Gå til innhold

Monsen på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en av mange som har sett serien med de funksjonshemmede på vei opp til Snøhetta.

Jeg lærte mye av serien og har egentlig ikke mange ord om den saken, men føler dette kanskje bidrar med mer positivt enn rosemarsjer og mye annet.

Jeg har selv utfordringer, de har det, mange har det, men disse viser hva man ved å ville, stå på, tenke positivt, sette seg mål, hva man tross begrensinger likevel kan klare.

Det gjør meg glad og det er motiverende og forfriskende.

Gjest Matariki
Skrevet

''viser hva man ved å ville, stå på, tenke positivt, sette seg mål, hva man tross begrensinger likevel kan klare.''

Ja det tenkte jeg og, helt utrolig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''viser hva man ved å ville, stå på, tenke positivt, sette seg mål, hva man tross begrensinger likevel kan klare.''

Ja det tenkte jeg og, helt utrolig.

Har noen ganger skrevet om viljens makt.

Synes denne serien illustrerer det på en utmerket måte.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg skulle gjort så utrolig mye i livet mitt jeg og de siste 10 årene jeg har vært psyk.

Men jeg vil påstå at jeg ikke hadde greid å gjennomføre noe slikt som de presterer på "Ingen grenser" pga lammende depresjon og angst.

Jeg hadde ikke fått det til med viljens makt.

Nå derimot, kan jeg benytte meg av viljens makt. Fordi jeg (faktisk til dels med viljens makt, gjennom dyptgripende terapi) er psykisk frisk(ere).

Jeg forstår at du blir glad av det.

Jeg blir litt provosert når man sier at ALT er mulig med viljens makt. Det finnes faktisk grenser.

Det blir litt i gata "det går an å ta seg sammen".

Som psykologen min sier : hvis det bare hadde vært å ta seg sammen, les: bruke viljens makt, hadde en hel stand med psykologer mistet jobbene sine, det hadde ikke vært behov. Det hadde vel ikke vært behov for psykiatere heller.

Skrevet

Jeg skulle gjort så utrolig mye i livet mitt jeg og de siste 10 årene jeg har vært psyk.

Men jeg vil påstå at jeg ikke hadde greid å gjennomføre noe slikt som de presterer på "Ingen grenser" pga lammende depresjon og angst.

Jeg hadde ikke fått det til med viljens makt.

Nå derimot, kan jeg benytte meg av viljens makt. Fordi jeg (faktisk til dels med viljens makt, gjennom dyptgripende terapi) er psykisk frisk(ere).

Jeg forstår at du blir glad av det.

Jeg blir litt provosert når man sier at ALT er mulig med viljens makt. Det finnes faktisk grenser.

Det blir litt i gata "det går an å ta seg sammen".

Som psykologen min sier : hvis det bare hadde vært å ta seg sammen, les: bruke viljens makt, hadde en hel stand med psykologer mistet jobbene sine, det hadde ikke vært behov. Det hadde vel ikke vært behov for psykiatere heller.

Hei!

men det er jeg enig med deg i.

For har jo selv fått hjelp, og uten den ville vært vanskelig/umulig å gjøre noe annerledes. Men så, når man mere vet, og kan begynne å endre på ting, jobbe med ting, da kan man tror jeg gjøre en hel del.

Men også de på programmet hadde jo fått hjelp, noen hadde proteser, noen hadde vogn, mens noen trenger feks samtaleterapi. Men om man har fysisk eller psykisk sykdom, eller utviklingsforstyrrelse som meg :) så er det mulig å realisere og gjøre noe med livet sitt, når man har fått på plass en del hjelpemidler.

Men det trenger vi/de og mange :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

men det er jeg enig med deg i.

For har jo selv fått hjelp, og uten den ville vært vanskelig/umulig å gjøre noe annerledes. Men så, når man mere vet, og kan begynne å endre på ting, jobbe med ting, da kan man tror jeg gjøre en hel del.

Men også de på programmet hadde jo fått hjelp, noen hadde proteser, noen hadde vogn, mens noen trenger feks samtaleterapi. Men om man har fysisk eller psykisk sykdom, eller utviklingsforstyrrelse som meg :) så er det mulig å realisere og gjøre noe med livet sitt, når man har fått på plass en del hjelpemidler.

Men det trenger vi/de og mange :)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...