Gjest Meg som ikke finner noe nick Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har diagnosen tilbakevendende depresjon og GAD/SAD. For tiden er jeg så fryktelig trist. Jeg tenker på mine foreldre som begynner å bli gamle (De er litt over 60) Og er så redd for at det skal skje de noe. Samtidig tenker jeg på at de har vært unge og levd et liv, og at livet går så fort, og at alt er så forgjengelig . Hva er vitsen med ting liksom? Selv er jeg 30, og bor alene, og er redd for å bli alene for alltid.. Alt sånn gjør meg så skrekkelig trist for tida. Har noen noen tips? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Meningen med livet må en finne selv. Ta en dag av gangen, og spør deg hver kveld før du legger deg: "Hva har jeg lyst til å gjøre i morgen?" Gjør det så når du våkner. 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Beste medisin? Fokusere på noe annet. Gjerne komme deg ut å gjøre noe fysisk. Tving deg til å gjøre andre ting. Det vil skje dine foreldre noe, de vil dø fra deg. Bygg et nettverk slik at du kan spre dine bekymringer over flere personer enn kun dine foreldre, mao - du må tilstrebe å ha andre mennesker i din umiddelbare nærhet enn kun disse to. 0 Siter
Gjest Meg som ikke finner noe nick Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Beste medisin? Fokusere på noe annet. Gjerne komme deg ut å gjøre noe fysisk. Tving deg til å gjøre andre ting. Det vil skje dine foreldre noe, de vil dø fra deg. Bygg et nettverk slik at du kan spre dine bekymringer over flere personer enn kun dine foreldre, mao - du må tilstrebe å ha andre mennesker i din umiddelbare nærhet enn kun disse to. Jeg har mange venner altså, og en god jobb. Så jeg har mange andre enn mine foreldre i min umiddelbare nærhet. Sånn apropos ingenting egentlig Takk for tåd 0 Siter
Gjest Meg som ikke finner noe nick Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Beste medisin? Fokusere på noe annet. Gjerne komme deg ut å gjøre noe fysisk. Tving deg til å gjøre andre ting. Det vil skje dine foreldre noe, de vil dø fra deg. Bygg et nettverk slik at du kan spre dine bekymringer over flere personer enn kun dine foreldre, mao - du må tilstrebe å ha andre mennesker i din umiddelbare nærhet enn kun disse to. Takk for råd skulle det stå 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har mange venner altså, og en god jobb. Så jeg har mange andre enn mine foreldre i min umiddelbare nærhet. Sånn apropos ingenting egentlig Takk for tåd Jeg skjønner, jeg håper det. Den angsten du kjenner er smertefull og ensom. Jeg har ikke så veldig mange andre råd til deg enn å tvinge deg selv til å gjøre noe annet akkurat når disse tankene er på sitt verste. Man kan forberede seg, og også rette fokuset mot her og nå, ta vare på de øyeblikkene man får lov til å ha med de som står deg nær. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har også GAD og jeg er litt over 60, huff. Vi får ta en dag av gangen. Jeg tvinger meg ut på ting daglig omtrent, få tankene andre steder og å være i aktivitet. I dag skal jeg på yoga, svømme, ta boblebad og dampbad, håper det kan gi meg påfyll av energi, man må prøve så godt man kan å få til lystbetonte ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.