan også drømme om mennesker jeg ikke engang kjenner eller bare ha møtt en gang. Og de er helt like i ansiktet som i virkeligheten... hvor rart er det ikke å drømme om kjæresten til en fetter som jeg har møtt en gang for mange år siden??

Drømmer om at jeg alltid mangler penger ( noe jeg også gjør),og i natt drømte jeg om at jeg skulle ut å fly igjen men hadde glemt både koffert og penger.... Ofte skjer det noe i løpet av en dag, noe på tv eller i avis, og så husker jeg drømmen fordi det er noe som linkes til det..... Kunne skrevet mye mer om rare drømmer... E

Er det jeg som er helt psyk i hodet ??? Blir helt utslitt hver morgen forfdi ofte er det ikke noen gode drømmer... ofte om problemer som jeg har i hverdagen. Please, kan du noen gi meg et svar?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du er ikke syk i hodet selv om du har livlige og vonde drømmer.

Hvis du går i terapi kan du snakke med terapeuten din om dette.

Eller du kan snakke med venner eller andre. Du kommer til å bli overrasket over å høre om hvor mye folk drømmer og hva de drømmer om. Selv om man er frisk :)

Gjest javedia
Skrevet

Hei. Jeg mener det må være helt normalt at man drømmer på denne måten? Både min mann og jeg drømmer veldig mye og blir litt slitne av dette. Tror ikke noen av oss er veldig unormale sånn sett.

Skrevet

Du er ikke syk i hodet selv om du har livlige og vonde drømmer.

Hvis du går i terapi kan du snakke med terapeuten din om dette.

Eller du kan snakke med venner eller andre. Du kommer til å bli overrasket over å høre om hvor mye folk drømmer og hva de drømmer om. Selv om man er frisk :)

Puh! Men har hatt noen merkelig drømmer om at jeg har penis, altså to kjønnsorgan ( er dame). Hva søren kan det bety? I tillegg har jeg drømt om at jeg har sex med samme kjønn? Betyr det at jeg egentlig er usikker på min egen legning, eller er det også normalt?

Skrevet

Puh! Men har hatt noen merkelig drømmer om at jeg har penis, altså to kjønnsorgan ( er dame). Hva søren kan det bety? I tillegg har jeg drømt om at jeg har sex med samme kjønn? Betyr det at jeg egentlig er usikker på min egen legning, eller er det også normalt?

Jeg tror det er helt normalt med alle de syke drømmene. Jeg drømmer mye rart jeg og. Tidligere drømte jeg ofte at jeg løp i fra noen som skulle ta meg. Det var veldig slitsomt. Jeg fikk høre at det betydde at jeg rømte fra problemene mine. Jeg forsto at det kunne være riktig, for det var oftes sånn at jeg rømte fra problemer istedet for å løse de.

Etter at jeg begynte å finne løsninger på problemene mine istedet for å rømme hele tiden, så har jeg faktisk blitt kvitt disse slitsomme drømmene.

Jeg aner ikke hva det med flyene betyr, men kanskje vil drømmene endre seg når du finner ut av det?

Skrevet

Det er ikke noe som heter syke drømmer.Du klan drømma akkurat hva du vil,så lenge du ikke gjør noe av det når du våkner.

Jeg drømmer ofte at jeg er naken,eller går i kvinneklær.Ikke spesielt morsomt når man er en mann i 50 åra.Det er altid midt i tjukkeste Oslo.

Har også mareritt av forsjkjellige slag! Så jeg har omtrent kutta ut alle skrekkfilmer,om det ikke er repriser da.Det ble laget mye bra på 90 tallet.Så lenge det ikke er prester og onde ånder i filmen, så går det bra.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Akkurat hva det betyr vet jeg ikke. Men jeg har hatt rare drømmer hvor jeg har hatt sex med damer (er dame selv), men er hetroseksuell (heeeelt uten tvil) :)

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Tar du noen medisiner som kan gjøre dette?

Skrevet

Tar du noen medisiner som kan gjøre dette?

Jeg har økt på dose Zoloft fra 50 til 100 mg + at jeg hatt tatt en Sobril på 15 mg omtrent hver dag siste 2 uker. Kanskje det kan være det ? Har ellers alltid drømt mye. Men har hatt mange bekymringer og tanker i mange år også..

Skrevet

Jeg har økt på dose Zoloft fra 50 til 100 mg + at jeg hatt tatt en Sobril på 15 mg omtrent hver dag siste 2 uker. Kanskje det kan være det ? Har ellers alltid drømt mye. Men har hatt mange bekymringer og tanker i mange år også..

Livlige drømmer er en bivirkning på zoloft og andre ssri tror jeg. Jeg drømmer mye rart selv, og hver natt. Før jeg begynte med medsin husket jeg skjeldent drømmer, nå husker jeg lange drømmer hver natt.

Skrevet

Det er ikke noe som heter syke drømmer.Du klan drømma akkurat hva du vil,så lenge du ikke gjør noe av det når du våkner.

Jeg drømmer ofte at jeg er naken,eller går i kvinneklær.Ikke spesielt morsomt når man er en mann i 50 åra.Det er altid midt i tjukkeste Oslo.

Har også mareritt av forsjkjellige slag! Så jeg har omtrent kutta ut alle skrekkfilmer,om det ikke er repriser da.Det ble laget mye bra på 90 tallet.Så lenge det ikke er prester og onde ånder i filmen, så går det bra.

Hehe... jeg drømmer også innimellom at jeg er naken, så kanskje det ikke er så uvanlig allikevel. Takk for alle tilbakemeldinger! Godt å høre at det ikke er "Innleggelse neste" :-)

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Zoloft kan i hvertfall gi livlige drømmer og mareritt.

Skrevet

Livlige drømmer er en bivirkning på zoloft og andre ssri tror jeg. Jeg drømmer mye rart selv, og hver natt. Før jeg begynte med medsin husket jeg skjeldent drømmer, nå husker jeg lange drømmer hver natt.

Det er litt rart at medisiner kan gjøre det egentlig. Når det er så virkelige drømmer også.. altså om mennesker man kjenner, og drømmer fra barndommen osv... Huff, liker ikke det helt jeg. Synes du det er plagsomt også?

Skrevet

Det er litt rart at medisiner kan gjøre det egentlig. Når det er så virkelige drømmer også.. altså om mennesker man kjenner, og drømmer fra barndommen osv... Huff, liker ikke det helt jeg. Synes du det er plagsomt også?

Jeg liker det, men jeg har aldri mareritt. Mange drømmer går igjenn, feks en jeg har om å flytte fra eksen, tror jeg har flyttet i søvne nesten hundre ganger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Drømmer sier ingenting om en er "syk i hodet". Her er det det våkne livet som betyr noe.

Skrevet

Drømmer sier ingenting om en er "syk i hodet". Her er det det våkne livet som betyr noe.

Det er kjent bivirkning av mange medisiner at drømmene blir slik trådstarter beskriver.

Gjest drømmecatcher
Skrevet

Tror ikke at drømmer betyr noe spesielt eller at de sier en sannhet eller har noen moral. Drømmer bare er...

Men noen er jo opptatt av å tro på at drømmer betyr noe, gjerne de som pleier å tolke litt for mye og gjerne er litt alternative.(Var det meg de lo av, er det stjerneskuddet et tegn, fikk jeg den sykdommen fordi jeg har gjort noe uetisk...)

I natt hadde jeg et forferdelig mareritt der jeg drømte at jeg var alkoholiker og at jeg hadde mistet familien min på grunn av dette. Folk så stygt på meg og jeg sjanglet rundt. Tisset oppi ei bøtte og bommet også en del. Ble sett av andre også. Hva betyr dette eventuelt? At jeg er redd for å miste familien og å bli nedvurdert av andre? Selvfølgelig er det ikke ønskelig, men ikke noe jeg har veldig mye tanker om i det daglige eller noe som virker som en reell trussel. I mitt hode var det bare en sprø drøm. Kan også ha sprø seksuelle drømmer, til og med svært så tabu - men det tilsier ikke at jeg _egentlig_ ønsker det som foregår i drømmen. I såfall hadde jeg ikke turt å drømme. Godt å våkne i blant. Det som er morsomt å spørre folk om er ulike magiske egenskaper folk drømmer at de kan få. Feks mange som drømmer at de kan fly, eller at de plutselig er nakne. Og folk flyr svært forskjellig og gjerne inspirert av tv-spill eller film. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...