Gondor Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har skrevet her inne før om det å takle stress. Jeg fikk som tips mindfullness som jeg praktiserer daglig og Udos choice som jeg ikke har prøvd. Jeg har nå øket en medisin fordi jeg gikk i overload. I overkant mye roping i hodet. Det er som om alt blir like viktig, jeg mister evnen til å sortere, alt går rett inn og alt surrer seg til et eneste rot. Kan dette være en del av sykdommen rett og slett? Hvis det er det vil jeg nemlig få et helt annet forhold til det. Hvis det er det ville jeg ha fått mer forståelse for situasjonen og ikke pisket meg selv hele tiden. Livet oppleves til slutt så overveldende at jeg ikke orker å gjøre noenting. I dag har jeg ligget i timesvis i sengen og bare hvilt meg. Det har faktisk hjulpet veldig mye. Gjøre, gjøre, gjøre. Er det noen her inne som har hatt godt utbytte av meditasjon? Jeg prøvde meg en periode, men ikke lenge nok til at jeg fikk utbytte av det. Noen tips? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Ja, dette er helt klart en følge av sykdom. 0 Siter
Gondor Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Skrevet 4. februar 2012 Ja, dette er helt klart en følge av sykdom. Tusen takk for svar. Hva gjør jeg nå? 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Vet ikke om det er meditasjon. Men musikk i ørene og ligge å stirre i taket funker greit av og til, lukke øynene innimellom. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Tusen takk for svar. Hva gjør jeg nå? Jeg er ikke nhd. Og det er kanskje lett for meg å si dette også - men kan det være at du vedlikeholder dette tankekjøret ved å tilbringe dagen i sengen? For meg er det slik, men det trenger selvsagt ikke være slik for deg. 0 Siter
Gondor Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Skrevet 4. februar 2012 Jeg er ikke nhd. Og det er kanskje lett for meg å si dette også - men kan det være at du vedlikeholder dette tankekjøret ved å tilbringe dagen i sengen? For meg er det slik, men det trenger selvsagt ikke være slik for deg. Jeg tilbringer vanligvis ikke dagen i sengen. Tvert i mot er jeg i full aktivitet. Men i dag var det riktig å ligge å stirre i veggen. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Jeg tilbringer vanligvis ikke dagen i sengen. Tvert i mot er jeg i full aktivitet. Men i dag var det riktig å ligge å stirre i veggen. Det var ikke helt det jeg mente. Det jeg tenkte på var om du tenker mye når du først ligger og hviler deg. 0 Siter
Gondor Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Skrevet 4. februar 2012 Det var ikke helt det jeg mente. Det jeg tenkte på var om du tenker mye når du først ligger og hviler deg. Ja, men jeg opplevde at det å holde seg i ro, roet ned tankene. Men jeg kan ikke holde meg i ro hele dagen. Jeg har besluttet å bestille time hos psykiateren på mandag. Dette er bare ødeleggende. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Gjøre, gjøre, gjøre sier du. Hva om du tenker at nå skal jeg bare "være"? 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Vet ikke om det er meditasjon. Men musikk i ørene og ligge å stirre i taket funker greit av og til, lukke øynene innimellom. Søvn funker best for meg.Jeg kan ikke ligge på sofaen i 15 min uten å sovne.Men jeg våkner etter 30-60 min uthvilt. Forsøker å sove minst 7 timer om natta,men det blir gjerne en tur på toalettet i 4-5 tida.Det blir mye kaffe,melk,saft/brus i løpet av en dag,sikkert 1-2 liter. Hadde jeg ikke fått minst 7 timer søvn hver natt,hadde jeg blitt fullstendig gal,og ikke såpass bra som jeg er i dag.Sover du lite eller dårlig får du spørre fastlegen om noe å sove på. Innsovningstabletter er best.Det finnes noen beroligende som er veldig søvndyssende første kvelden.Kan anbefale både Tolvon og Seroquelle. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Ja, men jeg opplevde at det å holde seg i ro, roet ned tankene. Men jeg kan ikke holde meg i ro hele dagen. Jeg har besluttet å bestille time hos psykiateren på mandag. Dette er bare ødeleggende. Det tror jeg er meget klokt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.