Gå til innhold

Førerkort -medisiner

Anbefalte innlegg

ink1365380698
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan prosedyren er for at man må søke om å beholde førerkortet??? Jeg bruker B-preparater , men ingen har sagt meg at jeg ikke må kjøre--- Hvem er det som sier det at du må søke.. er det fastlegen... biltilsynet og politiet vet vel ikke om mine medisiner ?? hvis jeg skulle bli stoppet mener jeg

Skrevet

Dersom det er fastlegen som skriver ut medisinene til deg, så er det også han som har ansvaret for å vurdere hvorvidt han skal sende melding videre og informere deg om at du ikke kan kjøre. Deretter sendes evt. søknad om dispensasjon. '

Dersom du mener at du ikke blir påvirket av medisinene, så hadde jeg fortsatt å kjøre med god samvittighet. Såvidt jeg husker, så har du sagt at du primært kjører lokalt på oversiktlige veier. Ikke stress rundt dette før du evt. må .-)

ink1365380698
Skrevet

Takk for svar frosken. Jeg kjører i bygda jeg bor. Kjører kunskje 5 kilometer til butikken og tilbake. Så er aldri ute i stortrafikken med bil lenger.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Om du ikke oppfyller kravene ang. medisin eller andre ting må du søke til fylkesmannen. Dette hjelper nok legen til med om du ikke oppfyller helsekravene. Det er et skjema du må fylle ut, skrive et lite brev om dine behov og eventuelt legge ved attest fra psykiater eller annen lege.

Om du er usikker på om du oppfyller kravene finnes det en veiledning her:

http://fylkesmannen.no/IS-1348_ny_sept_11_50w8O.pdf.file

På side 67 i dette dokumentet finner du oversikt over hvilke doser du kan bruke uten å søke om dispensasjon.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...