Gjest münchen Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 ''Jeg har en vilje, men münchausen ødelegger.'' Nei, det er du som ødelegger - det er du som ikke bruker viljen din. Denne formen for diagnose er ikke _årsak_ til noe som helst, det er kun en beskrivelse. Se for deg at du vil bli bra, og vet at du ikke skal gjøre dumme ting som gjør deg verre, men heller gjøre ting som gjør deg bedre, men så er det en intens følelse i deg som drar i deg og som vil skade deg selv, så intenst at du blir tungpustet og nærmest ikke ser og hører det som er rundt deg når du går på gaten. Sånn er det. Det hjelper ikke bare med vilje. 0 Siter
Gjest münchen Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Har dessverre svært begrenset kunnskap om münchausen, men det kan synes som om du bruker diagnosen som en sovepute. Jeg gjør ikke det, men den har tatt bolig i meg, slik som ufrivillige tvangstanker. 0 Siter
frosken Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Se for deg at du vil bli bra, og vet at du ikke skal gjøre dumme ting som gjør deg verre, men heller gjøre ting som gjør deg bedre, men så er det en intens følelse i deg som drar i deg og som vil skade deg selv, så intenst at du blir tungpustet og nærmest ikke ser og hører det som er rundt deg når du går på gaten. Sånn er det. Det hjelper ikke bare med vilje. '' Sånn er det. Det hjelper ikke bare med vilje. '' Uten vilje går det i allefall ikke. 0 Siter
Gjest münchen Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 '' Sånn er det. Det hjelper ikke bare med vilje. '' Uten vilje går det i allefall ikke. Jeg bruker viljen til å prøve å stå imot det. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Takk for langt og godt svar. Jeg er veldig preget av at jeg hele tiden føler "nå er det bare måneder igjen", sånn tenker jeg frem til hver sommer eller jul. Og da får jeg bare panikk og ikke ro til å tenke på å bli bra. Det er jo den store skrekken. Skulle ønske jeg kunne få livstidsgaranti, hehe. Jeg har valgt å være ærlig til psykologen. Håper bare han greier å skille evne og vilje. Jeg synes du skal spørre psykologen om nettopp dette med hvor lenge du skal gå i terapi. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Tror du på det? Jeg tror de vil ha oss ut så fort som mulig pga plassmangel og press til å holde politikerne fornøyde. Det er nemlig et krav om at man skal få hjelp innen så så kort tid. Da sier det seg selv at like mange må ut, som de som skal inn. Ja, det gjelder ihvertfall min psykolog. Har kun erfaring med denne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.