Gå til innhold

Knust etter psykologtime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han også brukte ordet trylle i dag. At han ikke kunne trylle.

Jeg vet ingenting om psykepleier, derfor mitt litt dumme spørsmål, sorry.

Jeg er villig. Men da må man kanskje behandle münchausen først. Hvis det går an?

Du stillet da ikke noe dumt spørsmål. :)

Psykologen vet nok hva som feiler deg og legger opp behandlingen etter det. Da prøver du å følge opp det, så godt du kan. Lykke til! :)

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

13

• frosken

11

• XbellaX

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Gjest münchen
Skrevet

Du stillet da ikke noe dumt spørsmål. :)

Psykologen vet nok hva som feiler deg og legger opp behandlingen etter det. Da prøver du å følge opp det, så godt du kan. Lykke til! :)

Han vet mye, men jeg føler ikke han forstår helt dette med münchausen og frykten for å bli avvist. For meg vil det føles som Norge tar farvel med meg for siste gang.

Skrevet

Takk som forstår! Det føltes veldig rett ut det du sier. Kanskje jeg kan formulere et brev om dette, og låne det du sa hvis jeg kan?

Du må gjerne sitere meg - men om du får noe gjennomslag for det, gjenstår nå å se, da.

Gjest münchen
Skrevet

Du må gjerne sitere meg - men om du får noe gjennomslag for det, gjenstår nå å se, da.

Ja, takk. Føler også for å ta med psykologilitteratur om dette til han. Men det blir kanskje litt nedvurderende av meg.

Skrevet

Ja, takk. Føler også for å ta med psykologilitteratur om dette til han. Men det blir kanskje litt nedvurderende av meg.

Slett ikke. Men kanskje litt meningsløst, hvis det er så ille fatt at pasienten må lære opp behandleren...

Gjest münchen
Skrevet

Slett ikke. Men kanskje litt meningsløst, hvis det er så ille fatt at pasienten må lære opp behandleren...

Vel tingen er at jeg har satt meg veldig inn i mine sykdommer, blant annet fordi de er så sjeldne at DPS-ene "aldri" har jobbet med det.

Skrevet

Jeg ville ikke tålt en avvisning fra psykiatrien nå. Det ville ført til mye styr. Det første jeg ville gjort var å demonstrere på venterommet med plakat, og lenket meg fast. Og sultestreiket. Det er ikke kødd!

''Det ville ført til mye styr. Det første jeg ville gjort var å demonstrere på venterommet med plakat, og lenket meg fast. Og sultestreiket. Det er ikke kødd!''

I såfall burde du vel ha blitt utestengt fra dps i noen måneder som konsekvens.

Skrevet

Takk for det. Det er mulig det er mest støttesamtaler jeg er klar for enda. Men å snakke med en psykepleier, er ikke det som å snakke med en mental helse-telefontulletelefon? Jeg mener det er såpass kompliserte psykologiske ting jeg sliter med at behandleren bør ha god kunnskap.

''å snakke med en psykepleier, er ikke det som å snakke med en mental helse-telefontulletelefon? Jeg mener det er såpass kompliserte psykologiske ting jeg sliter med at behandleren bør ha god kunnskap.''

Åh, jeg er så skuffet over disse hjelpetelefonene, og over psykakutten også. Veldig godt observert og formulert av deg. Kan jeg bruke dette sitatet hvis min psykolog (mot formodning) igjen skulle ymte frempå om avslutning?

Gjest münchen
Skrevet

''Det ville ført til mye styr. Det første jeg ville gjort var å demonstrere på venterommet med plakat, og lenket meg fast. Og sultestreiket. Det er ikke kødd!''

I såfall burde du vel ha blitt utestengt fra dps i noen måneder som konsekvens.

Tror du de vil gjøre det??

Gjest münchen
Skrevet

''å snakke med en psykepleier, er ikke det som å snakke med en mental helse-telefontulletelefon? Jeg mener det er såpass kompliserte psykologiske ting jeg sliter med at behandleren bør ha god kunnskap.''

Åh, jeg er så skuffet over disse hjelpetelefonene, og over psykakutten også. Veldig godt observert og formulert av deg. Kan jeg bruke dette sitatet hvis min psykolog (mot formodning) igjen skulle ymte frempå om avslutning?

Jada. Er sikkert bra med slike hjelpetelefoner i en krisesiutasjon, men jeg er lei av å sitte å føle at det er JEG som må gi den som sitter og lytter en hyggelig kveld på jobben.

Skrevet

Hva var målet da du begynte i terapien? Hva var bestillingen du la frem for din behandler at du ønsket hjelp med?

Skrevet

Vel tingen er at jeg har satt meg veldig inn i mine sykdommer, blant annet fordi de er så sjeldne at DPS-ene "aldri" har jobbet med det.

Asperger er nok heller ikke så kjent som man/en/jeg skulle tro. For jeg har blitt møtt på de merkeligste vis.

Gjest münchen
Skrevet

Hva var målet da du begynte i terapien? Hva var bestillingen du la frem for din behandler at du ønsket hjelp med?

I starten var det sterke tvangstanker, selvmordstanker og paranoia. Senere endret det seg litt. Dette med borderline og münchausen ble oppdaget etter hvert. Münchausen tror jeg faktisk oppstod underveis. Det er ofte knyttet til borderline faktisk.

Gjest münchen
Skrevet

Asperger er nok heller ikke så kjent som man/en/jeg skulle tro. For jeg har blitt møtt på de merkeligste vis.

Ja, tror ikke alle psykologer har erfaring med hver eneste diagnose. En gang må bli den første i blant, og da er det ikke lett å bli forstått.

Skrevet

Tror du de vil gjøre det??

Jeg gjorde noe lignende et annet sted og har blitt nekta. (Jeg ble egentlig nektet å komme dit lenger, det var derfor jeg friket litt ut.) Og det er heller ikke kødd.

Skrevet

I starten var det sterke tvangstanker, selvmordstanker og paranoia. Senere endret det seg litt. Dette med borderline og münchausen ble oppdaget etter hvert. Münchausen tror jeg faktisk oppstod underveis. Det er ofte knyttet til borderline faktisk.

Hva opplever du er ditt mål per i dag? Hva ønsker du få ut av behandlingen nå som alle diagnoser er på bordet? Hva vil du videre?

Jeg ser du er ambivalent. Sterk ambivalens er et velkjent innen psykiatrien, knyttet til mange psykdommer, og noe din behandler selvsagt kjenner godt til. Men utover dette, hva vil du nå med terapien?

Gjest münchen
Skrevet

Jeg gjorde noe lignende et annet sted og har blitt nekta. (Jeg ble egentlig nektet å komme dit lenger, det var derfor jeg friket litt ut.) Og det er heller ikke kødd.

Kan du si hva du gjorde da? Var det på en dps? Kan de virkelige nekte folk der dersom de kvalifiserer til rettighetspasient?

Gjest münchen
Skrevet

Hva opplever du er ditt mål per i dag? Hva ønsker du få ut av behandlingen nå som alle diagnoser er på bordet? Hva vil du videre?

Jeg ser du er ambivalent. Sterk ambivalens er et velkjent innen psykiatrien, knyttet til mange psykdommer, og noe din behandler selvsagt kjenner godt til. Men utover dette, hva vil du nå med terapien?

Jeg tror ikke jeg har så klare mål akkurat nå. Annet enn å være ufør og gå til psykolog 1 gang i uken + gruppeterapi.

Behandling er nærmest målet. Det er det viktigste i livet.

Så kunne man kanskje sagt at målet må være å bli frisk. Og det hadde vært gøy det, men jeg har ikke trua :(

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har så klare mål akkurat nå. Annet enn å være ufør og gå til psykolog 1 gang i uken + gruppeterapi.

Behandling er nærmest målet. Det er det viktigste i livet.

Så kunne man kanskje sagt at målet må være å bli frisk. Og det hadde vært gøy det, men jeg har ikke trua :(

Målet trenger ikke å bli frisk, i mange tilfeller er jo det umulig. Men kanskje målet kan være å bli såpass god at du klarer degselv. En behandler gjør ikke jobben sin om ikke vedkommende utfordrer deg. En terapi skal kjennes i ryggmargenog i blant være vondt, det blir den nødt til å være om du skal komme deg noe sted.

Gjest münchen
Skrevet

Målet trenger ikke å bli frisk, i mange tilfeller er jo det umulig. Men kanskje målet kan være å bli såpass god at du klarer degselv. En behandler gjør ikke jobben sin om ikke vedkommende utfordrer deg. En terapi skal kjennes i ryggmargenog i blant være vondt, det blir den nødt til å være om du skal komme deg noe sted.

Skjønner. Men hvor skal jeg få omsorg fra da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...