Gå til innhold

Føler meg mobbet av NAV! Er jeg gal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Dette er ikke bortforklaringer eller unnskyldninger''

Det at du er enebarn, måtte låse deg inn og sette på potetene i en alder av 10-11 år og senere ble skilt, synes jeg godt kan kalles bortforklaringer. Det er mange i vår generasjon som har vært gjennom opptil flere av de tingene, uten å være spesielt preget av det.

Du "klikker i vinkel" fordi noen påpeker på en relativt pen måte at du ofte skriver om helt andre ting enn det som står i overskriften. Hvis det er en typisk reaksjon, kan du ha rett i at du bør holde deg til katten. Ute i samfunnet er man nødt til å tåle såpass.

Men jeg synes egentlig du skal gjøre som Tramteateret (husker du dem?) foreslo for 30 år siden (lett omskrevet): La fortida være i fred. La nye år få komme - det er de vi kan gjøre no' med!

Husker Tramteateret.Var det der "Shelldama" var med i? Pelle Parafins Bøljeband?

Desverre har jeg 2 egenskaper som ødelegger for meg.Jeg forsøker å være 100% ærlig.Jeg utleverer hele meg til fremmede.

Dette skal det nå bli slutt på,jeg skal begynne å lyve og ikke utlevere meg.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

5

• laban

4

• Helmi

1

• serenity777

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva er galt med å være nøkkelbarn fra 4. Klasse og å koke poteter? Selv var jeg nøkkelbarn fra flrste klasse og hadde også ansvar for å koke poteter før mine foreldre kom hjem. Det har jeg ikke tatt det minste skade av.

Jeg syns det er ille å høre at du påførte din kone blåmerker, og jeg syns ikke det er straff nok at hun forlot deg. Er du klar over hva det gjør med et menneske å være redd for sin egen ektefelle? Det er ødeleggende, det!

Er du enebarn? Har du foreldre i live? Er du uføretrygdet pga depresjon?

Skrevet

Husker Tramteateret.Var det der "Shelldama" var med i? Pelle Parafins Bøljeband?

Desverre har jeg 2 egenskaper som ødelegger for meg.Jeg forsøker å være 100% ærlig.Jeg utleverer hele meg til fremmede.

Dette skal det nå bli slutt på,jeg skal begynne å lyve og ikke utlevere meg.

Du husker riktig ang. aktørene i Tramteateret. Sitatet mitt er en omskrivning av starten på "Back to the eighties".

Jeg tror ikke det løser noe som helst å lyve. Men igjen - la fortid være en erfaring som du tar fram når det er relevant og nyttig, ikke noen daglig sovepute eller bekymring.

Jeg synes det virker fornuftig å leve mer i nærmiljøet og mindre på nett. Lykke til.

Skrevet

"Ønsker deg alt godt, virkelig :-)"

Ha ha,den var morsom! Drit og dra!

Siste spørsmål,er: alle som følger denne tråden kvinner? Tror mange menn hadde forsvart meg nemlig.

Avslutter denne tråden og inser at ærlighet aldri lønner seg.Men venter dog til alle har svart

Skrevet

''Er du enebarn? Har du foreldre i live? ''

Det er mange på 53 år som er foreldreløse, uten at de bruker det som unnskyldning for noe som helst. Jeg kan forsikre deg om at det kan være ganske belastende å ha foreldre som blir eldgamle og skrøpelige.

Tror du situasjonen din som 11-åring hadde vært så mye bedre dersom du f.eks. hadde hatt to små søstre du måtte ta deg av, i tillegg til å koke poteter?

Skrevet

Siste spørsmål,er: alle som følger denne tråden kvinner? Tror mange menn hadde forsvart meg nemlig.

Avslutter denne tråden og inser at ærlighet aldri lønner seg.Men venter dog til alle har svart

Nå la du spørsmålet under ditt eget innlegg, så det er ikke sikkert du får noe svar.

Alle de nickene jeg kjenner godt i denne tråden, er kvinner. Men det er også noen få ukjente / engangsnick.

Gjest Monicaen
Skrevet

Hvorfor spør du ikke om jeg har en ektefelle som banker meg, så jeg lever i konstant frykt?

Jeg kan ikke se at du har noe med om jeg er uføretrygdet, foreldreløs eller om jeg har søsken. Det er du som velger å brette ut hele privatlivet ditt på dol, ikke jeg. Det er faktisk mulig å gi råd og vurdere din oppførsel og ansvarsfraskrivelse uten å fortelle deg om jeg er i samme situasjon eller ikke.

Skrevet

NAV kan ikke trylle.

Du er 53 år = mindre attraktiv for arbeidsmarkedet

Du har flere? diagnoser og er uføretrygdet = lite attraktiv for arbeidsgiver.

Du veier 150 kilo = lite attraktiv for arbeidsgiver

Du mangler tenner = lite attraktiv for arbeidsgiver

Du har voldsepisoder bak deg på arbeidsplass? og ble psykotisk på din siste arbeidsplass = lite attraktiv for en evnt arbeidsgiver.

Utover dette er du ekstremt navlebeskuende, mangler totalt selvinnsikt, har et ødelagt forhold til egen familie (gitt din kone blåmerker) og sviktet dine barn i mange år ved ikke å ha kontakt med dem. Lever helt hisides normalen med ingen ivaretagelse av egen helse i form av trening og et sunt kosthold og ingen normal døgnrytme. Ivaretar ikke ditt eget utseende. Har ingen interesser, utover skrekkfilmer, internett, gamle biler og langt yngre kvinner enn deg selv. Og du viser aggresivitet når noen påpeker noe av din realitet (som du deler med deg villig vekk).

Hvorfor bruker du ikke tiden som uføretrygdet til å opparbeide deg et bedre forhold til din egen familie? Tar et kurs i feks anger-management, fikser tenna dine, tar initiativ til en bedre helse gjennom normalisering av døgnrytme, et bedre kosthold og mosjon?

Alt er andres skyld. Barna dine er egoistiske, kona di og hennes familie rotter seg sammen mot deg. Du var nøkkelbarn og foreldrene dine døde begge i løpet av kort tid og nå er NAV trolig siste "intans" du kan beskylde for noe som helst i tillegg til dines sykdommer.

F' mann. Ta et grep! Vis at du kan og kanskje vil noen igjen finne trua på deg. Ikke minst du selv.

Gjest firepile
Skrevet

NAV kan ikke trylle.

Du er 53 år = mindre attraktiv for arbeidsmarkedet

Du har flere? diagnoser og er uføretrygdet = lite attraktiv for arbeidsgiver.

Du veier 150 kilo = lite attraktiv for arbeidsgiver

Du mangler tenner = lite attraktiv for arbeidsgiver

Du har voldsepisoder bak deg på arbeidsplass? og ble psykotisk på din siste arbeidsplass = lite attraktiv for en evnt arbeidsgiver.

Utover dette er du ekstremt navlebeskuende, mangler totalt selvinnsikt, har et ødelagt forhold til egen familie (gitt din kone blåmerker) og sviktet dine barn i mange år ved ikke å ha kontakt med dem. Lever helt hisides normalen med ingen ivaretagelse av egen helse i form av trening og et sunt kosthold og ingen normal døgnrytme. Ivaretar ikke ditt eget utseende. Har ingen interesser, utover skrekkfilmer, internett, gamle biler og langt yngre kvinner enn deg selv. Og du viser aggresivitet når noen påpeker noe av din realitet (som du deler med deg villig vekk).

Hvorfor bruker du ikke tiden som uføretrygdet til å opparbeide deg et bedre forhold til din egen familie? Tar et kurs i feks anger-management, fikser tenna dine, tar initiativ til en bedre helse gjennom normalisering av døgnrytme, et bedre kosthold og mosjon?

Alt er andres skyld. Barna dine er egoistiske, kona di og hennes familie rotter seg sammen mot deg. Du var nøkkelbarn og foreldrene dine døde begge i løpet av kort tid og nå er NAV trolig siste "intans" du kan beskylde for noe som helst i tillegg til dines sykdommer.

F' mann. Ta et grep! Vis at du kan og kanskje vil noen igjen finne trua på deg. Ikke minst du selv.

Syntes du skal være litt forsiktig med å sparke en mann som allerede ligger nede.

Skrevet

Syntes du skal være litt forsiktig med å sparke en mann som allerede ligger nede.

Jeg sparker ikke, jeg oppsummerer det han har fortalt om her inne villig vekk. At jeg sier at han er lite attraktiv for arbeidsmarkedet er i dine "øyne" å sparke, så får det være slik. I mine øyne er det realtiteten og den kan være hard. Men det endrer ikke at slik er det.

Skrevet

Jeg sparker ikke, jeg oppsummerer det han har fortalt om her inne villig vekk. At jeg sier at han er lite attraktiv for arbeidsmarkedet er i dine "øyne" å sparke, så får det være slik. I mine øyne er det realtiteten og den kan være hard. Men det endrer ikke at slik er det.

Du har nok rett i det. Av og til er sannheten hard, men oftest er sannheten bedre enn andre ting som livsløgner etc.

Skrevet

Om du er gal vet jeg ikke, men du er veldig umoden. Du oppfører deg som et stort barn. Du trenger å bli voksen før du blir gammel. Du har barn selv, voksne barn, og jeg skjønner godt at de ikke vil ha noe med deg å gjøre hvis du har oppført deg mot dem på samme måte som du oppfører deg her.

Bli voksen, ta ansvar, slutt å skylde på alle andre, og ta et oppgjør med deg selv. Før du gjør de tingene der kommer du ingen vei, dessverre.

Skrevet

Det med Facebook husker jeg ingenting av.Din aggresjon gjør at min angts blomstrer opp og jeg holder fast på at jeg vil ta en pause.

Hva med min angst?

Skrevet

Takk firepile.Psykisk sykdom han føre til at man ikke orker å holde seg i live lenger.Man er ikke verdt å kalles menneske.

Skrevet

Nå la du spørsmålet under ditt eget innlegg, så det er ikke sikkert du får noe svar.

Alle de nickene jeg kjenner godt i denne tråden, er kvinner. Men det er også noen få ukjente / engangsnick.

Jeg gir opp denne tråden.Får ikke lyst til å få meg ny dame på ett års tid.

Psykist sykdom er noe de fleste ikke forstår alikevel.

Jeg fortsetter med den pausen jeg snakket om i går på Åpent.

8/2-12 kl 23.34.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...