cathlin Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Det KAN jo også være slik at mange syns det er godt å være i form, og ikke bare et statussymbol?'' Jeg tenker ikke at folk trener fordi det er et slags statussymbol. Innbiller meg at de fleste liker å trene, blant annet fordi det gir en god følelse i etterkant. Det jeg egentlig prøvde å si noe om var at det foreligger et slags press, eller en norm, om at alle bør trene. Presset ligger på de som ikke trener. ''Det jeg egentlig prøvde å si noe om var at det foreligger et slags press, '' Et slags press, ja:-) Et slags froskepress?;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Det er normalt for noen og unormalt for andre. Jeg ville følt jeg hadde kastet bort helga. ''Det er normalt for noen og unormalt for andre. Jeg ville følt jeg hadde kastet bort helga.'' Men det at man er inne hele helga er jo ikke det samme som at man sitter i stolen foran tv'n og stapper i seg snop fra fredag kveld til søndag kveld. Jeg gjør f.eks. stort sett en god del husarbeide i helgen + 1-2 økter på trimsykkelen, baker noe (brød eller boller), spiller spill med ungene og slike ting. 0 Siter
frosken Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Det jeg egentlig prøvde å si noe om var at det foreligger et slags press, '' Et slags press, ja:-) Et slags froskepress?;-) Det også - i forhold til noen;-) Men jeg har ikke noen gjennomslagskraft på landsbasis.... ....også er jeg også i stand til å være inne en hel helg. Unntaksvis ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Det er normalt for noen og unormalt for andre. Jeg ville følt jeg hadde kastet bort helga.'' Men det at man er inne hele helga er jo ikke det samme som at man sitter i stolen foran tv'n og stapper i seg snop fra fredag kveld til søndag kveld. Jeg gjør f.eks. stort sett en god del husarbeide i helgen + 1-2 økter på trimsykkelen, baker noe (brød eller boller), spiller spill med ungene og slike ting. ''Men det at man er inne hele helga er jo ikke det samme som at man sitter i stolen foran tv'n og stapper i seg snop fra fredag kveld til søndag kveld.'' Merk verbet i overskriften. 0 Siter
cathlin Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er i stand til å _ligge_ inne en hel helg. Under en dyne er å foretrekke. Å sitte inne en hel helg høres unormalt ut. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Det er normalt for noen og unormalt for andre. Jeg ville følt jeg hadde kastet bort helga.'' Men det at man er inne hele helga er jo ikke det samme som at man sitter i stolen foran tv'n og stapper i seg snop fra fredag kveld til søndag kveld. Jeg gjør f.eks. stort sett en god del husarbeide i helgen + 1-2 økter på trimsykkelen, baker noe (brød eller boller), spiller spill med ungene og slike ting. Å kaste bort helga var kanskje å ta litt hardt i, men jeg ville følt meg litt råtten hvis jeg ikke fikk meg en tur ut. Det trenger ikke være så mye, men en liten tur ut for å gjøre noe annet må jeg ha. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Man trenger jo ikke gå ut for å trene, selv liker jeg å trene ved å bruke trimsykkell, rockering og/eller treningsmatte med manualer og det har jeg hjemme. Har du frisk luft på boks også? :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Min tante - som forøvrig er av det svært ordentlige slaget - fortsatte å stå opp kl 7 hver morgen inkl helg for å trekke fra gardinene etter at hun ble pensjonist slik at naboene ikke skulle tro at hun hadde gått helt av hengslene. Etterpå kunne hun gå og duppe litt igjen, hehe.... :D'' Må innrømme at jeg ofte glemmer å trekke fra gardinene i det hele tatt, jeg... Samme her. Trekker kun for gardiner på soverommet, og ikke riktig hver dag jeg trekker dem fra igjen... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Har du frisk luft på boks også? :-) *fnis* 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hehe, det er det sikkert ikke, beklager. Kan liksom ikke komme på noen andre enn min drøyt 90 år gamle svigermor som ikke trener, folk flest har jo fått med seg at det er et poeng i hverdagen, så jeg tenkte bare ikke at det finnes en annen variant av mennesker. :-) Beklager! Men at det må være dørgende kjedelig, det står jeg på. :-) Det var da svært ensformige mennesker du kjenner.... Har de samme hårfarge og skostørrelse også? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Kan liksom ikke komme på noen andre enn min drøyt 90 år gamle svigermor som ikke trener, folk flest har jo fått med seg at det er et poeng i hverdagen, så jeg tenkte bare ikke at det finnes en annen variant av mennesker. :-)'' Hmmmmm! Blant de jeg kjenner (både familie, venner og kollegaer) - så vil jeg tippe at rundt halvparten trener. De aller fleste liker å bevege seg (gå en tur, renne slalåm, svømme litt innimellom osv) - men ren trening (jevnlig, intensivt) er det vel bare rundt halvparten som driver med. Mannen min trener ikke. Jeg er i en dårlig periode nå og trener ikke, men jeg har såvidt begynt å gå turer litt regelmessig nå, uten at jeg har kommet til nivå trening ennå. Hvorfor oppegående folk ikke trener er vel litt ulikt: Små barn som krever mye, engasjement i både jobb og annen fritidsinteresser, gamle foreldre som besøkes, at en er stressa og sliten av jobb eller psykisk nedfor osv. ''Hvorfor oppegående folk ikke trener er vel litt ulikt: Små barn som krever mye, engasjement i både jobb og annen fritidsinteresser, gamle foreldre som besøkes, at en er stressa og sliten av jobb eller psykisk nedfor osv.'' Jeg skal ikke påberope meg noen av disse prektige grunnene - jeg gidder faktisk ikke å trene ;-) Men - jeg skal sikkert snart begynne å bevege meg litt. Nå for tiden er det deilig å bare slappe helt av i helgen.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Hvorfor oppegående folk ikke trener er vel litt ulikt: Små barn som krever mye, engasjement i både jobb og annen fritidsinteresser, gamle foreldre som besøkes, at en er stressa og sliten av jobb eller psykisk nedfor osv.'' Jeg skal ikke påberope meg noen av disse prektige grunnene - jeg gidder faktisk ikke å trene ;-) Men - jeg skal sikkert snart begynne å bevege meg litt. Nå for tiden er det deilig å bare slappe helt av i helgen.... Å ikke gidde, er jo også en årsak ja. Prøvde bare å finne noe som jeg kunne unskylde meg med ;-) Det går jo selvsagt også på gidding. Når jeg har en god periode, synes jeg det er gøy å trene. Når jeg er ute av den trenden, er det mye deiligere bare å slappe av hjemme. Nå driver jeg og kvinner meg opp til i alle fall gå tur et par ganger i uka - så kan jeg forhåpentligvis kalle det treninge etterhvert. Jeg vet jo at jeg har godt av det! 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 ''Men det at man er inne hele helga er jo ikke det samme som at man sitter i stolen foran tv'n og stapper i seg snop fra fredag kveld til søndag kveld.'' Merk verbet i overskriften. ''Merk verbet i overskriften.'' Jeg tolket det ikke fullt så bokstavelig. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Det var da svært ensformige mennesker du kjenner.... Har de samme hårfarge og skostørrelse også? Selvfølgelig. Men heldigvis er de ikke spydige mot andre. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Selvfølgelig. Men heldigvis er de ikke spydige mot andre. Hvorfor har ikke du lært av dem? 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor har ikke du lært av dem? Trenger jo ikke det, jeg er jo lik dem allerede. Vi er helt like alle sammen. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Trenger jo ikke det, jeg er jo lik dem allerede. Vi er helt like alle sammen. Vet dere alle sammen at det finnes annerledes mennesker f.eks. med forskjellige funksjonshemninger. Det henger ikke på greip at du tror at alle trener. Dette er som barna som kommer hjem og sier 'alle får lov unntatt meg'. Det finnes alltid varianter. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Vet dere alle sammen at det finnes annerledes mennesker f.eks. med forskjellige funksjonshemninger. Det henger ikke på greip at du tror at alle trener. Dette er som barna som kommer hjem og sier 'alle får lov unntatt meg'. Det finnes alltid varianter. De jeg kjenner som har funksjonshemminger er vel de som trener mest. Det er mange måter å trene på, å trene betyr ikke bare å gå på helsestudio eller løpe gatelangs mens svetten driver. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 ''Det jeg egentlig prøvde å si noe om var at det foreligger et slags press, '' Et slags press, ja:-) Et slags froskepress?;-) LOL 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 ''Det KAN jo også være slik at mange syns det er godt å være i form, og ikke bare et statussymbol?'' Jeg tenker ikke at folk trener fordi det er et slags statussymbol. Innbiller meg at de fleste liker å trene, blant annet fordi det gir en god følelse i etterkant. Det jeg egentlig prøvde å si noe om var at det foreligger et slags press, eller en norm, om at alle bør trene. Presset ligger på de som ikke trener. ''Presset ligger på de som ikke trener.'' Den kan jeg skrive under på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.