frosken Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Forstår hva du mener å jeg er helt enig ! (mener psykologen overdriver i forhold til dette) For meg høres det ut som om psykologen setter en fornuftig grense. Du ønsker å leve i denne turbulensen og etter 14 år i terapi så bør du ha fått tilstrekkelig hjelp til å kunne klare deg selv. Ingen grunn til at psykologen skal være med på et slikt drama. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg forstår psykologen din svært godt. Dette høres ut som et svært destruktivt forhold du bør komme deg ut fra. Man må kvitte seg med all søpla før man kan begynne å gjøre reint. Du må dumpe din såkalte kjæreste før du kan begynne å rydde i huet. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 ''Jeg er i et meget turbulent forhold .Kjæresten min er ekstremt sjalu og har fått det for seg at jeg har et seksuelt forhold til psykologen min(bare galskap) Kjæresten min har truet meg på livet(noe jeg ikke tar alvorlig) Nå våger ikke psykologen å ha samtaler med meg mere da han er redd vi begge skal bli drept. '' Dersom du velger å forbli i dette forholdet og utsetter deg selv for fare, så skjønner jeg godt om psykologen ikke vil støtte opp rundt det og utsette også seg selv for fare. Det er ikke gitt at man skal få støtte til å være akkurat så destruktiv man ønsker. Jeg er helt enig i det du sier, men burde ikke psykologen foretatt seg noe mer enn å bare avslutte terapiforholdet? Hvis det er så alvorlig at psykologen velger å gjøre det fordi vedkommende er redd for å bli drept(!!!) må jo politiet koples inn? Og det henger ikke på greip at døren bare stenges uten at pasienten får beskjed om hva denne skal gjøe videre? Krisesenter, politi, en annen psykolog, whatever? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har bedt han om å oppsøke hjelp. Å han sier han skal gjøre det Ord er meningsløse så lenge de ikke fører til noen handling. 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg er helt enig i det du sier, men burde ikke psykologen foretatt seg noe mer enn å bare avslutte terapiforholdet? Hvis det er så alvorlig at psykologen velger å gjøre det fordi vedkommende er redd for å bli drept(!!!) må jo politiet koples inn? Og det henger ikke på greip at døren bare stenges uten at pasienten får beskjed om hva denne skal gjøe videre? Krisesenter, politi, en annen psykolog, whatever? ''Jeg er helt enig i det du sier, men burde ikke psykologen foretatt seg noe mer enn å bare avslutte terapiforholdet? Hvis det er så alvorlig at psykologen velger å gjøre det fordi vedkommende er redd for å bli drept(!!!) må jo politiet koples inn? Og det henger ikke på greip at døren bare stenges uten at pasienten får beskjed om hva denne skal gjøe videre? Krisesenter, politi, en annen psykolog, whatever? '' Jeg er helt overbevist om at vedkommende selv vet hvilke handlingsalterantiver som er tilstede. 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg får ikke utsagnene om at "han har aldri gjort noe galt" og "mange trussler og litt knuffing* til å stemme overens. Men hvis du vil bli i et slikt forhold, så er jo det opp til deg. Elsker han å klare ikke å skru av de følelsene. Håper jo at det blir bedre. Jeg hadde bare behov for å dele det med noen da jeg ikke kan snakke om dette ute i den virkelige verden. Jeg er klar over at jeg velger selv! 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Forstår hva du mener å jeg er helt enig ! (mener psykologen overdriver i forhold til dette) Jeg mener at psykologen har gjort ting helt feil. Hvis man tar dette alvorlig burde mer gjøres. Politiet burde vært inne i bildet. Jeg forstår at psykologen må sette en grense, som mange andre er nne på her, men du står etterlatt alene, med en drapstrussel hengende over deg. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å kontakte politiet. Det mener jeg helt seriøst. Kjæresten din er ikke riktig skrudd sammen. Hvordan hadde han reagert hvis du hadde satt en grense for deg selv og gjort det slutt? Drept deg på ordentlig? 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg er helt enig i det du sier, men burde ikke psykologen foretatt seg noe mer enn å bare avslutte terapiforholdet? Hvis det er så alvorlig at psykologen velger å gjøre det fordi vedkommende er redd for å bli drept(!!!) må jo politiet koples inn? Og det henger ikke på greip at døren bare stenges uten at pasienten får beskjed om hva denne skal gjøe videre? Krisesenter, politi, en annen psykolog, whatever? Mulig han prøver å presse meg ut av dette forholdet. Det er da ikke noe man kan ta videre til politiet. Mener fremdeles at psykologen overdriver sterkt 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 ''Jeg er helt enig i det du sier, men burde ikke psykologen foretatt seg noe mer enn å bare avslutte terapiforholdet? Hvis det er så alvorlig at psykologen velger å gjøre det fordi vedkommende er redd for å bli drept(!!!) må jo politiet koples inn? Og det henger ikke på greip at døren bare stenges uten at pasienten får beskjed om hva denne skal gjøe videre? Krisesenter, politi, en annen psykolog, whatever? '' Jeg er helt overbevist om at vedkommende selv vet hvilke handlingsalterantiver som er tilstede. Får jo håpe det. Pasienten står uansett alene igjen. Får ihvertfall håpe at psykologen har bedt henne anmeldt forholdet. Går vel ut i fra det...? 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 ''Jeg er helt enig i det du sier, men burde ikke psykologen foretatt seg noe mer enn å bare avslutte terapiforholdet? Hvis det er så alvorlig at psykologen velger å gjøre det fordi vedkommende er redd for å bli drept(!!!) må jo politiet koples inn? Og det henger ikke på greip at døren bare stenges uten at pasienten får beskjed om hva denne skal gjøe videre? Krisesenter, politi, en annen psykolog, whatever? '' Jeg er helt overbevist om at vedkommende selv vet hvilke handlingsalterantiver som er tilstede. Fire år:) Men ja, burde ha fått tilstrekkelig med hjelp 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Elsker han å klare ikke å skru av de følelsene. Håper jo at det blir bedre. Jeg hadde bare behov for å dele det med noen da jeg ikke kan snakke om dette ute i den virkelige verden. Jeg er klar over at jeg velger selv! ''Elsker han å klare ikke å skru av de følelsene. Håper jo at det blir bedre. Jeg hadde bare behov for å dele det med noen da jeg ikke kan snakke om dette ute i den virkelige verden.'' Du vil ha i både pose og sekk. Du vil bli i et destruktivt forhold og i tillegg ønsker du at psykologen skal høre på og trøste. Kanskje du selv også er med på å lage sjalusidramaet som inkluderer psykologen? Kanskje fristende å fortelle kjæresten at det er _noen_ der som alltid er på din side? 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Får jo håpe det. Pasienten står uansett alene igjen. Får ihvertfall håpe at psykologen har bedt henne anmeldt forholdet. Går vel ut i fra det...? Det er ikke noe som kan anmeldes. Det er tomme trussler 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg får ikke utsagnene om at "han har aldri gjort noe galt" og "mange trussler og litt knuffing* til å stemme overens. Men hvis du vil bli i et slikt forhold, så er jo det opp til deg. Enig det henger ikke helt på greip. 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Får jo håpe det. Pasienten står uansett alene igjen. Får ihvertfall håpe at psykologen har bedt henne anmeldt forholdet. Går vel ut i fra det...? ''Pasienten står uansett alene igjen. '' Etter fjorten år i behandling så bør vel pasienten være i stand til å ta egne valg og å stå på egne ben. 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Fire år:) Men ja, burde ha fått tilstrekkelig med hjelp Ok. Jeg leste feil, syntes du skrev fjorten. Men fire bør også være nok i denne sammenhengen; nok til å vite forskjellen på konstruktive og destruktive valg. 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 ''Elsker han å klare ikke å skru av de følelsene. Håper jo at det blir bedre. Jeg hadde bare behov for å dele det med noen da jeg ikke kan snakke om dette ute i den virkelige verden.'' Du vil ha i både pose og sekk. Du vil bli i et destruktivt forhold og i tillegg ønsker du at psykologen skal høre på og trøste. Kanskje du selv også er med på å lage sjalusidramaet som inkluderer psykologen? Kanskje fristende å fortelle kjæresten at det er _noen_ der som alltid er på din side? Det er overhode ikke sånn.. Jeg prøver allt jeg kan å trygge kjæresten min på alle områder. Men det er slik at han tror jeg har et forhold til alle mennesker uansett kjønn og alder... Jeg har ALDRI vært i nærheten av å være utro. Ønsker bare å ha et rolig familie liv 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Det er overhode ikke sånn.. Jeg prøver allt jeg kan å trygge kjæresten min på alle områder. Men det er slik at han tror jeg har et forhold til alle mennesker uansett kjønn og alder... Jeg har ALDRI vært i nærheten av å være utro. Ønsker bare å ha et rolig familie liv ''Ønsker bare å ha et rolig familie liv'' Og derfor så velger du å bli i det du beskriver som et turbulent forhold med mange trusler og knuffing? Ja, ja - hver sin smak. 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Ord er meningsløse så lenge de ikke fører til noen handling. Sluttet å drikke 0 Siter
Gjest redd psykolog Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 ''Ønsker bare å ha et rolig familie liv'' Og derfor så velger du å bli i det du beskriver som et turbulent forhold med mange trusler og knuffing? Ja, ja - hver sin smak. tenker det er håp 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Det er overhode ikke sånn.. Jeg prøver allt jeg kan å trygge kjæresten min på alle områder. Men det er slik at han tror jeg har et forhold til alle mennesker uansett kjønn og alder... Jeg har ALDRI vært i nærheten av å være utro. Ønsker bare å ha et rolig familie liv ''Men det er slik at han tror jeg har et forhold til alle mennesker uansett kjønn og alder... Jeg har ALDRI vært i nærheten av å være utro. Ønsker bare å ha et rolig familie liv'' Du kommer aldri til å få et rolig familieliv sammen med en som tror du shagger alt du ser og møter av mannfolk. Tro meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.