Gjest det ressurssterke hjemmet Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Hører mye om barn som har vokst opp med alkoholikere, og skjønner selvfølgelig godt at de kan være traumatisert av det. Men hva med oss som har vokst opp i ressurssterke hjem, hvor det ikke var rølpete fyllefester, men hyppige selskaper og andre familiesamlinger hvor mor drakk en god del og ble spydig, kald og avvisende (mot barna men ikke de andre). Er det "normalt" å ha blitt utrygg og relasjonsskadet på grunn av det, eller er man en veiking da? 0 Siter
Gondor Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Det høres helt normalt ut i mine ører. Det må ha vært forferdelig å oppleve sin mor på denne måten. At du senere har blitt utrygg på grunn av dette er ikke til å undres over. Du er et sunt menneske med et normalt følelsesliv. Du er absolutt ingen "veiking". Jeg blir svært provosert av dette innlegget. At foreldre kan tillate seg å behandle barna sine på den måten er ubegripelig. Ta godt vare på deg selv! 0 Siter
Gjest det ressurssterke hjemmet Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Det høres helt normalt ut i mine ører. Det må ha vært forferdelig å oppleve sin mor på denne måten. At du senere har blitt utrygg på grunn av dette er ikke til å undres over. Du er et sunt menneske med et normalt følelsesliv. Du er absolutt ingen "veiking". Jeg blir svært provosert av dette innlegget. At foreldre kan tillate seg å behandle barna sine på den måten er ubegripelig. Ta godt vare på deg selv! Takk. Selv har jeg innfunnet meg med at hun er som hun er, men jeg er veldig sinte på alle de andre voksne som ikke grep inn. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 ''Men hva med oss som har vokst opp i ressurssterke hjem, hvor det ikke var rølpete fyllefester, men hyppige selskaper og andre familiesamlinger hvor mor drakk en god del og ble spydig, kald og avvisende (mot barna men ikke de andre).'' Dett høres ut som et alkoholproblem for meg, "ressurssterkt hjem" eller ikke.. ''Er det "normalt" å ha blitt utrygg og relasjonsskadet på grunn av det, eller er man en veiking da?'' Om det er normalt aner jeg ikke, men det er neppe unormalt at barn av omsorgspersoner med uforutsigbar og / eller skremmende livsstil sliter i ettertid. "Veiking" er du uansett ikke, stå på :-) 0 Siter
serenity777 Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Noen klarer seg fint gjennom mye, mens andre er svakere. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg tenker at man av det kan bli relasjonsskadet. Det har absolutt ikke noe med veikhet å gjøre! 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Takk. Selv har jeg innfunnet meg med at hun er som hun er, men jeg er veldig sinte på alle de andre voksne som ikke grep inn. Det forstår jeg svært godt! Jeg synes Gondor har svart deg godt. Jeg mener det er grov omsorgssvikt du har vært igjennom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.