Gjest mannen sin Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Breivik per dags dato er psykotisk. Altså han er strafferettslig utilregnelig. Har han selv noen skyld for at han har blitt psykotisk og utført disse fæle handlingene?. For dette har jo skjedd i en psykose eller "drømmeverden" der man ikke vet hva man gjør?. Eller så hadde han vel blitt straffet hvis han hadde noe skyld?. For i "drømmen" eller psykosen vet man ikke hva man kan finne på?. Noe av grunnen til at jeg skriver innlegget er grunnen de forskjellige reaksjonene fra folk. Og ikke minst hvor vanskelig det er å forholde seg til dette psykosebegrepet for folk flest. Noen synes synd på han som stefaren hans, hos andre er han et monster osv. Noen vil kanskje si at å havne i psykiatrien er en straff, men det er jo egentlig ikke det. Dette er jo bare et sted å bli frisk. Folk har tatt livet av folk i en psykose for så havnet i psykiatrien og blitt friske - for så å vært ute igjen i løpet av noen få år. 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Kanskje du og andre kan legge alle disse ABB-innleggene på Åpentforum, slik at det er mulig å finne frem til de som ønsker svar/råd ang psykiatri på psykforumet. 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har fått inntrykk av at folk ikke vet hva en psykose er og at de ikke ønsker han skal bli frisk for da kan han slippe ut igjen. Leste en artikkel om at endel mennesker som har drept i psykose tar livet av seg når psykosen slipper og de innser hva de har gjort. 0 Siter
Gjest Ånden Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Nei jeg synes ikke synd på Brevik. Han har drept mange uskyldige mennsker og fortjener å brenne i helvete. 0 Siter
serenity777 Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg synes ikke synd på han. Schizofreni er ingen grunn i seg selv til å gjøre noe slikt. det må i tillegg være noe galt med grunnpersonligheten han hadde før han ble schizofren. Jeg er selv schizofren (paranoid), og jeg har aldri rørt ett menneske i voksen alder. Selv om jeg har hatt paranoide tanker, så har jeg likevel hatt respekt for å ikke bruke vold. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Hei! Jeg syns ikke synd på han fordi jeg tror ikke han er psykotisk/har noen psykisk lidelse. Hadde jeg trodd han var det, ville jeg syntes synd på han. Jeg har i blant lurt på om han har autisme, pga av ujevn evneprofil og mye annet, har han det er det litt synd på han, det er en del tragiske aspekter som da kommer inn, men han må så ta fult ansvar og konsekvenser for det forferdelige han gjorde. 0 Siter
Gjest Nimpus Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Nei jeg synes ikke synd på han. Om vi hadde hatt dødsstraff i dette landet hadde han fått det. Det hadde vært greit for meg. 0 Siter
Gjest busken Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Det VAR synd på han, helt til han gjorde det han gjorde. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg orker rett og slett ikke å forholde meg til saken.. hele saken gikk så inn på meg at jeg måtte ta avstand fra det hele en god stund - og jeg orker det fortsatt ikke... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.