Gjest Arbeid Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Jeg må snart finne meg en ny jobb og lurer på hvordan dette fungerer når man ikke er som alle andre. Det er svært mange jobber jeg ikke kan ha pga psykisk sykdom, som bl.a. sosial angst og paranoia. Jeg kan bli redd for å bli drept av kolleger hvis jeg føler de er sinte på meg eller noe. Har heller ikke noen universitetsgrad, ikke førerkort, og isolerer meg mye. Jeg orker ikke søke på jobber og late som jeg er helt normal, også finner de ut alt dette til slutt likevel. Også ender det bare opp dårlig, med dårlige referanser. Tenker på dette med å bli ufør. Frykter dette med å gå på NAV og bli oppfattet som en svekling som bare må ta meg sammen. 0 Siter
frosken Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 ''Jeg orker ikke søke på jobber og late som jeg er helt normal, også finner de ut alt dette til slutt likevel. Også ender det bare opp dårlig, med dårlige referanser. '' Hvorfor er dette et dårligere alternativ enn å søke uføretrygd? Ta kontakt med Nav og spør etter muligheten for å få hjelp fra Vilje Viser Vei. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Det finnes et utall av jobber hvor en slipper å være så sosial. NAV kan hjelpe deg med å finne en slik jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.