Reddharen-75 Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Jeg sliter sykt for tiden, tenker bare på å ta livet av meg. Uansett hva jeg gjør tenker jeg at jeg ikke orker leve mer. Når jeg børster snøen av bilen tenker jeg at jeg helst skulle ligge under bilen, når jeg kjører bil tenker jeg på ett egnet sted til å kjøre utfor, eller tømme alle medikamentene i skapet. Jeg tenker på å dø når jeg spiser, når jeg dusjer, når jeg sminker meg, ser på tv, kort sagt jeg tenker på det hele tiden... Økte Cipralex dose fra 5 til 10 mg for snart 1 uke siden. Jeg vet ikke om jeg har kontroll lenger, jeg har vært på nippet flere ganger til å bare gjøre det. Hvis jeg tar kontakt med legevakten i kveld, vil de tvangsinnlegge meg eller kan man legge seg inn frivillig? Er redd for å tvangsinnlegges. Har aldri vært lagt inn før... Var på Psyk på torsdag, min behandler var da i tvil om innleggelse, ønsket en annens vurdering, men dette var på slutten av dagen og alle hadde gått hjem, så fikk ingen vurdering da. Fastlegen var i tvil på fredag. HJELP?? Blir jeg tvangsinnlagt eller ikke hvis jeg tar kontakt med legevakten?? 0 Siter
Gjest pasient xk Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Om du blir tvangsinnlagt eller ikke, kommer an på hva du sier og hvordan de vurderer det. Jeg har vært tvangsinnlagt et par ganger. Det var ikke så ille og jeg fikk nødvendig hjelp. 0 Siter
Gjest precis Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Ring legevakten å få den hjelpen du trenger. Jeg kan ikke se at det skal brukes tvang når du frivillig oppsøker og ber om hjelp. Ta nå den telefonen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Be om en innleggelse. Det trenger du. Du kan ikke tvangsinnlegges om du ber om innleggelse selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.