Gå til innhold

Normalt å sitte inne i helga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå finnes det faktisk folk som ikke trener.

Det er vel heller ikke noe stort problem å få trent på hverdager for voksne mennesker uten barn?

Se svar til prust.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

8

• Lillemus

5

• frosken

5

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Og når trener dere (det må jo de fleste gjøre i helga)?''

Hæ?!

Se svar til prust.

Skrevet

Det er vel heller ikke noe stort problem å få trent på hverdager for voksne mennesker uten barn?

''Nå finnes det faktisk folk som ikke trener.''

Hva?!? Er du helt sikker på det?

Spøk til side; det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener. Egentlig ganske interessant tatt i betraktning at det ikke er så mange år siden dette ikke var et tema.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er normalt for noen og unormalt for andre. Jeg ville følt jeg hadde kastet bort helga.

Skrevet

Spøk til side; det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener. Egentlig ganske interessant tatt i betraktning at det ikke er så mange år siden dette ikke var et tema.

''det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener.''

Det KAN jo også være slik at mange syns det er godt å være i form, og ikke bare et statussymbol?

Skrevet

''Det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener''

Vet du, det har jeg fått med meg.

Men jeg tror ikke det er noe krav til at denne treningen må finne sted i helgene.

Skrevet

''Det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener''

Vet du, det har jeg fått med meg.

Men jeg tror ikke det er noe krav til at denne treningen må finne sted i helgene.

Nei, når det gjelder helgene var kanskje kravene sterkere før. Søndagsturen!

Skrevet

''det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener.''

Det KAN jo også være slik at mange syns det er godt å være i form, og ikke bare et statussymbol?

''Det KAN jo også være slik at mange syns det er godt å være i form, og ikke bare et statussymbol?''

Jeg tenker ikke at folk trener fordi det er et slags statussymbol. Innbiller meg at de fleste liker å trene, blant annet fordi det gir en god følelse i etterkant. Det jeg egentlig prøvde å si noe om var at det foreligger et slags press, eller en norm, om at alle bør trene. Presset ligger på de som ikke trener.

Skrevet

Det var kl. 10 som var grensen for å komme på skråplanet, ikke allerede kl. 9.

Såvidt jeg husker, var det ingen krav til når man kom seg i dusjen, bare man var ute av dyna ;-)

Ikke alltid innenfor grensene selv om jeg får en ekstra time jeg... ;-) Min tante - som forøvrig er av det svært ordentlige slaget - fortsatte å stå opp kl 7 hver morgen inkl helg for å trekke fra gardinene etter at hun ble pensjonist slik at naboene ikke skulle tro at hun hadde gått helt av hengslene. Etterpå kunne hun gå og duppe litt igjen, hehe.... :D

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke alltid innenfor grensene selv om jeg får en ekstra time jeg... ;-) Min tante - som forøvrig er av det svært ordentlige slaget - fortsatte å stå opp kl 7 hver morgen inkl helg for å trekke fra gardinene etter at hun ble pensjonist slik at naboene ikke skulle tro at hun hadde gått helt av hengslene. Etterpå kunne hun gå og duppe litt igjen, hehe.... :D

''Min tante - som forøvrig er av det svært ordentlige slaget - fortsatte å stå opp kl 7 hver morgen inkl helg for å trekke fra gardinene etter at hun ble pensjonist slik at naboene ikke skulle tro at hun hadde gått helt av hengslene. Etterpå kunne hun gå og duppe litt igjen, hehe.... :D''

:D

Må innrømme at jeg ofte glemmer å trekke fra gardinene i det hele tatt, jeg...

Skrevet

''Spøk til side; det er ganske sterke kulturelle føringer for tiden på at et vellykket menneske også trener. Egentlig ganske interessant tatt i betraktning at det ikke er så mange år siden dette ikke var et tema'' Svært interessant. Sosiolog Arve Hjelseth hevder at akademikere og kunstnere - hvis oppgave er rette et kritisk blikk mot beslutningstakere og næringslivs gjøren og laden - mister distansen de tidligere hadde gjennom å opptre på felles arenaer.

Skrevet

''Min tante - som forøvrig er av det svært ordentlige slaget - fortsatte å stå opp kl 7 hver morgen inkl helg for å trekke fra gardinene etter at hun ble pensjonist slik at naboene ikke skulle tro at hun hadde gått helt av hengslene. Etterpå kunne hun gå og duppe litt igjen, hehe.... :D''

:D

Må innrømme at jeg ofte glemmer å trekke fra gardinene i det hele tatt, jeg...

Jeg gjør ikke noe spesielt med gardinene, verken morgen eller kveld. Men ikke si det til noen.

Skrevet

Hehe, det er det sikkert ikke, beklager. Kan liksom ikke komme på noen andre enn min drøyt 90 år gamle svigermor som ikke trener, folk flest har jo fått med seg at det er et poeng i hverdagen, så jeg tenkte bare ikke at det finnes en annen variant av mennesker. :-)

Beklager!

Men at det må være dørgende kjedelig, det står jeg på. :-)

''Kan liksom ikke komme på noen andre enn min drøyt 90 år gamle svigermor som ikke trener, folk flest har jo fått med seg at det er et poeng i hverdagen, så jeg tenkte bare ikke at det finnes en annen variant av mennesker. :-)''

Hmmmmm!

Blant de jeg kjenner (både familie, venner og kollegaer) - så vil jeg tippe at rundt halvparten trener. De aller fleste liker å bevege seg (gå en tur, renne slalåm, svømme litt innimellom osv) - men ren trening (jevnlig, intensivt) er det vel bare rundt halvparten som driver med.

Mannen min trener ikke. Jeg er i en dårlig periode nå og trener ikke, men jeg har såvidt begynt å gå turer litt regelmessig nå, uten at jeg har kommet til nivå trening ennå.

Hvorfor oppegående folk ikke trener er vel litt ulikt: Små barn som krever mye, engasjement i både jobb og annen fritidsinteresser, gamle foreldre som besøkes, at en er stressa og sliten av jobb eller psykisk nedfor osv.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg gjør ikke noe spesielt med gardinene, verken morgen eller kveld. Men ikke si det til noen.

''Jeg gjør ikke noe spesielt med gardinene, verken morgen eller kveld.''

Jeg tenkte jo på soveromsgardinene. Er de trukket fra, trekkes de for ved leggetid. Men hender rett som det er at de er trukket for hele dagen. Har fullstendig glemt å ta i betraktning at naboer dermed kan tro jeg stadig ligger i sengen hele dagen.

Skrevet

Hehe, det er det sikkert ikke, beklager. Kan liksom ikke komme på noen andre enn min drøyt 90 år gamle svigermor som ikke trener, folk flest har jo fått med seg at det er et poeng i hverdagen, så jeg tenkte bare ikke at det finnes en annen variant av mennesker. :-)

Beklager!

Men at det må være dørgende kjedelig, det står jeg på. :-)

''Men at det må være dørgende kjedelig, det står jeg på. :-)''

Neida! For oss som lever et spennende liv inne i hodet er det aldri kjedelig :-)

Skrevet

''Jeg gjør ikke noe spesielt med gardinene, verken morgen eller kveld.''

Jeg tenkte jo på soveromsgardinene. Er de trukket fra, trekkes de for ved leggetid. Men hender rett som det er at de er trukket for hele dagen. Har fullstendig glemt å ta i betraktning at naboer dermed kan tro jeg stadig ligger i sengen hele dagen.

For meg spiller det ingen rolle hvilket rom det gjelder. Vi har rullgardin på soverommet, og den står i samme stilling stort sett hele tiden.

Jeg tror naboene har vent seg til det.

Skrevet

Dere er på den samme delen av aktivitetsskalaen som meg og min kjære.

Det er en rekke stoffer i kroppen som gir følelse av velvære og lykke. Det er imidlertid individuelt hva som skal til for å frigjøre disse stoffene.

I den ene enden av skalaen finner du f.eks. basehopperne, som må ty til ekstreme aktiviteter for å kjenne at de lever. I den andre enden har du oss som gjerne kan være innendørs hele helgen og allikevel ha kjent intense følelser og være helt fornøyd med det.

(Jeg pleier å ta meg en tur ut i løpet av dagen både lørdag og søndag, men det er fordi jeg vet at kroppen min trenger dagslys og bevegelse, og ikke fordi jeg har så lyst ;-)

http://www.forskning.no/artikler/2007/mai/1180008477.05

Gjest Elextra
Skrevet

For meg spiller det ingen rolle hvilket rom det gjelder. Vi har rullgardin på soverommet, og den står i samme stilling stort sett hele tiden.

Jeg tror naboene har vent seg til det.

''Jeg tror naboene har vent seg til det.''

Sannelig godt! Tenk hva de ellers kunne tro... :P

Skrevet

''Nå finnes det faktisk folk som ikke trener. ''

Grei påminnelse! LOL

Skrevet

Se svar til prust.

Man trenger jo ikke gå ut for å trene, selv liker jeg å trene ved å bruke trimsykkell, rockering og/eller treningsmatte med manualer og det har jeg hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...