Gjest Nedenå Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Holder det å si til legen at man har så sterke selvmordstanker at man er til en fare for en selv? 0 Siter
bibben Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Jeg går ut ifra at dette er en såpass alvorlig situasjon at innleggelse vil bli vurdert. Antagelig innlagt til observasjon. Da jeg leste spørsmålet ditt fikk jeg inntrykk av at du hadde mer opp i ermet, dvs. andre momenter å trekke frem siden du spør om det holder å være suicidal. Det kan hende det er konstruktivt å presentere hele bildet med informasjon også om andre forhold som kan være av betydning for om du skal legges inn eller ei. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Det er jo litt opp til legen å vurdere, men det å bare ha sjølmordtanker...Hvis du blir vurdert som seriøst suicidal, kan det hende du blir lagt inn. Ofte er det slik at det er gankse trangt om plassen på psyk., så terskelen for å legge inn kan være ganske høy. Men jeg huser første gangen jeg ble innlagt. Fikk en akuttavtale hos fastlegen min. Da hadde jeg bare for meg at jeg måtte prate, ikke at jeg skulle få innleggelse. Men legen mente det var lurt for meg akkurat da og det var plass på psyk.akutt. Da var jeg vanvittig langt nede, jeg var også ganske ung og ikke skikkelig utreda. Det tror jeg talte en del for legens avgjørelse. Jeg kan bare råde deg til å oppsøke legen din for en samtale, eller ringe legevakta om det virkelig er full krise. Noen ganger kan en samtale være til stor hjelp sjøl om du ikke blir lagt inn. Vær så konsis og direkte du kan. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.