Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Psykiater tiltalt for mord... Det må være første gangen i historien. http://no.wikipedia.org/wiki/Radovan_Karad%C5%BEi%C4%87 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Nei. Det hadde jeg ikke vært istand til på noe som helst tidspunkt. Tenk deg en situasjon hvor det står mellom ditt liv og en annens liv og du ikke hadde mulighet til å flykte. Eller at det hadde stått mellom barna dine sine liv og en annens. Ville du ikke da vært i stand til å drepe? Jeg tror alle ville vært i stand til å drepe i en slik situasjon. 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg tror folk flest er i stand til å drepe i en "gitt" situasjon. Spesielt i nødverge. 0 Siter
Gjest skremmende? Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/Radovan_Karad%C5%BEi%C4%87 I noen tilfeller skulle dødsstraff ha vært lov å gjennomføre. 0 Siter
Gjest zipper Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har vært i en situasjon hvor jeg måtte ta stilling til det, og vet at ja, jeg er i stand til å drepe. Nå har jeg heldigvis sluppet å gjøre det så langt, og håper for all del at jeg ikke kommer i den valgsituasjonen igjen. 0 Siter
cathlin Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Ja, det er jeg i stand til Hva skal du drepe med? Reseptblokken? Journalskriverpennen? Eller kanskje med blikket. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Psykiater tiltalt for mord... Det må være første gangen i historien. Hvorfor tror du det? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg vil gjerne snu på det: Jeg håper jeg hadde vært i stand til IKKE å drepe. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Det hadde jeg vært ja, men antagelig er det bare noe jeg tror for jeg har ikke drept noen enda. 0 Siter
Gjest tomromtootm Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg hadde vært i stand til å drepe, ja. Det eneste som har stoppet meg fra å drepe, var konsekvensen det kunne få for mitt eget liv. Jeg vil ikke i fengsel, jeg har lidd nok på grunn av han jeg ville drepe. 0 Siter
Gjest Voria Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Ja, jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse, og det skal ikke mye til før jeg føler for å drepe. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Tenk deg en situasjon hvor det står mellom ditt liv og en annens liv og du ikke hadde mulighet til å flykte. Eller at det hadde stått mellom barna dine sine liv og en annens. Ville du ikke da vært i stand til å drepe? Jeg tror alle ville vært i stand til å drepe i en slik situasjon. Nei. Det hadde jeg ikke greid uansett. 0 Siter
Gjest mannen sin Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 De fleste er nok i stand til det. Hvis man ser en venn/person er i ferd med å bli angrepet med kniv f.eks, så ville jeg nok a prøvd å unngått dette med å slått eller sparket til denne personen og på den måten kunne personen f.eks ramla og kjørt hodet i asfalten/dødd av hjerneblødning av slaget/sparket. Og dette er man selvfølgelig klar over at kan bli konsekvensen når man angriper f.eks en mann med kniv som går til angrep. Hvis jeg hadde blitt kalt ut i krig så kunne jeg sikkert gjort det. Eller hvis man hadde blitt så fattig og sulten og kanskje blitt så desperat og handlet i affekt. Vanskelig å si noe sikkert om den slags ekstreme situasjoner, siden man ikke har vært der, men man blir jo en annen person i en slik ekstremsituasjon. Jeg merker jo selv hvor sur og grinete og endret man blir i adferden man blir bare jeg har gått et halv døgn uten mat og man føler seg ikke sikker på hvordan man hadde blitt psykisk hvis man hadde gått i flere dager f.eks uten mat. Tror det kan være fort gjort å handle i affekt i en slik ekstremsituasjon. Dette kunne dog ikke skjedd i Norge siden man her kan få mat uten å ha penger. 0 Siter
mrxx Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg tror alle er i stand til å drepe i en gitt situasjon. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ser ikke at det som du beskriver her på noen som helst måte skiller deg fra Breivik. Han "elsker" landet sitt så mye at han vil beskytte det mot trusler og alt vondt, -om han så må drepe for det. Det er jo slik du tenker om deg og ditt barn også, ikke sant? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 For å være ærlig: jeg vet ikke. Men jeg tror det. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Hei, jeg har skrevet en liten beskjed til deg på forum for Meldinger. 0 Siter
Gjest Beskyttende mamma. Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Ja, det er jeg i stand til. Det skal selvsakt en del til før jeg kommer dit, men om noen skader barna mine f.eks. så hadde jeg nok blitt en farlig drapsmann på sekunder, uten å tenke meg om. 0 Siter
Gjest skremmende? Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Hei, jeg har skrevet en liten beskjed til deg på forum for Meldinger. Hei, så ikke det du skrev før nå jeg. Du får mene det du vil, det er helt okey for meg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.