Gå til innhold

Jobb som psykisk syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må snart finne meg en ny jobb og lurer på hvordan dette fungerer når man ikke er som alle andre. Det er svært mange jobber jeg ikke kan ha pga psykisk sykdom, som bl.a. sosial angst og paranoia. Jeg kan bli redd for å bli drept av kolleger hvis jeg føler de er sinte på meg eller noe. Har heller ikke noen universitetsgrad, ikke førerkort, og isolerer meg mye.

Jeg orker ikke søke på jobber og late som jeg er helt normal, også finner de ut alt dette til slutt likevel. Også ender det bare opp dårlig, med dårlige referanser.

Tenker på dette med å bli ufør. Frykter dette med å gå på NAV og bli oppfattet som en svekling som bare må ta meg sammen.

Skrevet

''Jeg orker ikke søke på jobber og late som jeg er helt normal, også finner de ut alt dette til slutt likevel. Også ender det bare opp dårlig, med dårlige referanser.

''

Hvorfor er dette et dårligere alternativ enn å søke uføretrygd?

Ta kontakt med Nav og spør etter muligheten for å få hjelp fra Vilje Viser Vei.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes et utall av jobber hvor en slipper å være så sosial. NAV kan hjelpe deg med å finne en slik jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...