Gjest Borte bra, hjemme best! Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Jeg og samboeren min har sittet hjemme i hele helga, har ikke vært utenfor døra. Føler at "alle" andre er med på det og det andre, er travel med ungene osv. Vi har ingen barn. Jeg er vel ganske bedagelig anlagt, det samme er han... men er det normalt når vi er i slutten av 30-årene? Vi er kanskje litt asosiale. Har mistet mange venner og kuttet ut noen. Er så få som gir meg noe. Trives best i med å være hjemme.. 0 Siter
Gjest grevela Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Dersom dette er det dere foretrekker forstår jeg ikke helt hvorfor dere skal sammenligne dere med andre eller forsøke finne noe "normal" for dette. Er det slik dere liker å tilbringe helgene, så gjør dere det. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg synes ikke det er unormalt i hvertfall. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere har mistet venner pga det... 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Å komme seg litt ut på en liten spasertur, bytur, kjøretur el kan være greit av og til. Men om dere liker dere best hjemme så hvorfor føle at dere MÅ ut fordi alle andre gjør det? Kos dere i hverandres selskap og drit i andre :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kjenner ikke noen som bruker helgene som dere, men vet ingenting om hvorvidt det er normalt eller ikke av den grunn. Har det betydning for dere om det er normalt? 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har ikke vært ut av leiligheten siden fredag og jeg bor alene. Det hender at jeg holder meg hjemme hele helgen uten å ha tenkt på om det er unormalt eller ikke. Jeg har ikke følt meg bra nå i helgen så derfor har jeg vært hjemme, men jeg tenker ofte at jeg bør komme meg ut for min egen skyld. Ikke for å passe inn i et normaliseringsbegrep. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Noen helger har vi det sånn også. ) Det hender til og med at tenåringen går i morgenkåpa hele dagen... *host* 0 Siter
Bookworm Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Dere gjør som oss - helgene er full avslapning her i huset. 14 åringen er selvfølgelig ute med venner og diverse aktiviteter, men jeg er gjerne ikke utenfor døren fra fredag til mandag, og jeg synes det er deilig. Ikke bryr jeg meg om at ingen andre jeg kjenner ikke gjør det på samme måten, dette passer oss - og hvis det passer dere så er det da ikke noe problem:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg tror aldri i mitt godt over 40 år lange liv at jeg ikke har vært utenfor døra i helgen, med mindre jeg har vært syk (og det er sjelden). En ting er det sosiale, men litt dagslys må jeg i hvertfall få med meg. Så en spasertur, skitur eller annen type tur ut blir det i det minste. Stort sett er vi bedt bort en kveld i helgen eller vi har gjester selv. Ellers hender det nok i mellom at jeg/vi bare er oss kveldene i helgen. Jeg ville blitt bekymret for helsa om jeg bare satt på baken innendørs hele helgen. Tror ikke jeg ville blitt god å ha med å gjøre heller . Hva som er "normalt" skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil tro de fleste par på deres alder har noe mer aktivitet. 0 Siter
Gjest ei gammel røy Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hvis man ellers er aktiv i jobb etc., kan det være greit med ei inne-helg i ny og ne. Det hører imidlertid til sjeldenhetene for mitt vedkommende. Som regel er jeg ute av huset minst en gang daglig også i helgen. Enten på tur for å få frisk luft og dagslys, eller også for å være sosial i vennelag, med familien eller ut på konsert, kino eller annet. Det viktigste er vel at dere selv er fornøyd med valget, ikke hva som er normalt for andre... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg tror aldri i mitt godt over 40 år lange liv at jeg ikke har vært utenfor døra i helgen, med mindre jeg har vært syk (og det er sjelden). En ting er det sosiale, men litt dagslys må jeg i hvertfall få med meg. Så en spasertur, skitur eller annen type tur ut blir det i det minste. Stort sett er vi bedt bort en kveld i helgen eller vi har gjester selv. Ellers hender det nok i mellom at jeg/vi bare er oss kveldene i helgen. Jeg ville blitt bekymret for helsa om jeg bare satt på baken innendørs hele helgen. Tror ikke jeg ville blitt god å ha med å gjøre heller . Hva som er "normalt" skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil tro de fleste par på deres alder har noe mer aktivitet. ''Jeg ville blitt bekymret for helsa om jeg bare satt på baken innendørs hele helgen. Tror ikke jeg ville blitt god å ha med å gjøre heller ;)'' Samme her. Jeg er definitivt ikke dass-rundt-i-morgenkåpa-typen, men går rett i dusjen etter å ha stått opp - endog ikke kl 9 som NHD mener man må for å berge... ;-) Men dagslys og frisk luft - helt essensielt for velværens og sjelefredens skyld 0 Siter
laban Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Jeg ville blitt bekymret for helsa om jeg bare satt på baken innendørs hele helgen. Tror ikke jeg ville blitt god å ha med å gjøre heller ;)'' Samme her. Jeg er definitivt ikke dass-rundt-i-morgenkåpa-typen, men går rett i dusjen etter å ha stått opp - endog ikke kl 9 som NHD mener man må for å berge... ;-) Men dagslys og frisk luft - helt essensielt for velværens og sjelefredens skyld Det var kl. 10 som var grensen for å komme på skråplanet, ikke allerede kl. 9. Såvidt jeg husker, var det ingen krav til når man kom seg i dusjen, bare man var ute av dyna ;-) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hvis dere helst vil ha det sånn, så er det jo helt opp til dere selv å velge dette. Men jeg lurer jo litt på om det ikke blir veldig, veldig kjedelig? Og når trener dere (det må jo de fleste gjøre i helga)? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hvis dere helst vil ha det sånn, så er det jo helt opp til dere selv å velge dette. Men jeg lurer jo litt på om det ikke blir veldig, veldig kjedelig? Og når trener dere (det må jo de fleste gjøre i helga)? Det er vel ikke slik at alle trener? 0 Siter
frosken Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Det var kl. 10 som var grensen for å komme på skråplanet, ikke allerede kl. 9. Såvidt jeg husker, var det ingen krav til når man kom seg i dusjen, bare man var ute av dyna ;-) ''Det var kl. 10 som var grensen for å komme på skråplanet, ikke allerede kl. 9. Såvidt jeg husker, var det ingen krav til når man kom seg i dusjen, bare man var ute av dyna ;-)'' Men glemte han å sette frem krav om trening? Man må jo trene minst 3 ganger i uka, hvis ikke... 0 Siter
laban Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hvis dere helst vil ha det sånn, så er det jo helt opp til dere selv å velge dette. Men jeg lurer jo litt på om det ikke blir veldig, veldig kjedelig? Og når trener dere (det må jo de fleste gjøre i helga)? Nå finnes det faktisk folk som ikke trener. Det er vel heller ikke noe stort problem å få trent på hverdager for voksne mennesker uten barn? 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 I de miljøer jeg ferdes er det veldig uvanlig å ikke være en del ute i fritiden. Jeg føler meg helt elendig hvis jeg ikke får vært på tur, ski el. Men hva som er vanlig rundtomkring varierer nok veldig. "Normalt" er vel det som statistisk er mest vanlig for befolkningen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 De fleste trives vel med å gjøre noe i løpet av helga - enten gå en tur, besøke noen/få besøk eller handle eller få med seg noen kulturelt - men dersom dere trives med dette er det vel helt ok? Jeg sitter så mye inne på jobben i løpet av uka, at jeg prøver å få til en tur både lørdag og søndag. Denne helga ble det dårlig med tur - men jeg var ute med jobben fredag kveld, på fortballturnering med sønnen (inne i hall) + på konsert lørdag, og så utenfor og måkte snø på søndag. Deilig med den timen ute på søndag - jeg burde ha fått mer tid ute, men nå ble det ikke. Likevel - jeg synes det er fantastisk deilig å loffe rundt i morgenkåpta og sløve noen timer i helga - men jeg prøver likevel å få tid til frisk luft. ikke tenk så mye på hva som er normalt - men heller hva dere trives med. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Det er vel ikke slik at alle trener? Hehe, det er det sikkert ikke, beklager. Kan liksom ikke komme på noen andre enn min drøyt 90 år gamle svigermor som ikke trener, folk flest har jo fått med seg at det er et poeng i hverdagen, så jeg tenkte bare ikke at det finnes en annen variant av mennesker. :-) Beklager! Men at det må være dørgende kjedelig, det står jeg på. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hvis dere helst vil ha det sånn, så er det jo helt opp til dere selv å velge dette. Men jeg lurer jo litt på om det ikke blir veldig, veldig kjedelig? Og når trener dere (det må jo de fleste gjøre i helga)? ''Og når trener dere (det må jo de fleste gjøre i helga)?'' Hæ?! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.