Gå til innhold

Føler meg mobbet av NAV! Er jeg gal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det skikkelig jævelig rundt juletider pga manglende kontakt og liten familie.

Når snøen og kulda endelig kom kunne jeg måke snø og være ute ett kvarter eller noe,for å så sitte i en god varm stue med vedfyrt ovn.Lyset hjelper.Å måke snø og kjøpe bensin til freseren gjør at jeg føler meg nyttig i allefall den timen.

Så er spørsmålet om hvor psyk er jeg egentlig,når jeg overlever det meste og vet at jeg må ta mine medisiner også på gode dager?

Var gift fra 82-92.Jobbet i Oslo Sporveier fra 81-99.har 2 gutter i slutten av 20 årene.

Selv om jeg er overvektig,er helsen min bra for en 53 åring.Tar mine blodtrykkstabletter så jeg kan fungere normalt.

Ønsker å jobbe 25-50% men føler at NAV setter hindringer i veien for meg.Går de bare å vanter på at jeg enten skal ta mitt liv eller flytte fra kommunen?

Hadde ett bra opplegg hos ASVO i 2008,men fikk en akutt psykose pga for lav dose med Cipramil.Mulig jeg også hadde feil type medisin.

Mitt problem er nå at folk tror jeg er farlig,men ikke farlig nok til at Politiet vil bry seg om meg.

Farligheten er sterkt overdrevet siden jeg på 20 år kun har hatt 3 episoder.med vold,kun en mistet en tann.Når man er stor og folk inbiller seg at jeg også skulle være sterk,har jeg ett problem.

På 53 år har jeg kun hatt 5-6 episoder.1 var selvforsvar,og en angrep jeg kun en vegg med bølgeblikk,men det ble en bulk eller 2.(Eller aluminium)

Så da er spørsmålet: 1.Er jeg en voldsmann? 2.Fortjener jeg ikke å jobbe?3.Er jeg farlig?

Er ikke så dum at jeg drikker meg full lenger.Jeg har da både hjerne og førerkort.Dessuten bor jeg på landet,og hadde aldri klart meg uten bil.

NAV snakker så vakkert om at de vil ha uføretrygdete ut i arbeid,men det kan virke som om det bare er prat?

Mulig at jeg tar feil når jeg inbiller meg at jeg ikke er hverken farlig eller spesielt sterk.

Tror både legen og en masse dolere kjenner meg godt nok til en vurdering av min psyke.Det står i mine papirer at jeg skal ha en ustabil personlighets forstyrrelse,men jeg selv mener at jeg er bipolar.Selv når jeg er manisk,passer jeg på å ha penger til mat,telefon og strøm.

Jeg kjenner ingen der jeg bor nå heller,og vurderer å flytte tilbake til Oslo,men det blir jo like dyrt med husleie og lån.Det blir vanskelig å komme under 9000 med strøm,husleie og lån.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

5

• laban

4

• Helmi

1

• serenity777

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel personlig har jeg 0 episoder med vold de siste 20 år. Men jeg ser ikke hvorfor din ene voldsepisode skal følge deg resten av livet. Men vil du jobbe, så trenger du vel ikke gå igjennom NAV, det er da bare å søke jobb selv, og evnt møte opp på dagsen o.l. Du sier jo selv du er stor og sterk.

Hva som feiler deg vet selvfølgelig ikke jeg, men noe er det sikkert, iom att du har trygd o.l.

Kunne du ikke ta noen oppdrag for frivillighetssentralen o.l? Det er få som har vært ufør i 13 år som kommer rett tilbake i jobb.

Skrevet

''Går de bare å vanter på at jeg enten skal ta mitt liv eller flytte fra kommunen?'' Selvsagt ikke.

Ang. vold: jeg har aldri vært voldelig, kjenner heller ikke noen som har gjort noe lignende som det du beskriver her.

Ellers har jeg ikke noe svar å komme med, dessverre.

Skrevet

''På 53 år har jeg kun hatt 5-6 episoder.1 var selvforsvar,og en angrep jeg kun en vegg med bølgeblikk,men det ble en bulk eller 2.(Eller aluminium)''

Jeg ville bli vettskremt hvis noen angrep meg med en vegg uansett materiale i veggen. Du har en voldshistorie bak deg som du må leve med.

Det som jeg har sett deg skrive her på dol har ikke vekket min tillit. Jeg er glad jeg ikke trenger å ha noe med deg å gjøre.

Jeg har ingen mening om du er gal eller ikke. Kjenner mange 'galninger' som jeg er glad i. Jeg er ikke redd dem slik jeg sannsynligvis ville vært for deg.

Gjest dePress
Skrevet

''På 53 år har jeg kun hatt 5-6 episoder.1 var selvforsvar,og en angrep jeg kun en vegg med bølgeblikk,men det ble en bulk eller 2.(Eller aluminium)''

Jeg ville bli vettskremt hvis noen angrep meg med en vegg uansett materiale i veggen. Du har en voldshistorie bak deg som du må leve med.

Det som jeg har sett deg skrive her på dol har ikke vekket min tillit. Jeg er glad jeg ikke trenger å ha noe med deg å gjøre.

Jeg har ingen mening om du er gal eller ikke. Kjenner mange 'galninger' som jeg er glad i. Jeg er ikke redd dem slik jeg sannsynligvis ville vært for deg.

''Jeg ville bli vettskremt hvis noen angrep meg med en vegg ''

Han angrep vel ingen MED en vegg?

Gjest igjen..1
Skrevet

Utfra ting du har skrevet tidligere, trur jeg fortsatt at EUPF er rett.

Men du trenger ikke NAV for å komme deg ut for å gjøre noe. Det er mange muligheter ute. Du trenger jo ikke gå rett inn i jobb, men pusle litt rundt med frivillig arbeid - det trengs overalt.

Skrevet

''Ønsker å jobbe 25-50% men føler at NAV setter hindringer i veien for meg.Går de bare å vanter på at jeg enten skal ta mitt liv eller flytte fra kommunen?''

Hvorfor føler du deg mobba av NAV? Har du tatt kontakt med dem etter den uheldige episoden for 4 år siden og uttrykt ønske om aktivitet / arbeid? Har du i så fall blitt avvist, og med hvilken begrunnelse?

NAV går ikke gjennom mappene til alle varig uføretrygda for å vurdere evt restarbeidsevne og kontakte dem ift dette. Ei heller ønsker NAV at uføre tar livet sitt eller flytter, det faller på sin egen urimelighet.

Tar du kontakt med NAV, har du krav på bistand. NAV kan ikke trylle, de er prisgitt at en arbeidsgiver ønsker å ansette deg, men kan bistå med virkemidler på veien.

VTA kan være et alternativ om du er villig til å arbeide for trygda + en liten bonus.

Som andre sier kan du jobbe så mye du orker, NAV nekter deg selvfølgelig ikke jobb.

Jeg har naturlig nok ingen forutsetninger for å uttale meg om du er "gal", men slik du beskriver situasjonen din har du antakelig en restarbeidsevne..

Ta grep om livet ditt og ta kontakt med NAV for bistand på veien :-)

Gjest One DirC
Skrevet

etter de repererende innleggene du har skrevet her er jeg fristet til å spørre om du i det hele tatt har vært i kontakt med Nav. Det tviler jeg veldig på serru.

Skrevet

etter de repererende innleggene du har skrevet her er jeg fristet til å spørre om du i det hele tatt har vært i kontakt med Nav. Det tviler jeg veldig på serru.

Ja og de har fått mittn personnummer og telefonnummer 3-4 ganger det siste året,uten at noen gidder å ringe.

Skrevet

Var det i fylla du var voldelig?

Nei.Alkohol gjorde jeg meg ferdig med i marinen 1978-79.

Jeg var edru,og ingen fikk skader utenom den ene tanna.Vedkommende var alkoholiker og hadde lurt meg 3-4 ganger og hadde opgså stjålet en sykkel.

Har altid trodd at jeg vare snill,men stor,så dette plager meg veldig.

Skrevet

Hva mener du npår du skriver "angrep meg med en vegg"?

Har du aldri slått døde gjenstander? Bedre det vel ell å slå folk?Det ble bulk i veggen,men vet ikke hva den var laget av.noe slags metall.Dette var ca 1982-84.

Siste gang jeg brukte vold var ca 2008.

Den som mistet en tann var mellom 2002 og 2005 en gang.

Har fått nye medisiner,og tør aldri å trappe ned flere ganger.

Skrevet

Ja og de har fått mittn personnummer og telefonnummer 3-4 ganger det siste året,uten at noen gidder å ringe.

''Ja og de har fått mittn personnummer og telefonnummer 3-4 ganger det siste året,uten at noen gidder å ringe.''

Ring til NAV og be om en time rett og slett. Å sitte og vente på at NAV skal ringe deg er som å vente på julenissen. :o)

Skrevet

Vel personlig har jeg 0 episoder med vold de siste 20 år. Men jeg ser ikke hvorfor din ene voldsepisode skal følge deg resten av livet. Men vil du jobbe, så trenger du vel ikke gå igjennom NAV, det er da bare å søke jobb selv, og evnt møte opp på dagsen o.l. Du sier jo selv du er stor og sterk.

Hva som feiler deg vet selvfølgelig ikke jeg, men noe er det sikkert, iom att du har trygd o.l.

Kunne du ikke ta noen oppdrag for frivillighetssentralen o.l? Det er få som har vært ufør i 13 år som kommer rett tilbake i jobb.

Tenker ofte på at jeg er en drittsekk som ikke fortjener å leve.

Men ingen har anmeldt meg,så da er spørsmålet om hvor alvorlig det var når dette har skjedd i løpet av 30 års periode og 4 mennesker ble angrepet,og en vegg.En fikk blåmerker og en annen mistet en tann.Ingen har fått varige men utenom den som fikk blåmerker.Vedkommende har nok vært plaget en del med angts pga meg,men det var altså ca 25 år siden.

Har jeg grunn til å tenke på gamle ting,hvor ingen havnet på legevakta,og det har skjedd i løpet av mitt 53 årige liv?

Siste gang for 4 år siden?

Skal jeg slutte å ha dårlig samvittighet når alle har provosert meg over evne?

Hvor mange ganger må du bli frastjålet ting,eller få kjeft før du mister kontrollen? 1 gang,5 ganger,20 ganger?

Jeg ble alle gangene provosert,men unnskylder meg alikevel ikke.Ingen av episodene skulle ha skjedd,men tror at alkohol og ungdommer fører til mange flere episoder på kortere tid.

Har jeg overdreven samvittighet,eller bør jeg bare glemme dette?

Hun med blåmerkene var min kone,og vi ble skilt i 1992.

Gjest Matariki
Skrevet

Nei.Alkohol gjorde jeg meg ferdig med i marinen 1978-79.

Jeg var edru,og ingen fikk skader utenom den ene tanna.Vedkommende var alkoholiker og hadde lurt meg 3-4 ganger og hadde opgså stjålet en sykkel.

Har altid trodd at jeg vare snill,men stor,så dette plager meg veldig.

Ikke sikkert du er "farlig" selv om du slo ned en en gang i tia, det er fortid det. Du holder ikke på slik nå, gjør du?

Bli ferdig med de tankene der, det er forbi. Det er nuet som teller, altså hvordan du oppfører deg nå :)

Skrevet

Tenker ofte på at jeg er en drittsekk som ikke fortjener å leve.

Men ingen har anmeldt meg,så da er spørsmålet om hvor alvorlig det var når dette har skjedd i løpet av 30 års periode og 4 mennesker ble angrepet,og en vegg.En fikk blåmerker og en annen mistet en tann.Ingen har fått varige men utenom den som fikk blåmerker.Vedkommende har nok vært plaget en del med angts pga meg,men det var altså ca 25 år siden.

Har jeg grunn til å tenke på gamle ting,hvor ingen havnet på legevakta,og det har skjedd i løpet av mitt 53 årige liv?

Siste gang for 4 år siden?

Skal jeg slutte å ha dårlig samvittighet når alle har provosert meg over evne?

Hvor mange ganger må du bli frastjålet ting,eller få kjeft før du mister kontrollen? 1 gang,5 ganger,20 ganger?

Jeg ble alle gangene provosert,men unnskylder meg alikevel ikke.Ingen av episodene skulle ha skjedd,men tror at alkohol og ungdommer fører til mange flere episoder på kortere tid.

Har jeg overdreven samvittighet,eller bør jeg bare glemme dette?

Hun med blåmerkene var min kone,og vi ble skilt i 1992.

Dersom du har utøvd vold er det i det minste bra at du har dårlig samvittighet for det. Å sitte 20 år etter og fremdeles tenke på dette hver eneste dag er imidlertid ikke helt sunt. Forøvrig skjønner jeg skjelden sammenhengen mellom innholdet i innleggene dine og overskriftene, ei heller i dette innlegget.

Skrevet

Dersom du har utøvd vold er det i det minste bra at du har dårlig samvittighet for det. Å sitte 20 år etter og fremdeles tenke på dette hver eneste dag er imidlertid ikke helt sunt. Forøvrig skjønner jeg skjelden sammenhengen mellom innholdet i innleggene dine og overskriftene, ei heller i dette innlegget.

''Forøvrig skjønner jeg skjelden sammenhengen mellom innholdet i innleggene dine og overskriftene, ei heller i dette innlegget''

Samme her.

Skrevet

Hva mener du npår du skriver "angrep meg med en vegg"?

Har du aldri slått døde gjenstander? Bedre det vel ell å slå folk?Det ble bulk i veggen,men vet ikke hva den var laget av.noe slags metall.Dette var ca 1982-84.

Siste gang jeg brukte vold var ca 2008.

Den som mistet en tann var mellom 2002 og 2005 en gang.

Har fått nye medisiner,og tør aldri å trappe ned flere ganger.

Slik du beskriver deg selv så har du brukt vold, og nei jeg kan aldri huske at jeg har angrepet døde gjenstander.

Jeg slår ikke fra meg og har aldri gjort.

Jeg ville ha blitt vettskremt hvis jeg var ved siden av veggen da du bulket den. Beklager hvis jeg skrev noe uklart eller misforsto noe.

Skrevet

Du tar selvfølgelig selv kontakt med NAV. Jeg kan ikke på noen måte se at du blir mobbet av NAV...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...