Gå til innhold

NHD-Cipralex og wellbutrin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt dyp depresjon,men er nå frisk igjen takket være ect-behandling.Jeg vet ikke om det er vanlig å gi ect til folk med kjent borderline diagnose,men siden jeg hadde vært kun deprimert i nesten 6 mnd,fikk jeg det likevel. Og det hadde max effekt :-) Nå er jeg blitt satt på wellbutrin. Jeg begynte på 150 mg,og har nå trappet opp til 300 mg. Jeg føler at jeg har fått mer energi av wellbutrin,og at den også har hatt en viss effekt på depresjonen. Nå skal jeg begynne på 10 mg cipralex,og jeg lurer på hvilken effekt cipralex og wellbutrin har sammen? Jeg har sagt at jeg ikke vil ha medisiner som gjør at jeg legger på meg.Det siste året har jeg gått ned 25 kg,noe jeg er veldig fornøyd med. Det sier vel seg selv at jeg ikke vil gå opp igjen de kiloene jeg har tatt av meg. Har hørt at man kan gå opp i vekt av cipralex,mens andre sier at man går ned. Dessuten har jeg blitt fortalt at man kan oppleve å bli veldig kvalm av cipralex. Så-hva slags bivirkninger kan jeg forvente meg av cipralex? Og hvor lenge varer bivirkningene? Takknemlig for svar

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg kan fortelle om mine erfaringer med Cipralex mens du venter på svar fra NHD.

Jeg ble kvalm av cipralex, men det varte bare et par uker. Og den påvirket ikke vekten min. Mulig jeg gikk litt ned i vekt, sikkert pga kvalmen. Jeg mener å huske at Cipralex er relativt nøytral ifh vektøkning og at man like gjerne kan gå ned i vekt.

Gjest Matariki
Skrevet

Jeg ble kvalm og fikk hodepine av cipralex, tok det derfor bare noen dager. Gjelder vel å holde ut om en vil ha resultater :)

Skrevet

Hei. Jeg bruker Wellbutrin 150 mg og Cipralex 10 mg. Jeg begynte med Wellbutrin først. Senere ble Cipralex lagt til. Jeg har ikke hatt oppstartsproblemer med noen av meds. Ingen bivirkninger. Jeg tror jeg har gått opp 5 kg etter oppstart av C. men jeg er ikke sikker på at det skyldes denne medisinen.

Flott at du er i god form! Lykke til videre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå skal jeg begynne på 10 mg cipralex,og jeg lurer på hvilken effekt cipralex og wellbutrin har sammen?

S: Sammen forsterker de virkningen. Dette er en særdeles fin kombinasjon som jeg håper fastlegene får øynene opp for.

Har hørt at man kan gå opp i vekt av cipralex,mens andre sier at man går ned.

S: De fleste merker ingenvektforskjell. Noen går litt opp, andre går litt ned. Du får bare prøve.

Dessuten har jeg blitt fortalt at man kan oppleve å bli veldig kvalm av cipralex.

S: Oppstartskvalme er nesten obligatorisk for alle SSRI. Den er verst de første tre dager og forsvinner etter en til to uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...