Gå til innhold

Føler meg mobbet av NAV! Er jeg gal ?

Anbefalte innlegg

Gjest One DirC
Skrevet

Ja og de har fått mittn personnummer og telefonnummer 3-4 ganger det siste året,uten at noen gidder å ringe.

Da har du misforstått. Du må BE om time, ikke sitte å vente på at Nav legger opp løpet for deg.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

5

• laban

4

• Helmi

1

• serenity777

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tenker ofte på at jeg er en drittsekk som ikke fortjener å leve.

Men ingen har anmeldt meg,så da er spørsmålet om hvor alvorlig det var når dette har skjedd i løpet av 30 års periode og 4 mennesker ble angrepet,og en vegg.En fikk blåmerker og en annen mistet en tann.Ingen har fått varige men utenom den som fikk blåmerker.Vedkommende har nok vært plaget en del med angts pga meg,men det var altså ca 25 år siden.

Har jeg grunn til å tenke på gamle ting,hvor ingen havnet på legevakta,og det har skjedd i løpet av mitt 53 årige liv?

Siste gang for 4 år siden?

Skal jeg slutte å ha dårlig samvittighet når alle har provosert meg over evne?

Hvor mange ganger må du bli frastjålet ting,eller få kjeft før du mister kontrollen? 1 gang,5 ganger,20 ganger?

Jeg ble alle gangene provosert,men unnskylder meg alikevel ikke.Ingen av episodene skulle ha skjedd,men tror at alkohol og ungdommer fører til mange flere episoder på kortere tid.

Har jeg overdreven samvittighet,eller bør jeg bare glemme dette?

Hun med blåmerkene var min kone,og vi ble skilt i 1992.

''Men ingen har anmeldt meg,så da er spørsmålet om hvor alvorlig det var når dette har skjedd i løpet av 30 års periode og 4 mennesker ble angrepet,og en vegg.En fikk blåmerker og en annen mistet en tann.Ingen har fått varige men utenom den som fikk blåmerker.Vedkommende har nok vært plaget en del med angts pga meg,men det var altså ca 25 år siden.''

Jeg blir provosert over hvordan du bagatelliserer og rettferdiggjør disse angrepene. Kunne skrevet en avhandling, men det når neppe inn med din innstilling, dessverre.

Men for å ta ett konkret eksempel omtaler du ei utslått tann som ingen varige men. En ting er at denne tanna må erstattes, evt må mangelen på tann leves med (du har sjøl nevnt manglende tenner som årsak til nedsatt sjøltillit), en annen ting er at slaget / slagene må ha vært omfattende med alt det innebærer av angst for et voldsoffer, en tredje ting er din oppførsel mot vedkommende i forkant og etterkant.

''Har jeg grunn til å tenke på gamle ting,hvor ingen havnet på legevakta,og det har skjedd i løpet av mitt 53 årige liv? Siste gang for 4 år siden?Skal jeg slutte å ha dårlig samvittighet når alle har provosert meg over evne?''

Generelt medfører dårlig samvittighet for gamle ting lite konstruktivt, men jeg håper du _oppriktig_ har innsett egne feil og tatt konsekvensene av dette.

''Hvor mange ganger må du bli frastjålet ting,eller få kjeft før du mister kontrollen? 1 gang,5 ganger,20 ganger?''

De fleste av oss opplever dette gjennom livet uten å ty til vold, heldigvis.

''Jeg ble alle gangene provosert,men unnskylder meg alikevel ikke.Ingen av episodene skulle ha skjedd,men tror at alkohol og ungdommer fører til mange flere episoder på kortere tid.''

Du unnskylder deg etter alle kunstens regler og tillegger ofrene skyld.

''Har jeg overdreven samvittighet,eller bør jeg bare glemme dette?''

Overdreven samvittighet er det ingenting som tyder på at du kan gjemme deg bak.

''Hun med blåmerkene var min kone,og vi ble skilt i 1992.''

Tror du blåmerkene var det verste for henne, og tror du at det faktum at det er 20 år siden rettferdiggjør handlingene?!?

I lys av dette innlegget trekker jeg tilbake min forrige kommentar om at du antakelig har en restarbeidsevne - det på grunnlag av at arbeid som regel innebærer samkvem med andre mennesker og et visst snev av sjølinnsikt.

Skrevet

Dersom du har utøvd vold er det i det minste bra at du har dårlig samvittighet for det. Å sitte 20 år etter og fremdeles tenke på dette hver eneste dag er imidlertid ikke helt sunt. Forøvrig skjønner jeg skjelden sammenhengen mellom innholdet i innleggene dine og overskriftene, ei heller i dette innlegget.

Så det er helt i orden å nekte meg jobb? Jeg er altså en voldsmann som må settes i fengsel for en tann?At jeg angrer bittert på alle episodene,og sitter igjen som en angrende far uten kontakt meg egne barn er bare til pass for meg?

Da blir det å velge sprit og sovemedisin eller tau.Det er mange trær her ute.

Skrevet

''Men ingen har anmeldt meg,så da er spørsmålet om hvor alvorlig det var når dette har skjedd i løpet av 30 års periode og 4 mennesker ble angrepet,og en vegg.En fikk blåmerker og en annen mistet en tann.Ingen har fått varige men utenom den som fikk blåmerker.Vedkommende har nok vært plaget en del med angts pga meg,men det var altså ca 25 år siden.''

Jeg blir provosert over hvordan du bagatelliserer og rettferdiggjør disse angrepene. Kunne skrevet en avhandling, men det når neppe inn med din innstilling, dessverre.

Men for å ta ett konkret eksempel omtaler du ei utslått tann som ingen varige men. En ting er at denne tanna må erstattes, evt må mangelen på tann leves med (du har sjøl nevnt manglende tenner som årsak til nedsatt sjøltillit), en annen ting er at slaget / slagene må ha vært omfattende med alt det innebærer av angst for et voldsoffer, en tredje ting er din oppførsel mot vedkommende i forkant og etterkant.

''Har jeg grunn til å tenke på gamle ting,hvor ingen havnet på legevakta,og det har skjedd i løpet av mitt 53 årige liv? Siste gang for 4 år siden?Skal jeg slutte å ha dårlig samvittighet når alle har provosert meg over evne?''

Generelt medfører dårlig samvittighet for gamle ting lite konstruktivt, men jeg håper du _oppriktig_ har innsett egne feil og tatt konsekvensene av dette.

''Hvor mange ganger må du bli frastjålet ting,eller få kjeft før du mister kontrollen? 1 gang,5 ganger,20 ganger?''

De fleste av oss opplever dette gjennom livet uten å ty til vold, heldigvis.

''Jeg ble alle gangene provosert,men unnskylder meg alikevel ikke.Ingen av episodene skulle ha skjedd,men tror at alkohol og ungdommer fører til mange flere episoder på kortere tid.''

Du unnskylder deg etter alle kunstens regler og tillegger ofrene skyld.

''Har jeg overdreven samvittighet,eller bør jeg bare glemme dette?''

Overdreven samvittighet er det ingenting som tyder på at du kan gjemme deg bak.

''Hun med blåmerkene var min kone,og vi ble skilt i 1992.''

Tror du blåmerkene var det verste for henne, og tror du at det faktum at det er 20 år siden rettferdiggjør handlingene?!?

I lys av dette innlegget trekker jeg tilbake min forrige kommentar om at du antakelig har en restarbeidsevne - det på grunnlag av at arbeid som regel innebærer samkvem med andre mennesker og et visst snev av sjølinnsikt.

Du er heldigvis den eneste som vil ha meg fengslet eller helt hengt.Du er desverre nektet adgang i min begrevalse.Hun alkoholikeren som hadde provosert mitt angrep og stjålet min sykkel fikk 700 sek av meg og anmelde aldri angrepet!

Håper jeg slipper å sitte i samme fenmgsel som ABB!

Takk for alt!

Skrevet

Slik du beskriver deg selv så har du brukt vold, og nei jeg kan aldri huske at jeg har angrepet døde gjenstander.

Jeg slår ikke fra meg og har aldri gjort.

Jeg ville ha blitt vettskremt hvis jeg var ved siden av veggen da du bulket den. Beklager hvis jeg skrev noe uklart eller misforsto noe.

Selv om dette var i 1983 og jeg var 25 år gammel?

Skrevet

''Forøvrig skjønner jeg skjelden sammenhengen mellom innholdet i innleggene dine og overskriftene, ei heller i dette innlegget''

Samme her.

Godt at dere er ærlige selv om jeg sitter her og angrer både vold,jobb i Oslo Sporveier og ekteskap.Å jobbe i nesten 20 år uten å kunne sove skikkelig vil normalt ødelegge ett menneske.

Da forstår jeg også hvorfor jeg er alebne og har vært det siden 1992.Dere kvinner er livredd for meg.Desverre er jeg ca 186 og veier 150 kg.Jeg er altså en morder som har unsluppet loven.

Da vet jeg om det i allefall.

Takk til Augistia som avslørte meg.

Helvete neste.

Skrevet

Ja og de har fått mittn personnummer og telefonnummer 3-4 ganger det siste året,uten at noen gidder å ringe.

Du kan ikke bare sitte og vente på det - NAV driver ikke med room service.

Skrevet

Selv om dette var i 1983 og jeg var 25 år gammel?

Jeg hadde blitt like vettskremt i 1983 som i 2012.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Så det er helt i orden å nekte meg jobb? Jeg er altså en voldsmann som må settes i fengsel for en tann?At jeg angrer bittert på alle episodene,og sitter igjen som en angrende far uten kontakt meg egne barn er bare til pass for meg?

Det er INGEN, INGEN, INGEN som nekter deg jobb.

Du gjemmer deg bak dette usakelige utsagnet for å kunne fortsette å være uføretrygdet.

Jeg kjenner at jeg blir drit irritert på deg.

Og jeg pleier å holde med de "svake" og det skal mye til for å irritere meg på denne måten.

Du skylder på alt og alle for ting du selv har gjort og gjør.

Du har ekstremt liten selvinnsikt, jeg blir fristet til å kalle det sykdom, men jeg tror ikke det er det. Jeg tror det er latskap.

Skrevet

Du er heldigvis den eneste som vil ha meg fengslet eller helt hengt.Du er desverre nektet adgang i min begrevalse.Hun alkoholikeren som hadde provosert mitt angrep og stjålet min sykkel fikk 700 sek av meg og anmelde aldri angrepet!

Takk for alt!

''Du er heldigvis den eneste som vil ha meg fengslet eller helt hengt.Du er desverre nektet adgang i min begrevalse.Hun alkoholikeren som hadde provosert mitt angrep og stjålet min sykkel fikk 700 sek av meg og anmelde aldri angrepet!

Takk for alt!''

Først og fremst vil jeg beklage uttalelsen om at du antakelig ikke har restarbeidsevne, den var direkte ufin og sårende, og jeg kan selvfølgelig ikke uttale meg om det, unnskyld!

Men jeg er fortsatt mektig provosert over hvordan du bagatelliserer og rettferdiggjør voldsepisodene dine, samt gjør deg sjøl til offer. Jeg tolker deg dithen at du var i din fulle rett siden disse provoserte deg på ett eller annet vis, samtidig som du søker oppmerksomhet som en angrende synder for en synd som _egentlig_ blei begått av andre mot deg....

Som sagt nekter ingen deg å jobbe! Om du søker og får en ordinær jobb, må du kunne takle at kolleger / ledere/ kunder kan gå deg imot / være urimelige / være urettferdige e.l. uten å ty til trusler eller vold. Du må også belage deg på en annen døgnrytme de dagene du jobber.

Anbefaler deg som sagt å ta kontakt med NAV om du ikke kommer i arbeid ved egen innsats. NAV har ulike tiltak som innebærer tett oppfølging og veiledning.

Som før nevnt kan VTA være et alternativ.

Jeg har for øvrig aldri uttalt at jeg vil ha deg fengslet eller hengt, ei heller sidestilt deg med ABB; her overreagerer du veldig. Prøvde å si at det sjelden fører noe godt med seg å føle skyld over noe som er et tilbakelagt kapittel, men at jeg håper du har tatt episodene til etterretning slik at det ikke skjer igjen.

Lykke til :-)

Skrevet

Godt at dere er ærlige selv om jeg sitter her og angrer både vold,jobb i Oslo Sporveier og ekteskap.Å jobbe i nesten 20 år uten å kunne sove skikkelig vil normalt ødelegge ett menneske.

Da forstår jeg også hvorfor jeg er alebne og har vært det siden 1992.Dere kvinner er livredd for meg.Desverre er jeg ca 186 og veier 150 kg.Jeg er altså en morder som har unsluppet loven.

Helvete neste.

''Takk til Augistia som avslørte meg.

Helvete neste.''

''Jeg er altså en morder som har unsluppet loven.''

Regner med at det er meg du sikter til? Jeg har bedt om unnskyldning for ett utsagn, resten står jeg for. Uansett har jeg da ikke 'avslørt deg som morder som har unnsluppet loven' eller 'sendt deg til helvete'?!?

Ønsker deg alt godt, virkelig :-)

Skrevet

''Du er heldigvis den eneste som vil ha meg fengslet eller helt hengt.Du er desverre nektet adgang i min begrevalse.Hun alkoholikeren som hadde provosert mitt angrep og stjålet min sykkel fikk 700 sek av meg og anmelde aldri angrepet!

Takk for alt!''

Først og fremst vil jeg beklage uttalelsen om at du antakelig ikke har restarbeidsevne, den var direkte ufin og sårende, og jeg kan selvfølgelig ikke uttale meg om det, unnskyld!

Men jeg er fortsatt mektig provosert over hvordan du bagatelliserer og rettferdiggjør voldsepisodene dine, samt gjør deg sjøl til offer. Jeg tolker deg dithen at du var i din fulle rett siden disse provoserte deg på ett eller annet vis, samtidig som du søker oppmerksomhet som en angrende synder for en synd som _egentlig_ blei begått av andre mot deg....

Som sagt nekter ingen deg å jobbe! Om du søker og får en ordinær jobb, må du kunne takle at kolleger / ledere/ kunder kan gå deg imot / være urimelige / være urettferdige e.l. uten å ty til trusler eller vold. Du må også belage deg på en annen døgnrytme de dagene du jobber.

Anbefaler deg som sagt å ta kontakt med NAV om du ikke kommer i arbeid ved egen innsats. NAV har ulike tiltak som innebærer tett oppfølging og veiledning.

Som før nevnt kan VTA være et alternativ.

Jeg har for øvrig aldri uttalt at jeg vil ha deg fengslet eller hengt, ei heller sidestilt deg med ABB; her overreagerer du veldig. Prøvde å si at det sjelden fører noe godt med seg å føle skyld over noe som er et tilbakelagt kapittel, men at jeg håper du har tatt episodene til etterretning slik at det ikke skjer igjen.

Lykke til :-)

Da sier jeg det for siste gang:Jeg beklager at jeg i ca 2004 slo til alkoholikeren Birgitta i Arvika,så hun mistet en tann,etter at hun hadde lurt meg for 6. gang og hadde stjålet min sykkel.

Jeg har sikkert lån henne 1000 kr jeg aldri fikk igjen.Hun leide 2. etasje i mitt hus.

Er det flere episoder jeg må beklage Angustia,eller er det nok at Vera skilte seg fra meg i 1992?

Er det nok at jeg ikke hadde kontakt med mine egne barn fra de var 7-17? Er det nok at jeg er så depressiv at jeg har forsøkt selvmord 3 ganger?

Er det ille nok at jeg ble nøkkelbarn i 4 klasse og måtte koke poteter hver dag?

Er det ille nok at jeg er enebarn,kun har vært gift i 10 år og at mityt liv er over?

Er det ille nok at jeg ikke har noe å leve for siden mine egne barn på 26 og 28 har slått hånda av meg,eller må jeg også bli alkis før jeg henger meg?

Dette er ikke bortforklaringer eller unnskyldninger,men svar på dine påstander om at jeg er en voldsmann pga en tann i løpet av 53 år!

Mange menn har mer en en tann på samvittigheten på bare 26 år!Uten å havne i fengsel.

Nå har jeg så mye angts og depresjon at sosial omgang med mennesker er uaktuelt.Det blir min katt,og dol.TV og sjakk.

Skrevet

''Takk til Augistia som avslørte meg.

Helvete neste.''

''Jeg er altså en morder som har unsluppet loven.''

Regner med at det er meg du sikter til? Jeg har bedt om unnskyldning for ett utsagn, resten står jeg for. Uansett har jeg da ikke 'avslørt deg som morder som har unnsluppet loven' eller 'sendt deg til helvete'?!?

Ønsker deg alt godt, virkelig :-)

"Ønsker deg alt godt, virkelig :-)"

Ha ha,den var morsom! Drit og dra!

Gjest Monicaen
Skrevet

Da sier jeg det for siste gang:Jeg beklager at jeg i ca 2004 slo til alkoholikeren Birgitta i Arvika,så hun mistet en tann,etter at hun hadde lurt meg for 6. gang og hadde stjålet min sykkel.

Jeg har sikkert lån henne 1000 kr jeg aldri fikk igjen.Hun leide 2. etasje i mitt hus.

Er det flere episoder jeg må beklage Angustia,eller er det nok at Vera skilte seg fra meg i 1992?

Er det nok at jeg ikke hadde kontakt med mine egne barn fra de var 7-17? Er det nok at jeg er så depressiv at jeg har forsøkt selvmord 3 ganger?

Er det ille nok at jeg ble nøkkelbarn i 4 klasse og måtte koke poteter hver dag?

Er det ille nok at jeg er enebarn,kun har vært gift i 10 år og at mityt liv er over?

Er det ille nok at jeg ikke har noe å leve for siden mine egne barn på 26 og 28 har slått hånda av meg,eller må jeg også bli alkis før jeg henger meg?

Dette er ikke bortforklaringer eller unnskyldninger,men svar på dine påstander om at jeg er en voldsmann pga en tann i løpet av 53 år!

Mange menn har mer en en tann på samvittigheten på bare 26 år!Uten å havne i fengsel.

Nå har jeg så mye angts og depresjon at sosial omgang med mennesker er uaktuelt.Det blir min katt,og dol.TV og sjakk.

Hva er galt med å være nøkkelbarn fra 4. Klasse og å koke poteter? Selv var jeg nøkkelbarn fra flrste klasse og hadde også ansvar for å koke poteter før mine foreldre kom hjem. Det har jeg ikke tatt det minste skade av.

Jeg syns det er ille å høre at du påførte din kone blåmerker, og jeg syns ikke det er straff nok at hun forlot deg. Er du klar over hva det gjør med et menneske å være redd for sin egen ektefelle? Det er ødeleggende, det!

Skrevet

Jeg innser at jeg aldri burde svart deg i første omgang. Du tillegger meg en rekke holdninger / ting jeg aldri har ytra og drar det langt og lengre enn langt.

En siste kommentar til denne tanna som jeg faktisk uttalte meg om: Jeg nevnte det som ett (1) eksempel på din bagatellisering, og jeg begrunna hvorfor jeg reagerte på framstillinga di (jfr innlegget mitt).

''Mange menn har mer en en tann på samvittigheten på bare 26 år!Uten å havne i fengsel.''

1: De færreste menn har ei tann på samvittigheten.

2: Jeg har aldri insinuert at du skal i fengsel eller ta livet av deg.

3: Du har mange floker i livet. Du har stilt spørsmål og fått råd på DOL over en tid. Du kan ta til deg det som passer, men må sjøl ta tak i eget liv.

4: Jeg ønsker deg oppriktig alt godt!

Skrevet

Jeg er motstander av å utøve vold mot andre. Du sier at du har 5-6 voldsepisoder bak deg, og spør: ''Har jeg overdreven samvittighet,eller bør jeg bare glemme dette?'' Jeg svarer: ''Dersom du har utøvd vold er det i det minste bra at du har dårlig samvittighet for det. Å sitte 20 år etter og fremdeles tenke på dette hver eneste dag er imidlertid ikke helt sunt.'' Ut av dette syns du det er plausibelt å svare ''Så det er helt i orden å nekte meg jobb? Jeg er altså en voldsmann som må settes i fengsel for en tann?At jeg angrer bittert på alle episodene,og sitter igjen som en angrende far uten kontakt meg egne barn er bare til pass for meg? Da blir det å velge sprit og sovemedisin eller tau. Det er mange trær her ute.'' På bakgrunn av dette mener jeg følgende: Ditt reaksjonsmøster vil være uheldig i arbeidslivet. Man truer ikke med å ta sitt liv bare fordi noen svarer ærlig når du spør dem om noe.

Skrevet

''Dette er ikke bortforklaringer eller unnskyldninger''

Det at du er enebarn, måtte låse deg inn og sette på potetene i en alder av 10-11 år og senere ble skilt, synes jeg godt kan kalles bortforklaringer. Det er mange i vår generasjon som har vært gjennom opptil flere av de tingene, uten å være spesielt preget av det.

Du "klikker i vinkel" fordi noen påpeker på en relativt pen måte at du ofte skriver om helt andre ting enn det som står i overskriften. Hvis det er en typisk reaksjon, kan du ha rett i at du bør holde deg til katten. Ute i samfunnet er man nødt til å tåle såpass.

Men jeg synes egentlig du skal gjøre som Tramteateret (husker du dem?) foreslo for 30 år siden (lett omskrevet): La fortida være i fred. La nye år få komme - det er de vi kan gjøre no' med!

Skrevet

Helvete neste.

Hva i alle dager driver du med? Du truer med å ta ditt eget liv og prøver å sette skylden på oss som svarer deg over en pc.

Jeg vet at du er den samme som jeg tilbød emailkontakt og la deg til som venn på facebook. Jeg husker hvordan du helt plutselig snudde og oppførte deg som djevelen selv hadde tatt bolig i deg. Jeg sa til deg helt fra begynnelsen av at jeg hadde kjæreste og ikke var interessert i deg slik, og jeg fikk gjennomgå.

Skjerp deg nå og prøv å forstå at det voldsomme sinnet ditt og voldsepisodene dine gjør at andre er redde for deg og kommer seg vekk. Dessverre for deg har din ekskone og dine barn gjort det. Hvorvidt du hadde nøkkel om halsen for 45 år siden og kokte poteter er ikke interessant nå. Du har hatt tid til å bli voksen.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva i alle dager driver du med? Du truer med å ta ditt eget liv og prøver å sette skylden på oss som svarer deg over en pc.

Jeg vet at du er den samme som jeg tilbød emailkontakt og la deg til som venn på facebook. Jeg husker hvordan du helt plutselig snudde og oppførte deg som djevelen selv hadde tatt bolig i deg. Jeg sa til deg helt fra begynnelsen av at jeg hadde kjæreste og ikke var interessert i deg slik, og jeg fikk gjennomgå.

Skjerp deg nå og prøv å forstå at det voldsomme sinnet ditt og voldsepisodene dine gjør at andre er redde for deg og kommer seg vekk. Dessverre for deg har din ekskone og dine barn gjort det. Hvorvidt du hadde nøkkel om halsen for 45 år siden og kokte poteter er ikke interessant nå. Du har hatt tid til å bli voksen.

Huff :/

Skrevet

Det med Facebook husker jeg ingenting av.Din aggresjon gjør at min angts blomstrer opp og jeg holder fast på at jeg vil ta en pause.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...